Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:42:46 GMT

ترکیه از سفر دو روزه اردوغان به ریاض خبر داد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۸۸۸۱

ترکیه از سفر دو روزه اردوغان به ریاض خبر داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر رجب طیب اردوغان درباره چرایی سفر امروز او به عربستان سعودی و محور این سفر توضیحاتی ارائه داد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای، به دنبال گمانه‌زنی‌های هفته‌های اخیر درباره سفر رئیس‌جمهور ترکیه به عربستان سعودی، دفتر رجب طیب اردوغان رسما از سفر دو روزه او به ریاض به منظور بهبود روابط دو کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، دفتر اردوغان خبر داد که او روز پنجشنبه (امروز) برای انجام سفر دو روزه به عربستان سعودی می‌رود و با مقام‌های سعودی درباره روابط دو کشور و همچنین طرق تقویت همکاری‌های دو کشور صحبت خواهد کرد.

سفر رئیس‌جمهور ترکیه به عربستان سعودی در شرایطی انجام می‌شود که رسانه‌ها با اشاره به مختومه شدن پرونده محاکمه غیابی عاملان قتل جمال خاشقچی در ترکیه، از تشدید تلاش‌های آنکارا به منظور بهبود روابط با ریاض خبر داده بودند.

 تصمیم ترکیه برای بستن پرونده محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقچی» و تحویل آن به عربستان سعودی، واکنش‌های زیادی را در پی داشت و رهبر بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون و رقیب رجب طیب اردوغان اظهارنظر تندی در این باره کرد.

کمال قلیچ‌دار اوغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گفت: «او (اردوغان) حقوق و اعتبار دادگاه‌های ترکیه را درباره قتلی که در ترکیه ارتکاب شده بود، به عربستان سعودی تفویض کرد...الان مشخص شد که احمق چه کسی است». وی همچنین ادعا کرد که اردوغان در ازای دریافت پول از عربستان سعودی پرونده خاشقچی را بست.

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی و ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (دهم مهر ۱۳۹۷) در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به طرزی وحشیانه به قتل رسید و هیچ وقت جنازه او پیدا نشد. طبق گزارش‌ها جسد او توسط تیم ترور اعزامی از عربستان سعودی مثله شد.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!

دریافت 890 KB

به گزارش همشهری‌آنلاین، مارک روته، نخست وزیر مستعفی هلند روز جمعه به ترکیه سفر کرد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و قراردادهایی را امضا کرد.

پس از پایان گفتگوها، ️ اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد. با این حال، آنچه از تصاویر بر می‌آید به نظر می‌رسد اردوغان فراموش کرده است که دست دهد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، روته به امید جلب حمایت ترکیه برای تصدی پست ارشد در ناتو، از ترکیه دیدن کرده است.

شبکه تلویزیونی ملی هلند و خبرگزاری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش دادند که «مارک روته» نخست‌وزیر هلند، پس از فروپاشی دولتش بر سر سیاست مهاجرت، اعلام کرد که از رهبری حزب حاکم این کشور کناره‌گیری کرده و سیاست را ترک خواهد کرد.

کد خبر 848755 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان هلند

دیگر خبرها

  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم