Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@16:39:18 GMT

شیوع هپاتیت در کودکان اروپا/ ترس فراگیری در جهان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۸۶۸۸

شیوع هپاتیت در کودکان اروپا/ ترس فراگیری در جهان

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید موارد حاد هپاتیت با منشأ ناشناخته در کشورهای انگلیس، آمریکا، اسپانیا، دانمارک، ایرلند، هلند، ایتالیا، نروژ، فرانسه، رومانی، بلژیک و رژیم صهیونیستی گزارش شده است.

به گزارش قدس آنلاین، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تا ۲۱ آوریل(۵ روز پیش) موارد حاد هپاتیت با منشأ ناشناخته در کشورهای انگلیس، آمریکا، اسپانیا، دانمارک، ایرلند، هلند، ایتالیا، نروژ، فرانسه، رومانی، بلژیک و رژیم صهیونیستی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این نهاد بهداشتی، از ۱۶۹ مورد، ۱۱۴ مورد تنها در انگلیس مشاهده شده است.

مقامات بهداشتی سراسر جهان در حال بررسی افزایش مرموز موارد شدید هپاتیت در کودکان هستند. هپاتیت التهاب کبد و علت اغلب یک ویروس است، اما ویروس‌هایی که معمولاً باعث بیماری می‌شوند مانند  هپاتیت A، B، C، D و E در موارد مورد بحث رد شده‌اند و پزشکان در جست‌وجوی عوامل دیگر هستند. عفونت‌های ویروسی معمولا با این بیماری مرتبط‌ند و به آن‌ها هپاتیت غیر «ای-ئی» (non-A-E) می‌گویند اما دانشمندان مطمئن نیستند چه چیز به شیوع  آن منجر شده است. در چند مورد، بیماری آنقدر شدید بود که کودکان نیاز به پیوند کبد داشتند. 

ماریا بوتی، فوق تخصص گوارش و کبد از بارسلونا و رئیس انجمن اروپایی مطالعات گفت: تعداد موارد ابتلا اگرچه کم است، اما همه مبتلایان کودک هستند، این نگرانی اصلی است، و نکته دیگر شدت آن است.

هیچ درمان خاصی برای هپاتیت وجود ندارد اما داروهایی مانند استروئیدها و همچنین داروهایی برای درمان علائم می توانند کمک کنند. به والدین گفته شده که مراقب علائم باشند و در صورت نگرانی با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی در ارتباط باشند.

منبع: فارس
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جام جهانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج