Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:10:13 GMT

توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خزر نیازمند داشتن برنامه است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۹۲۵۸

توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خزر نیازمند داشتن برنامه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح پنجشنبه در جمع نخبگان استان با تاکید براینکه برای رفع مشکلات کشور به عزم و توان جمعیت نخبه و متفکر نیازمند هستیم، افزود: باید با همفکری نخبگان زمینه بیان راهکارها برای رفع مشکلات استان فراهم شود.

وی افزود: ️برگزاری نشست‌های نخبگانی در آینده تداوم خواهد داشت، فرصت تحقق شعار سال رهبری مهم و ارزشمند است و باید برای تحقق این منویات معظم له حداکثر استفاده را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ️عده ای با بررسی مشکلات و دستاوردها و نقاط مثبت و ضعف کشور برای مشخص شدن شعار سال همکاری دارند، اگر این شعار محقق شود قطعاً بسیاری از مشکلات ما مرتفع می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی امید آفرینی در بین نخبگان را مهم و ضروری دانست و گفت: به دفعات متعدد به مسئولین استان مازندران عرض کردم که فکر کنید این کشور فقط یک استان دارد و بدون نگاه به بیرون با استفاده از ظرفیت استان و نخبگان و کارآفرینان برای توسعه و پیشرفت این خطه از شمال کشور تلاش کنید.

امام جمعه ساری با اشاره به ضعف تولید در استان افزود: این استان باید برای توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خزر برنامه داشته باشد و ️باید با کشورهای همسایه به جای در تقابل بودن در تعامل باشیم، اعتماد به دانش بنیان و بخش نخبگانی در حوزه لشکری شاهدیم اما در بخش کشوری متأسفانه از ظرفیت‌های نخبگانی استفاده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به توسعه و پیشرفت تسهیلات نظامی و موشک در کشور تصریح کرد: باید در بخش کشوری نیز به اندازه حوزه نظامی پیشرفت داشته باشیم تا به خارج نیازمند نباشیم.

وی افزود: رفع مشکلات کشور را به بیرون گره نزدن مهم است از این رو تشکیل کارگروه نخبگان نیز در دستور کار قرار دارد و ️صنعت و کشاورزی ما باید دانش بنیان باشد به عنوان نمونه چندین شرکت در ایران عزیز تولید واکسن کرونا داشتند و اکنون تولیدات واکسن مازاد شده است.

وی گفت: ️مدیران باید در تراز نخبگان باشند، تشویق به مهاجرت در بین نخبگان نباید مشاهده شود.

کد خبر 5477393

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی امام جمعه ساری بوشهر ماه رمضان 1401 راهپیمایی روز قدس کرمانشاه ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا بارش باران خراسان رضوی قزوین گرگان روز قدس روز جهانی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود