Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی، گفت: پس از ادغام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و کاهش نیروی انسانی در ادارات کل استانی که از سال ۱۳۷۹ صورت گرفت دیگر نظارت کافی بر شرکت‌های تعاونی وجود ندارد. باقرخلیلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکار برای حل مشکل شرکت‌های تعاونی در سال ۱۴۰۱، در مقدمه گفت:  با ادغام  ۳ وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی در یک وزارتخانه و کاهش نیرو در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور نظارت بر شرکتهای تعاونی کاهش یافت به دلیل این که  وجود این نیروها برای نظارت دقیق بر کار شرکت‌های  تعاونی لازم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفتهٔ وی کاهش و تعدیل نیروی انسانی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل استانی که از سال ۱۳۷۹ صورت گرفت  موجب شده تا نظارت کافی بر شرکت‌های تعاونی وجود نداشته باشد.
رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: وزارت تعاون برای توسعه و بهبود وضع شرکت‌های تعاونی در کل کشور ابتدا باید تکلیف منابع انسانی را مشخص کند تا نظارت بر شرکت‌های تعاونی به‌درستی صورت بگیرد.   خلیلی با اشاره به رشد قارچ گونه شرکت‌های تعاونی، افزود: به نظر می‌رسد این ایجاد و تشکیل بی‌رویه شرکت‌های تعاونی به دلیل استفاده از تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و بهره‌برداری از خدمات بخش تعاون است که این موضوع ظلم در حق فعالان این بخش و در نهایت به مردم کشور است.
این مقام مسئول بخش تعاون کشور در پایان، تأکید کرد: تا زمانی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظارت بر شرکت‌های تعاونی را افزایش ندهد و برای ساماندهی وضعیت آن‌ها  اقدام نکند امیدواری برای توسعه و مفید بودن آن‌ها در کشور بی‌فایده است.   بیشتر بخوانید: حتی یک دلار ارز دولتی برای واردات کالا‌های اساسی به تعاونی‌های مرزنشینان تعلق نگرفت/ آرزوی ما حذف ارز ۴ هزار و۲۰۰ تومانی است   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت تعاون شرکت تعاونی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت تعاون شرکت تعاونی بر شرکت های تعاونی کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال