Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، رییس خبرگزاری اطلس افغانستان طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: در قضیه فلسطین به گفتمان عدالت خواهی معتقدیم.

سید احمد موسوی مبلغ افزود: فلسطین اکنون درگیر نزاع با جبهه استکباری و صهیونیستی است و در حقیقت این تقابل میان جبهه عدالت خواه و استکبار است.

وی با بیان این که جامعه افغانستان حضور در کنار فلسطین را وظیفه خود می داند گفت: همان طور که می خواهیم بقیه آزادی خواهان در کنار مردم مظلوم افغانستان بایستند ما نیز خود را موظف می دانیم در کنار مقاومت مردم فلسطین در برابر جبهه ظلم و استکبار و تمامیت خواهی صهیونیستها بایستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل افغانستان گفت: توطئه های زیادی توسط صهیونیزم جهانی در امت اسلامی و کشورهای مسلمان به صورت مستقیم و یا توسط جریانهای وابسته به استکبار در داخل کشورهای اسلامی در حال وقوع است.

موسوی مبلغ مشکل اول کشورهای اسلامی را جریانهای وابسته به استکبار دانست و افزود: طی ۴۰ سال گذشته این جریانهای وابسته در کشورهای اسلامی هرچند گفتمان باطل داشته اند اما در همین راهبرد و گفتمان، ثابت قدم بوده و در این راستا حرکت کرده اند اما درمقابل جبهه باطل، جریانهای عدالتخواه متاسفانه ساختارهای مختلف تشکیل داده اند و چون گفتمان واحد نداشته شکست خورده اند.

رییس خبرگزاری اطلس افغانستان گفت: مشکل در تقابل با جبهه تکفیر در افغانستان فقدان گفتمان واحد در جبهه عدالتخواه است و  متاسفانه در افغانستان پیش از این که به سمت گفتمان سازی حرکت کنیم به سمت ساختارسازی و جمعیت سازی می رویم و این جمعیت‌ها و ساختارها محور فکری مشترک ندارند و با کوچکترین حادثه ای از هم می پاشند.

نماینده مردم ولایت غزنی در دور شانزدهم و هفدهم مجلس نمایندگان افغانستان نیز ضمن محکوم کردن جنایات تروریستی اخیر در مناطق مختلف افغانستان به ویژه علیه شیعیان گفت: جنایات روی داده علیه هزاره ها یک نسل کشی است که متاسفانه از سوی مجامع حقوق بشر غربی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

محمدعارف رحمانی به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همین روند سکوت از سوی مجامع حقوق بشر غربی که فریاد حمایت از حقوق زنان و خبرنگاران و حتی همجنس بازان را سر داده اند در خصوص جنایات اسرائیل نیز مشهود است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی ۲۰ سال گذشته و استقرار حکومت جمهوری در افغانستان روز قدس و موضوع فلسطین آن گونه که باید برای مردم افغانستان تبیین نشد.

نویسنده افغانستانی اهل سنت نیز گفت: با مشاهده عبارات برچی کابل و قدس، به موضوع مشترک درد و ظلم در این دو سرزمین می رسیم.

عبدالشهید ثاقب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره و شهدای عملیاتهای تروریستی اخیر در کابل، مزار شریف و قندوز افزود: باید یک راهبرد رسانه ای مشخص در برابر هجمه های عوامل تکفیری و استکبار به ملت افغانستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی حادثه ای رخ می دهد پایگاه اینترنتی وابسته به داعش مسوولیت آن عملیات را برعهده می گیرد و ما نیز این گونه اخبار را بازنشر می کنیم.

این نویسنده و فعال اجتماعی گفت: الان با این سوال مهم مواجه هستیم که آیا اصلا داعش در افغانستان وجود دارد؟ اگر امارت اسلامی می خواهد برادری خود را با اهل تشیع در عمل اثبات کند باید به صورت آشکار از جنایات تروریستی علیه شیعیان تبری جسته و مفاهیم و آموزشهایی که در آن شیعیان را رافضی می دانند از کتابهای درسی حذف کنند.

استاد سابق دانشگاه کابل نیز گفت: اکنون جامعه افغانستان از نظر رسانه ای وابسته به اخبار رسانه های غربی است و استناد به وقایع فلسطین و افغانستان با رسانه هایی مانند بی بی سی انجام می شود.

حفیظ الله رجبی افزود: طی ۲۰ سال اخیر، جامعه جوان افغانستان تحصیل کرده اند و به طور قطع نباید با این فرزندان تحصیل کرده ناامید بود.

وی ادامه داد: هر یک از آحاد مردم با استفاده از فضای مجازی و تلفن همراه باید به یک رسانه تبدیل شوند تا از وابستگی به رسانه های غربی رها شویم.

این استاد دانشگاه که اکنون مقیم مشهد است افزود: افغانستان قرار بود خانه مشترک همه اقوام باشد اما اکنون شاهد فرار شخصیتهای مختلف از کشور هستیم.

رجبی به ادعای طالبان مبنی بر تامین امنیت در کشورش اشاره کرد و گفت: چرا جنگ همچنان در افغانستان ادامه دارد و چرا از حکومت همه شمول در افغانستان خبری نیست؟ طالبان با وجود جامعه تحصیل کرده نمی تواند کاری از پیش ببرد.

یکی از چهره های جهادی و با نفوذ اهل سنت در هرات و منطقه غرب افغانستان نیز گفت: ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی توسط همه آحاد امت اسلامی بسیار مهم است.

حاج حفیظ الله سلطانی افزود: در شرایط کنونی حفظ وحدت میان مذاهب اسلامی برای مقابله با توطئه دشمنان مشترک و رژیم صهیونیستی لازمه امت اسلامی است.

این مراسم که همراه با گرامیداشت یاد شهدای حوادث تروریستی در کابل، مزارشریف و قندوز همراه بود در مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه کابل گروه تروریستی داعش افغانستان اسرائیل طالبان قدس رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس فلسطین قندوز ولایت غزنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه کابل گروه تروریستی داعش مشهد دانشگاه کابل گروه تروریستی داعش افغانستان اسرائیل طالبان قدس رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس فلسطین قندوز ولایت غزنی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های جهان با تاکید بر ضرورت تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، عنوان کرد: وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند.

به گزارش ایسنا، متن نامه به شرح ذیل است:

«همانطور که مستحضرید جوهره اصلی حقوق بشر، پاسداری از عدالت و کرامت انسانی است. از همین رو، وظیفۀ همه انسان‌های آزادی‌خواه، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و نخبگان دانشگاهی همواره حفظ حقوق بشر و کرامت انسانی بوده است. این مهم در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز مورد تأکید قرار گرفته است. با این وجود، امروزه سرزمین فلسطین به نماد نسل کشی و نقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده است. بیش از نیم قرن است که ملت فلسطین قربانی تجاوزگری و زورگویی قدرت‌های بزرگ به ویژه صهیونیسم جهانی قرار گرفته و حتی طبق قوانین بین‌المللی از حق دفاع مشروع خود نیز در برابر متجاوزان محروم گردیده است.

اینک که تاریکی و بی‌آبی نوار غزّه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است جنبش دانشجویان، اساتید و نخبگان در دفاع از مردم مظلوم غزه و اعتراض علیه ستم در دانشگاه‌های هاروارد، ایندیانا، کلمبیا، ‌ییل و سایر دانشگاه‌های دنیا نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است. در این هنگام از نخبگان و رؤسای دانشگاهی جهان انتظار است ضمن اعلام جهانی محکومیت جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی غزه، مأموریت‌های انسانی  و دانشگاهی خود را در قبال این مردم مظلوم و عضو جامعه بشری ایفا کنند و برای اعلام هم‌دردی ضمن فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شوند و با تشکیل مجامع علمی و نخبگانی ضمن فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های دیپلماسی علمی برای فشار بر رژیم صهیونیستی به تبیین قیام پیروزمندانه طوفان الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نخبگان و مردم پرداخته و از طریق مجاری علمی و رسانه‏ای، طبل رسوایی رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را در مجامع جهانی به صدا در آورند.

همچنین انتظار می‌رود ضمن تلاش برای قطع ارتباط نهادهای علمی و دانشگاهی جهان با رژیم‌صهیونیستی با تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی  برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، تدارک برای بازسازی غزه و انتقال دانش و فناروی برای احیاء زندگی طبیعی در مناطق ویران شده غزه توسط این ائتلاف جهانی دنبال گردد که اکنون کنش فعالانه نخبگان و رؤسای دانشگاه‌ها در سراسر جهان برای مقابله با رژیم صهیونیستی نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارد.

در پایان برای پیگری امور و انسجام بیشتر پیشنهاد تشکیل مجمع نخبگان طرفدار برقراری صلح عادلانه و دموکراسی در فلسطین را می‌دهم و کسانی که تمایل به عضویت در این مجمع دارند به ایمیل Elm@scc.ir حضورشان را اعلام دارند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه