Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@16:03:48 GMT

اعتراض کنکوری‌های ارشد به در بسته خورد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۸۶۲۳

اعتراض کنکوری‌های ارشد به در بسته خورد

اعتراض داوطلبان به تعویق آزمون کارشناسی‌ارشد، اعطای بورسیه دانش‌آموختگان جانباخته دانشگاه شریف به برگزیدگان دکتری و اختصاص وام به دانشجویان داغدار و متأهل، برخی از اخبار آموزش عالی در نخستین هفته اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایران اکونومیست، آموزش عالی در هفته اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با اخبار خوب و مثبتی در خدمات رسانی به دانشجویان همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض کنکوری های کارشناسی ارشد به تعویق یک آزمون

صبح یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه تعدادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری تهران تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان تعویق این آزمون شدند.

تصویر زیر، دلایل این معترضان را برای تعویق کنکور کارشناسی ارشد نشان می دهد.

اما در این زمینه حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به ایران اکونومیست اعلام کرد که کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش اعلام شده در تاریخ مقرر و بدون تعویق برگزار می‌شود.

تأکید وزارت علوم بر برگزاری به موقع کنکورها

به گزارش ایران اکونومیست، بعد از اینکه اعتراض تعدادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ به گوش وزارت علوم رسید، علی شمسی پور سخنگوی این وزارتخانه در حساب کاربری توییتر خود نوشت: همه آزمون ها از جمله آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش آموزش کشور با دقت و قاطعیت و رأس زمان مقرر برگزار خواهد شد.

امکان تغییر حوزه کنکوری های کارشناسی ارشد

تا پیش از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری، با توجه به حضوری شدن تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه ها و موسسات آموزشی و درخواست‌های داوطلبان به سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تغییر حوزه آزمون (از شهرستان محل اقامت به شهرستان محل تحصیل) تمهیداتی اندیشیده شد.

بر این اساس، متقاضیان ثبت‌نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ که محل تحصیل و اقامت آنان متفاوت بود و حوزه امتحانی خود را با توجه به محل اقامت تعیین کرده بودند، امکان تغییر حوزه امتحانی به شهر محل تحصیل خود پیدا کردند.

این دسته از داوطلبان در روزهای پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به تغییر حوزه امتحانی خود اقدام کردند.

اختصاص وام ضروری به دانشجویان داغدار

در هفته ای که گذشت، مبلغ یکی از مهم ترین و پر تنوع ترین وام های دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مشخص شد.

وام ضروری یکی از گسترده ترین وام هایی است که در ساماندهی های صورت گرفته توسط صندوق رفاه دانشجویان شامل چند دسته شد. بر این اساس، برای تولد فرزند دانشجوی متأهل، سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، همچنین فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وام در نظر گرفته شد.

اعطای بورس تحصیلی به شریفی ها

دانشگاه صنعتی شریف به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶ جانباخته فارغ التحصیل این دانشگاه در سانحه هوایی دی ماه ۹۸، با حمایت بنیاد حامیان شریف، ۱۶ بورس تحصیلی‌ یک‌ساله به دانشجویان برگزیده دکتری اعطا می کند.

برگزیدگان از میان دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه صنعتی شریف که از پیشنهاد پژوهشی خود با معدل کل حداقل ۱۷ دفاع کرده‌ و حداکثر در نیم‌سال هشت تحصیلی‌ هستند، انتخاب می‌شوند. این بورس به مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال به مدت یک سال (ماهانه ۲۰ میلیون ریال) است.

اسکان دانشجویان روزانه در خوابگاه های ملکی

 در هفته ای که آموزش عالی پشت سر گذاشت، مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اسکان بیش از ۲۱۶ هزار دانشجو در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها هم زمان با شروع کلاس‌های درس خبر داد.

این مسوول وزارت علوم درباره دانشجویان روزانه که به دلیل کاهش ظرفیت خوابگاه های ملکی از دریافت خوابگاه جا مانده اند، تاکید کرد: بر اساس اعلام صندوق رفاه به دانشگاه ها، بدون محدودیت و در ازای هر دانشجو در تهران مبلغ پنج میلیون تومان، در هشت کلان شهر مبلغ چهار میلیون تومان و در سایر شهرها مبلغ سه میلیون تومان بابت تهیه خوابگاه استیجاری، بپردازند.

اختصاص وام بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی به دانشجویان متأهل

رییس صندوق رفاه دانشجویان در این هفته، خبری خوش به دانشجویان متأهل داد. بر اساس گفته های مشاور وزیر علوم، دانشگاه‌ها هم اکنون ۸۷ هزار دانشجوی متأهل دارند و وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به دانشجویان متأهل کلانشهرها اختصاص می‌یابد.

بر اساس مصوبه قانون حمایت خانواده، صندوق رفاه دانشجویان مکلف شد ۵۰ درصد ودیعه مسکن یک واحد ۵۰ متری در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر و ۵۰ درصد واحد ۱۰۰ متری را در سایر شهرها پرداخت کند. بودجه در نظر گرفته شده برای ستاد ملی جمعیت، ۱۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ، صندوق چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تأمین ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن دانشجویان متأهل درخواست کرده است.

 

۱۳۵۲

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، دانشگاه ، کنکور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه کنکور سازمان سنجش آموزش کشور صندوق رفاه دانشجویان کنکور کارشناسی ارشد آزمون کارشناسی ارشد دانشجویان متأهل میلیون تومان اردیبهشت ماه وزارت علوم تغییر حوزه دانشگاه ها سال ۱۴۰۱ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، چند روزی‌ست که تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به کشتار مردم مظلوم غزه به‌دست صهیونیست‌های اشغال‌گر، دست به تحصن و اعتراض زده‌اند.

پلیس آمریکا ضمن ضرب و شتم معترضان تا کنون حدود ۶۰۰ دانشجو و استاد در ۶۰ دانشگاه آمریکا را بازداشت کرده است.

دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر امروز حمایت خود را از این دانشجویان آزادی‌خواه اعلام کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم