Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه خبری جزئیاتی از پنجمین دور از مذاکرات میان ایران و عربستان ارائه کرده است.

خبرگزاری میزان – پنجمین دور از مذاکرات ایران و عربستان اخیرا در شهر «بغداد»، پایتخت عراق برگزار شد.

پایگاه «آکسیوس» در خصوص این مذاکرات گزارش داد «دور پنجم مذاکرات مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی ایران و عربستان در پنجشنبه گذشته بر دو چالش اصلی متمرکز بود: عادی سازی روابط و جنگ در یمن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این پایگاه خبری مدعی شد «تهران خواهان برقراری مجدد روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت‌ها شده و عربستان خواهان اقدامات عملی بیشتر است.»

به گزارش «آکسیوس»، «ریاض با بازگشایی سفارت ایران برای انجام امور مرتبط با سازمان همکاری‌های اسلامی موافقت کرده است.»

آکسیوس به نقل از برخی منابع نوشت «دو طرف تصمیم گرفتند طی ۳۰ روز آینده هیئت‌هایی به هر کشور بفرستند تا در مورد بازگشایی سفارتخانه‌ها گفتگو کنند.»

این پایگاه خبری همچنین مدعی شد «عربستان همچنین با ورود ۴۰ هزار زائر ایرانی به این کشور برای برگزاری مراسم حج در ماه جولای موافقت کرده است.»

«آکسیوس» نوشت «عربستان طی سال گذشته در بحبوحه سرد شدن روابط با آمریکا پس از روی کار آمدن دولت بایدن، سیاست‌های منطقه‌ای خود را تغییر داده است.»

بیشتر بخوانید: پنجمین دور از گفتگو‌های ایران و عربستان روز چهارشنبه برگزار می‌شود وضعیت مذاکرات ایران و عربستان از زبان وزیر خارجه عراق

بر اساس این گزارش، «مقامات ایران و عربستان در هفته‌های آینده بار دیگر در بغداد گرد هم می‌آیند.»

پیش از این «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق، گزارش داده بود «آخرین دیدار هیئت‎های ایران و عربستان در بغداد در سطح امنیتی بود و با حضور مقام‎های عالی رتبه دو کشور برگزار شد و طرف‌های سعودی و ایرانی بر سر یک یادداشت تفاهم ۱۰ ماده‌ای به توافق رسیدند.»

به گفته وی، «قرار است دور بعدی گفت‎وگو‌های میان هیئت‎های ایران و عربستان در سطح دیپلماتیک برگزار شود.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل ایران و عربستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران و عربستان تحولات بین الملل ایران و عربستان ایران و عربستان پنجمین دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود

مرتضی سبزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد روایت پیشرفت به‌عنوان بزرگترین حرکت دولت و مردم در عرصه روایت پیشرفت‌ها و تبیین و تشریح دستاوردهای نظام و دولت با دستور ریاست محترم جمهور فعالیت خود را در سطح ملی و استانی آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت با معرفی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی برتر در امر روایت پیشرفت‌ها، در آینده‌ای نزدیک در استان با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار می‌شود.

به گفته دبیر ستاد روایت پیشرفت استان ایلام، در این اجلاسیه همچنین برنامه‌ریزی برای افق روایت پیشرفت در استان و اثربخشی اجتماعی روایت پیشرفت با حضور صاحب‌نظران این عرصه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6093268

دیگر خبرها

  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود