Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:58:50 GMT

لزوم حمایت از دختران با شرایط ویژه و زنان معتاد از سوی زنان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۹۰۹۰

لزوم حمایت از دختران با شرایط ویژه و زنان معتاد از سوی زنان

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی چهارشنبه شب در نشست صمیمی با خیران اضافه کرد: دنبال این هستیم دستورالعمل‌هایی برای اصلاح مشکلات خیران داشته باشیم چون تمرکز ما روی خانواده‌ها و زنان است. به این مساله باور داریم که زنان محور خانواده‌ها هستند و اگر سلامت جسمی و روحی زنان تأمین شود سلامت جامعه تضمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه در بازدیدهای استانی با آسیب‌های زیادی در حوزه زنان مواجه هستیم، زنان بی سرپرست، بدسرپرست و زنان زندانی که گرچه تعداد زنان زندانی سه درصد کل زندانیان است اما این تعداد هم زیاد است، چون محور و کانون خانواده هستند و باید از آنها حمایت شود.

خزعلی افزود: اگر به فرزندانی که مادرانشان در زندان هستند توجه نشود ممکن است به بزه‌های جامعه آلوده شوند، همچنین افراد معتاد، دختران با شرایط ویژه باید مورد حمایت و بازپروری قرار گیرند به همین دلیل می‌خواهیم به طور خاص بانوان وارد میدان شوند و گروه‌هایی تشکیل شود تا از این افراد حمایت شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: البته که حمایت مالی تنها نباید مد نظر باشد، بلکه حمایت تربیتی، معنوی و پشتیبانی مدنظر باشد، در بحث مشاوره نیز نیاز به همکاری همه شما خیران داریم چون به عنوان نمونه مشاوره حقوقی برای کسانی که نمی‌توانند وکیل بگیرند و واقعاً بی گناه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که رقم بدهی آنها کم است و در زندان هستند باید فکری کرد تا حدی که امکان دارد همه کمک کنند تا حمایت شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: فرزندان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست باید حمایت شوند و اشتغال برای آنها یا فرزندانشان ایجاد کنیم و درخواست داریم سرمایه‌گذاری شود برای کارآفرینی و تا چهار سال همراهی کنیم تا بتوانند روی پای خود باشند.

خزعلی ادامه داد: مساله اشتغال بسیار مهم است باید این موضوع به صورت جدی دیده شود تا برای افراد نیازمند فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کار خیر را به کمک مالی منحصر نکنیم. در این مدت با بسیاری از آسیب‌ها، کمبودها و نقصان‌ها مواجه شدیم که با کمک مالی شاید جبران نشود، نیازهای فرهنگی، تربیتی، اخلاقی حقوقی، اجتماعی و نیازهایی که دلگرمی و پشتوانه داشتن یک زن را و اینکه به خانواده تکیه کند و تنهایی او را جبران کند همه اینها را از شما خیران می‌خواهیم تا بتوانیم قدمی را در راه رفع بخشی از این کمبودها، نقص‌ها و نداشتن‌ها برداریم تا جامعه بهتر و زیباتری داشته باشیم.

کد خبر 5477387 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: انسیه خزعلی بهزیستی اعتیاد زنان آسیبهای اجتماعی شهرداری تهران شورای شهر تهران آموزش و پرورش پلیس راهور ماه رمضان 1401 شهر تهران قوه قضاییه روز قدس آلودگی هوا وضعیت معابر غلامحسین محسنی اژه ای ماه مبارك رمضان گردشگری شهرداری منطقه 19 تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، 

دیگر خبرها

  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • شاد، اما خسته!
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود