Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی دیدار با وزیر مشاور جدید امور خارجه این کشور آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه را بررسی و بر لزوم گسترش همکاری‌های همه جانبه به ویژه در حوزه تجارت تاکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، «سید محمدعلی حسینی» روز پنجشنبه در اسلام‌آباد به دیدار خانم «حنا ربانی» رفت و انتصاب وی به عنوان وزیر مشاور امور خارجه پاکستان را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان با یادآوری مشترکات قوی دو کشور دوست، برادر و همسایه ایران و پاکستان، تاکید کرد: بهره‌برداری از مشترکات تاریخی، مذهبی، اجتماعی و جغرافیایی یک فرصت مناسب برای تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه است.

وی بر لزوم گسترش‌ همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و مرزی به ویژه افزایش ارتباطات مردمی تاکید کرد.

 

                                  Playback Rates   0.5x1x1.25x1.5x2x             Rewind 10 Seconds Next Up           Live 00:00 00:00 00:11   Chromecast Closed Captions Settings Fullscreen  

 

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خانم حنا ربانی با تمجید از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مسلمان، خواستار تقویت روابط ۲ کشور شد.

در این بیانیه آمده است: وزیر مشاور امور خارجه افزود که همسویی مواضع ایران و پاکستان درخصوص تحولات منطقه‌ای و مسائل بین المللی بسیار مایه خرسندی است.

گفتنی است، دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته طی تماس تلفنی با «بلاول بوتو زرداری» انتصاب وی به عنوان وزیر جدید امور خارجه پاکستان را تبریک و از وی برای سفر رسمی به کشورمان دعوت کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اسلام آباد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسلام آباد امور خارجه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌آبادی با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و دیدار با صالح الخلیفی معاون وزیر تجارت و صنایع قطر اظهار کرد: دولت سیزدهم به ایجاد رابطه عمیق تجاری و اقتصادی با قطر اهتمام ویژه‌ای دارد. امیدواریم که بتوان با همکاری‌های مشترک زندگی صلح‌آمیزی در کنار یکدیگر رقم بزنیم.

وزیر صمت افزود: انتظار داریم این دیدارها در نهایت گامی به جلو باشد و عدد تجارت در سال جاری ۲ برابر افزایش پیدا کند؛ زیرا ایران و قطر هیچ محدودیتی برای تجارت ندارند. همچنین به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند در کشورهای آفریقایی، عراق و افغانستان سرمایه‌گذاری‌های مشترکی انجام بدهند.

وی حضور قطری‌ها در ایران اکسپو ۲۰۲۴ را فرصتی برای آشنایی بیشتر از توانمندی‌های صادراتی ایران دانست و گفت: خدمات فنی و مهندسی در ایران پیشرفت‌های چشمگیری کرده و می‌توانیم در زمینه تعمیر توربین‌ها و انواع ماشین‌آلات پیچیده (تولید هر کشور) به قطر کمک و پشتیبانی ارائه بدهیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه قطر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه حمل و نقل فرودگاهی و ناوگان هوایی انجام داده است، گفت: تمایل داریم که با قطر در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و.... همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد که امکان مسافرت مسافران ایرانی از قطر به سراسر دنیا فراهم شود و ادامه داد: زمینه‌های فراوانی برای کار ایران و قطر وجود دارد؛ به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در آفریقا، عراق و افغانستان داشته باشند.

وی به طرف قطری پیشنهاد داد که از نزدیک از کارخانه‌های صنعتی، گازی و پتروشیمی ایران دیدن کنند.

تمایل قطر برای استفاده از فناوری ایرانی

در ادامه این دیدار صالح الخلیفی معاون وزیر تجارت و صنایع قطر، گفت: ما در این سفر قصد داریم که از فنّاوری ایران در زمینه خودروسازی و صنایع غذایی دیدن کنیم. تاجران همراه ما به اصفهان خواهند رفت و با همتایان خود در اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه مشترک قطر و ایران، گفت: بندهای ذکر شده در کمیته ایران و قطر بررسی خواهد شد. ما در نهایت چشم‌انداز تجارت با ایران را از طریق سفیر خود در ایران اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 6093255 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان