Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@00:19:13 GMT

برنامه ساخت اولین شهر شناور جهان در کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۹۲۷۹

برای اولین بار در جهان، یک شهر شناور در سواحل بوسان کره جنوبی ساخته می شود. این شهر 12 هزار نفر ظرفیت خواهد داشت.

به گزارش عصرایران، پروژه ساخت این شهر شناور که توسط برنامه اِسکان بشر سازمان ملل متحد پشتیبانی می‌شود به عنوان روشی جدید برای توسعه املاک و مهار بالا آمدن آب سطح دریاها انجام می‌شود.

به نوشته یورونیوز، این شهر شناور متشکل از جزیره‌های به هم پیوسته‌، به کف اقیانوس متصل شده و در برابر سیل مقاوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکوهای این شهر شناور با یک ماده سنگ آهک به نام بوراک (Biorock) پوشانده می شوند که سخت‌تر از بتن است. سکوها ابتدا در خشکی مونتاژ می‌شوند و سپس به سمت آب حمل می‌شوند.

شهر بدون ماشین و قطار

همچنین ساختمان‌های شهر شناور که بیش از پنج طبقه نیستند از مواد سبک وزن و پایدار مانند چوب و بامبو ساخته می‌شوند. هیچ خودرو یا قطاری در این شهر شناور وجود نخواهد داشت و ساکنان و بازدیدکنندگان آن با دوچرخه یا پیاده سفر می‌کنند.

شرکت اوشن‌یکس (Oceanix) از سرمایه‌گذاران خواسته است تا برای ساخت این پروژه سرمایه‌گذاری کنند. بر اساس برآوردهای این شرکت، ۱۰ هزار دلار برای هر متر مربع نیاز است. بنابراین ساخت شهر شناور ۱۵.۵ هکتاری، ۶۲۷ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

شرکت اوشن‌یکس (Oceanix) در ابتدا مفهوم شهر شناور را در میزگرد سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد کرد و کلان‌شهر بوسان میزبانی آن را در نوامبر همان سال امضا کرد.

میمونه مهد شریف، مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد قبل از این گفت که سه سال پیش همه با این سؤال مواجه بودند که چه زمانی ممکن است از یک شهر شناور بازدید و معماری انقلابی آن را مشاهده کرد، محیط زیست بدون زباله آن را تجربه کرد و از روش جدید برای زندگی پایدار با طبیعت لذت برد، اینک پاسخ این سؤال را داریم.

بیارکه اینگلس، معمار اصلی این پروژه گفت که پلتفرم‌های بیشتری می‌توانند در آینده به طرح کنونی اضافه شوند. او گفت که طراحان و سازندگان شهر شناور در سواحل بوسان بر این نظرند که این پروژه می‌تواند بذر محله‌ای شناور باشد که با گذشت زمان رشد کند.

طراحان این پروژه امیدوارند که این شهر شناور بتواند انرژی، غذا و آب شیرین مورد نیاز همه ساکنان خود را تأمین کنند. محفظه‌هایی که در قسمت زیرین سکوهای این شهر شناور تعبیه شده‌اند، امکان استفاده از گوش ماهی یا علف دریایی را فراهم می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود در صورت موفقیت‌آمیز بودن این پروژه، نمونه‌های مشابه آن در مالدیو، دبی، موناکو، لائوس، ریودوژانیرو، میامی و نیویورک ساخته شوند.

پیش‌بینی می‌شود که پروژه ساخت شهر شناور کره جنوبی تا سال ۲۰۲۵ به پایان برسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شهر شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

داوود کیم، یوتیوبر مشهور کره جنوبی که چند سالی است مسلمان شده، از چند روز پیش با اعلام قصدش برای ساخت یک مسجد در کشور خود سروصدای زیادی به پا کرده، اما حالا نحوه تأمین بودجه این مسجد جنجالی شده است. این جنجال پس از اتهام جمع‌آوری کمک‌های مالی از مسلمانان خارج از کره جنوبی از جمله ایران برای پروژه ساخت مسجد در این کشور به وجود آمد.

داوود کیم ۳۰ ساله، یک تولیدکننده محتوای مشهور و تأثیرگذار است که از زمان گرویدن به دین اسلام در سال ۲۰۱۹، محبوبیت زیادی در میان مسلمانان غیرکره‌ای پیدا کرده است. او عمدتاً درباره مسلمانان کره جنوبی و تجربیات شخصی خود به عنوان یک مسلمان کره‌ای محتوا منتشر می‌کند.

اخیراً، کیم پس از اظهار مشارکت خود در تأمین مالی پروژه ساخت مسجد در شهر دایگو و جمع‌آوری کمک‌های مالی از دنبال‌کنندگانش، با نهاد‌های اسلامی رسمی در کره جنوبی درگیر شده است.

مسئله ساخت مسجد در دایگو از جمله موضوعات بحث‌برانگیز میان ساکنان و مقامات این شهر است که کیم از آن برای جلب توجه مخاطبان در کانال یوتیوب خود استفاده کرد.

این ادعا‌ها موجب ایجاد موج انتقادات از سوی نهاد‌های اسلامی رسمی و جامعه مسلمانان در کره جنوبی علیه کیم شد.

آن‌ها او را به گمراه کردن و تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای منافع شخصی تحت پوشش پروژه‌های ساخت مسجد متهم کردند و خواستار توضیح در مورد نحوه استفاده از پول‌های جمع‌آوری شده از دنبال‌کنندگانش شدند.

اتحادیه اسلامی کره جنوبی نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که تنها نهاد اسلامی رسمی ثبت شده در کشور کره جنوبی که مجاز به ساخت مساجد در این کشور و جمع‌آوری کمک‌های مالی است، اتحادیه اسلامی است و این بدان معناست که داوود کیم صلاحیت قانونی برای ساخت مسجد در کره جنوبی را ندارد.

این اتحادیه با رنگ قرمز نوشت که ادعا‌های کیم برای طرح جمع‌آوری کمک‌های مالی و ساخت مسجد در این کشور هیچ ربطی به اتحادیه ندارد و یک مسئله شخصی است.

کیم از خود دفاع کرد

در همین راستا، کیم از خود دفاع و بر نیت خیرخواهانه خود تأکید کرد. او اشاره کرد که تنها قصد حمایت از جامعه مسلمانان در کره جنوبی و تسهیل زندگی دینی آن‌ها را دارد. با این حال، جنجال در مورد شفافیت و مشروعیت روش جمع‌آوری کمک‌ها و نحوه هزینه آن‌ها همچنان ادامه دارد.

کیم در این باره نوشت: «در مورد مسجد دایگو، من تمام پولی را که دریافت کردم برگرداندم».

داوود کیم با بیان اینکه مقامات تاکنون هیچ اتهامی علیه وی مطرح نکرده‌اند، افزود: «همه این جنجال‌ها در فضای مجازی پس از اینکه تصمیم گرفتم مسجدی در کره بسازم به وجود آمد... فریب دروغ‌های کسانی که از گسترش اسلام در کشور کره می‌هراسند را نخورید.»

وی همچنین گفت: «خدا از همه چیز آگاه است... نیت من برای خداست... و هرگز از ساختن مسجد در کره دست بر نمی‌دارم.»

کیم جای یا داوود کیم، خواننده و یوتیوبر معروف کره‌ای است. او در ۸ آوریل ۱۹۸۳ در سئول متولد شده و در سال ۲۰۱۹، به دین اسلام روی آورده و مسلمان شده است.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید