Web Analytics Made Easy - Statcounter

داکتر ذاکر حسین ارشاد، استاد دانشگاه ابن سینا در کابل گفت: طالبان مسئولیت دارند تا امنیت اقلیت ها را بگیرند همچنان مدافعان حقوق اقلیت ها باید برای جلوگیری از نسل کشی شیعیان اقدام عملی کند
ذاکر حسین ارشاد گفت: گروه های تکفیری که باورهای دشمن اندیشانه و همراه با تعصب نسبت شیعیان دارند این مذهب را به عنوان گروه رافضی اعلام می کند؛ واضح است که گروه‌های تکفیری همچون داعش، عامل اصلی این رویداد های تلخ و فاجعه بار است که در روزهای اخیر در افغانستان رخ داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارشاد گفت: نسل کشی یک قوم یا یک مذهب در عصر حاضر باید معقوله ناممکن باشد و اما این که در افغانستان بطور واضح جلو چشمان همه افراد یا گروه های اجتماعی این رویداد تلخ اتفاق می افتد آشکار است که عاملین به صورت مستقیم یا غیر مستقیم همه درگیر این ماجرا است و آنان فاجعه نسل کشی و انفجار های متعدد را در افغانستان به اجرا در می آورند.

به گفته این استاد دانشگاه، وظیفه طالبان ایجاب می‌کند تا برای صیانت همه شهروندان افغانستان مسئولانه برخورد کند و تمام ظرفیت و توان شان را نسبت به این رویداد به کار گیرند.

ارشاد اظهار داشت: بر اساس قوانین بین المللی، فجایع انسانی که فعلا در افغانستان تکرار می شود مصداق بارز نسل کشی است و بر اساس شاخص ها و معیار های که در قوانین بین الملل آمده، فجایع انسانی و نسل کشی یک قوم یا یک مذهب جزء واضح ترین و کامل ترین مصداق نسل کشی است که در جهان تجربه می شود.

ارشاد گفت: متناسب با این قوانین تاکنون باید برخورد مناسب و سزاواری که برای جلوگیری‌از نسل کشی از سوی نهاد های بین المللی انجام می‌شد، هیچ اقدامی نشده و ما شاهد این برخوردها نبودیم که صرف برخی توصیه ها و محکومیت های لفظی از سوی نهاد های بین المللی در پیوند به نسل کشی صورت گرفته است.

ارشاد از جامعه جهانی خواستار آن است تا نسل کشی یک قوم را به عنوان یک جنایت و به عنوان یک مصداق که در قوانین بین الملل است به رسمیت بشناسد تا جلو چنین فجایع در افغانستان گرفته شوند.

این استاد دانشگاه همچنان از قدرت های بین المللی که خود را مدافع حقوق بشر و مدافع حقوق اقلیت ها می‌دانند میخواهد تا در این زمینه، اقدام عملی انجام داده تا نسل کشی شیعیان در افغانستان پایان یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان شیعیان امنیت بین المللی نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث

اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند