Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه روز جهانی قدس، کتاب تحت عنوان «قطعا خواهیم دید» مشتمل بر گزیده اشعار شعرای پاکستانی با موضوع "قدس و فلسطین" که به زبان اردو سروده شده است از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد منتشر شد.

به گزارش ایران اکونومیست، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان روز پنجشنبه طی اظهاراتی با اشاره به ضرورت پرداختن به روز قدس که میراث ماندگار امام راحل می باشد در خصوص انتشار کتاب مذکور گفت: مساله فلسطین همواره موضوع مهمی در سطح جهانی بوده است و اهمیت این موضوع باعث شده است که سالانه بخشی از کتاب های منتشر شده به این موضوع اختصاص داشته باشد که این کتاب ها هم شامل کتاب های ترجمه ای می شوند و هم کتاب های تالیفی و شعری را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از انتشار این کتاب را تبیین اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی و نیز آشنایی نسل جوان با مجاهدت ها و مقاومت مردم مظلوم سرزمین اشغالی از منظر هنر و ادبیات شعری عنوان کرد.

خزاعی در ادامه افزود: مجموعه شعری مذکور توسط دو نفر از شاعران و فعالان فرهنگی پاکستان به نام"سید احمد شهریار" که تنظیم، گردآوری و انتخاب اشعار را برعهده داشته و "علی کمیل قزلباش" که بازنگری آن ها را برعهده داشته انجام گرفته است. همچنین از ویژگی های این کتاب این است که اغلب اشعار آن برای اولین بار منتشر شده و در ابتدای این مجموعه شعری از اشعار ماندگار دو شاعر نامدار پاکستان؛ "فیض احمد فیض" و "اقبال لاهوری" با موضوع فلسطین بهره گرفته شده است.

در این مجموعه بیش از ۶۴ قطعه شعر در قالب کلاسیک و جدید که برتری با اشعار سروده شده در قالب کلاسیک است به قلم ۲۵ نفر از شاعران مطرح و صاحب نام پاکستان به رشته تحریر درآمده است.

شاعران سروده های خود را به موضوعاتی از جمله؛ اشغال فلسطین و قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی، مجاهدین فلسطینی، مقاومت و مظلومیت فلسطین، جایگاه مسجد الاقصی و بیت المقدس بعنوان قبله اول مسلمین، فلسطین کربلایی دیگر، دردها و رنج فلسطین، آرمان فلسطین، انتفاضه و ضرورت اتحاد و حمایت از فلسطین اختصاص داده اند.

همچنین نسخه الکترونیکی این مجموعه اشعار در فضای مجازی نیز در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: رایزنی فرهنگی ایران ، مسجدالاقصی ، اسلام آباد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی ایران مسجدالاقصی اسلام آباد کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

کد خبر 6090307 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر