Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاددانشگاهی ضمن تشریح دستاوردهای فناورانه، فرهنگی و کارآفرینی این نهاد و اقدام برای تهیه برنامه هفتم توسعه در سال جاری، با بیان این که شعار همیشگی ما تبعیت از رهبری و حمایت از دولت‌های منتخب مردم است، گفت: با توجه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که "جهاددانشگاهی نباید در دام کشمکش‌های سیاسی بیفتد"، پیشنهاد ما به مسئولین کشور این بوده و هست که انتخاب رییس جهاددانشگاهی در موعد مقرر انجام شود تا بحث تغییر رییس جهاددانشگاهی در آینده به بدعتی تبدیل نشود که هر تغییر سیاسی روی آن تاثیر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر حمیدرضا طیبی در گردهمایی مجازی رؤسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی که با حضور معاونان و مدیران کل این نهاد و ارتباط مجازی با رؤسای واحدهای سازمانی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی، اظهار کرد: به‌عنوان یک‌نهاد علمی، فناورانه، فرهنگی و مولود انقلاب اسلامی ایران وظیفه خود می‌دانیم که نهایت تلاشمان را برای الگوسازی توانایی کشور در رسیدن به پیشرفت و توسعه بر اساس تعالیم دینی و بر اساس فرهنگ انقلابی و ملی خود انجام دهیم که در این زمینه جهاددانشگاهی به دستاوردهای بسیار خوبی دست‌یافته است.

وی با تاکید بر این که در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ و ۱۳۹۲ تا به امروز شعار اصلی ما این بوده که تمام واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در سراسر کشور چه بر اساس نیاز ملی و چه مزیت‌های بومی در چهار حوزه فعالیتی این نهاد باید دارای فعالیت شاخص و گزین باشند، افزود: تهیه سند جایگاه جهاددانشگاهی در افق ۱۴۰۴ و برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه هم برای این بوده که جهاددانشگاهی بتواند این نقش‌آفرینی را در روان سازی توان کشور برای رسیدن به پیشرفت انجام دهد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به این که برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بسیار خوبی در زمینه تامین منابع مالی برای تحقق اهداف این نهاد انجام‌شده است، بیان کرد: در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ و به‌ویژه سال‌های۱۳۹۲ تا  ۱۴۰۱ از طریق بودجه جهاددانشگاهی و حمایت دولت و به‌ویژه مجلس شورای اسلامی افزایش بودجه‌های مناسبی اتفاق افتاده است.

دکتر طیبی در ادامه به دیدار با رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: دیدار بسیار ارزشمندی در آبان ۱۳۹۷ با رهبر انقلاب داشتیم که منجر به کمک بسیار ارزشمند ۳۰ میلیون یورویی به جهاددانشگاهی از صندوق توسعه ملی شد و از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر منابع بودجه‌های مناسبی در اختیار این نهاد قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ثمرات این بودجه، گفت: در حوزه پژوهش و فناوری توانستیم فناوری‌های ارزشمندی تولید کنیم که هم‌اکنون در حال عقد قرارداد یا تشکیل شرکت هستند، تا اینکه بتوانند به‌صورت انبوه و صنعتی محصولات تولیدشده را در اختیار نیازهای کشور قرار دهند.

دکتر طیبی از تولید جنین‌های منجمد برای اصلاح نژاد گاوهای شیری و گوشتی که منجر به یک همکاری مشترک با سازمان اوقاف شد به‌عنوان یکی از این فناوری‌ها نام برد و افزود: کسب دانش فنی تولید بچه ماهی برای پرورش در قفس در استان بوشهر و ساخت مجموعه تولید انبوه آن در شهر دلوار، همچنین کسب فناوری تولید چهار نوع بذر هیبریدی و مذاکره با دو سازمان معتبر برای تولید انبوه آن‌ها از ثمرات دیگر طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی است.

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه مورد دیگر بحث زخم پوش‌ها است که بحث مهم و استراتژیک در حوزه پزشکی بوده و دانش آن‌ها با موفقیت تولیدشده و در حال مذاکره برای تامین منابع برای تولید صنعتی آن‌ها هستیم، ادامه داد: پروژه سیستم نمک‌زدایی از نفت خام کشور نیز امسال منجر به عقد قرارداد نهایی برای تولید ۵۰ هزار بشکه باارزش حدود ۷۰ میلیون دلار شد و از فناوری‌های دیگر سیستم رانش واگن‌های مترو است که با طراحی و ساخت یک ران قطار ملی مترو گامی مهم در قطع وابستگی از واردات آن برداشتیم.

وی ادامه داد: شهرهای بزرگ کشور به‌شدت درحال‌توسعه خطوط مترو خود هستند و درنتیجه نیاز به هزاران واگن وجود دارد و این واگن‌ها در کشور قابل طراحی و ساخت است که طراحی و ساخت پیشرفته‌ترین قسمت یعنی سیستم رانش آن را جهاددانشگاهی بر عهده داشت و الان این قطار ملی در حال انجام تست‌های نهایی استاندارد است و ما هم به دنبال اخذ قرارداد برای ساخت واگن‌های مترو هستیم.

وی یادآور شد: موضوع دیگر نیز تولید آب‌شیرین‌کن‌ها و پروژه‌های بزرگی است که در جهاددانشگاهی تولید فناوری آن با موفقیت انجام‌شده و به دنبال این هستیم که این فناوری‌ها منجر به عقد قراردادهای بزرگ و یا فروش فناوری و یا تولید شرکت شود.

دکتر طیبی با تاکید بر این که فناوری‌های زیادی در حال تولید است و برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام‌شده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ حداقل و کف بودجه‌ طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی ۲ میلیارد تومان و سقف آن ۴۰ میلیارد تومان است؛ یعنی جهاددانشگاهی در برهه‌ای از افتخار و توانمندی است که پروژه ۴۰ میلیارد تومانی در حوزه پژوهش و فناوری برای خود تعریف کرده است. از طرح‌های فناورانه این نهاد می‌توان به داروهای نوترکیب، تولید فرآورده‌های ژلی و سلولی در درمان سرطان پیشرفته، قطار بین‌شهری، تولید بذرهای هیبریدی و بچه ماهی‌های سردابی اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۸۰ درصد واحدهای ما دارای فعالیت شاخص شدند، افزود: تعداد محدودی هم که باقی ماندند، تا پایان نیمه اول سال جاری با  برنامه‌ریزی دارای فعالیت شاخص می‌شوند.

وی در ادامه به پروژه نخستین‌سانان اشاره کرد و گفت: امسال شروع عملیات ساخت فضای کالبدی موردنیاز پروژه بزرگ و ارزشمند نخستین‌سانان را در جهاددانشگاهی داریم که مرجعیتی برای انجام پروژه‌های بسیار پیشرفته پزشکی در کشور توسط پژوهشگاه رویان است.

استفاده از دستاوردهای فناورانه واحدهای توانمند جهاددانشگاهی

دکتر طیبی بابیان اینکه در بخش استفاده از دستاوردهای فناورانه واحدهای توانمند جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: با اقدامات انجام‌شده بودجه مناسبی برای توسعه مراکز درمان ناباروری و غربالگری و درمان سرطان پستان توسط جهاددانشگاهی در استان‌های مختلف در نظر گرفته شد که هم‌اکنون معاونت پژوهش و فناوری و واحدهای مرتبط در حال تدوین طرح پیشنهادی برای تجهیز و توسعه مراکز موردنیاز هستند.

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه در دو سال گذشته اکثر بودجه تخصیص داده‌شده به این نهاد را در قالب حقوق دریافت کردیم، ادامه داد: این در حالیست که باید برای واحدهایی که پروژه جدید دارند، بودجه داده شود.

وی افزود: در سال جاری کرونا به شکل خوبی مهار شده است و واحدها باید فعالیت‌های خود را توسعه دهند تا بتوانند همانند سال‌های گذشته منابع مورد نیاز را تامین کنند.

تمرکز بر انجام چند کار شاخص فرهنگی با گستره ملی و تاثیرگذار

دکتر طیبی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده و باید تمرکز بر انجام چند کار شاخص فرهنگی با گستره ملی و تاثیرگذار باشد تا بتوان با بهترین کیفیت آنها را اجرا کرد و اثرگذاری آن را دید و فعالیت‌ها به برندی برای جهاددانشگاهی تبدیل شوند.

وی در این رابطه به طرح «ایران مرز پرگهر» و برگزاری «مناظره دانشجویان» اشاره کرد و گفت: امیدوارم فعالیت‌های جدیدی مانند تئاتر دانشجویی و... با توجه به سابقه خوب فرهنگی جهاددانشگاهی توسط این نهاد راه‌اندازی شود.

رییس جهاددانشگاهی افزود: در حوزه رسانه باید برای آینده یک تصمیم جدی در مورد روش کار با توجه به نیازهایمان و تاثیر آن بر سایر بخش‌های جهاددانشگاهی گرفته شود.

عملکرد موفق معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی برای اشتغال‌آفرینی

وی با اشاره به عملکرد خوب معاونت آموزش و کارآفرینی برای اشتغال‌آفرینی و انعقاد قرارداد با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، افزود: در بحث آموزش هم برنامه‌ریزی مناسب انجام شده و موفقیت در ارتباط بیشتر حوزه آموزش عالی و پژوهشی این نهاد است که باید معاونان آموزش و پژوهش برای این کار برنامه‌ریزی جدی داشته باشند و حرکت به سمت آموزش‌های کاملاً تخصصی و به‌روز در کشور باشد.

لزوم ایجاد چند برند خوشنام توسط واحد جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در رابطه با فعالیت سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی، گفت: در حال حاضر سیاست کشور توسعه بحث دانش‌بنیان است و تمام حمایت‌های مالی و قانونی در این جهت در حال برنامه‌ریزی و انجام است و ما باید سریع‌تر مدل‌های مناسب خود را برای جداسازی فعالیت‌های فناورانه به بلوغ رسیده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فناوری‌هایی که جدید تولید می‌شود یا باید از ابتدا فروش فناوری داشته باشیم یا به شکل شرکت دانش‌بنیان از بدنه جهاددانشگاهی جدا شده و به صورت حرفه‌ای کار خود را دنبال کند، ادامه داد: در بخش تشکیل شرکتهای دانش‌بنیان به‌ویژه در واحدهای بزرگ باید به دنبال برندسازی باشیم تا چند برند خوب و خوشنام و بزرگ توسط جهاددانشگاهی ایجاد شود. همچنین خوشبختانه صندوق پژوهش و نوآوری جهاددانشگاهی در سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد که امیدواریم بتواند هم کمک مناسبی به شرکت‌های جدید دانش‌بنیان باشد و هم تامین مالی برای پروژه‌های خود جهاددانشگاهی انجام دهد.

وی در رابطه با فعالیت معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در حوزه معاونت هماهنگی امسال بحث تمدید برنامه ششم توسعه و پایش میزان اجرایی شدن آن در سال ۱۴۰۱ را داریم و موضوع بعدی تهیه برنامه هفتم توسعه است که در تهیه برنامه هفتم هم باید علاوه بر توجه به شعار همیشگی این نهاد، به این موضوع هم توجه داشته باشیم که تغییر فناوری و ظهور فناوری‌های نوپدید به سرعت در دنیا در حال اتفاق است و نباید از قافله عقب بمانیم و باید با رصد بسیار خوبی به‌ویژه در حوزه‌های پژوهشی و فناورانه و حوزه‌های آموزشی به دنبال این تغییرات در دنیا باشیم.

دکتر طیبی ادامه داد: در حال حاضر ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس برقرار شده و آثار آن در بودجه‌هایی که برای جهاددانشگاهی در سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شده، مشاهده می‌شود. در این زمینه ضروری است این ارتباط توسط دفتر مرکزی و رؤسای واحدهای سازمانی ادامه یابد.

رییس جهاددانشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مهم بودن موضوع جانشین‌پروری در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: رؤسای واحدها باید توجه ویژه به بحث ویژه جانشین‌پروری داشته باشند و دوره‌هایی برای تربیت مدیران و ارتقای توانمندی مدیران در نیم‌سال اول برگزار شود، زیرا این دوره‌ها می تواند به ارتقای مدیران کمک کند.

وی افزود: کار دیگری که قرار بود و به تأخیر افتاده، بحث راه‌اندازی بخش نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایت بود که در سال ۱۴۰۱ باید انجام شود.

دکتر طیبی در رابطه با عملکرد معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در این حوزه خوشبختانه در توسعه فضای کالبدی جهاددانشگاهی کارهای توسعه‌ای خوبی انجام شده است که می‌توان  به پارک علم و فناوری کرمانشاه و ساخت بیمارستان تخصصی برای جهاددانشگاهی و فضای جدیدی برای ساختمان جهاددانشگاهی که در حال تکمیل است، اشاره کرد. در بحث حقوق نیز افزایش مناسبی در سال گذشته داشتیم و در سال جاری نیز منتظر دستورالعمل‌های دولت و نهایی شدن بحث بودجه هستیم.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در سال گذشته، گفت: برپایی نمایشگاه کار بسیار ارزنده و تاثیرگذاری بود که تعداد زیادی از معاونین رییس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس از این نمایشگاه بازدید کردند و فضای بسیار مثبتی در ذهن مسئولین کشور در رابطه با توانمندی‌های واقعی جهاد دانشگاهی ایجاد شده و شرایطی برای توسعه فعالیت‌ها به واسطه برگزاری این نمایشگاه مهیا شد.

عدم دخالت تغییرات سیاسی در انتخاب رییس جهاددانشگاهی

وی در رابطه با تغییر رییس جهاددانشگاهی در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: به‌هرحال دوره مسئولیت بنده در جهاددانشگاهی ۲۸ آبان ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد و اعتقاددارم که مدیریت جهاددانشگاهی باید به یک فرد توانمند برای ارتقای فعالیت‌های جهاددانشگاهی از داخل این نهاد واگذار شود که این توانمندی و مدیران توانمند در جهاددانشگاهی وجود دارند و در هیات امنای این نهاد هم مصوبه‌ای وجود دارد که برای تعیین رییس جهاد راهکارهای آن پیش‌بینی شده است.

رییس جهاددانشگاهی افزود: پیشنهاد ما به مسئولین کشور این بوده و هست که انتخاب رییس جهاددانشگاهی در موعد مقرر انجام شود تا بحث تغییر رییس جهاددانشگاهی در آینده به بدعتی تبدیل نشود که هر تغییر سیاسی روی آن تاثیر خواهد داشت.

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر طیبی با تاکید بر دستاوردهای فناورانه حاصل شده و پیگیری‌های در حال انجام که منجر به امضای قراردادهای بزرگی در صنعت نفت با ارزش حدود ۲ هزار میلیارد تومان شده و یا در حال انجام است، گفت: امیدوارم تا پایان این دوره مسئولیت این دستاوردها را به سرانجام برسانیم و اگر هم بحثی برای تغییر پیش از موعد مقرر هست، بنده آماده‌ام که کار به همان رویه مصوب هیات امنا انجام شود و اولویت جهادگران انتخاب رییس از داخل جهاددانشگاهی است و اگر به هر دلیلی قرار است فردی از بیرون آورده شود، این کار با هماهنگی انجام ‌شود تا فردی بسیار توانمند انتخاب شود که بتوانند جایگاه جهاددانشگاهی را در توسعه و پیشرفت کشور ارتقا ببخشند و در این زمینه ما نهایت همکاری را خواهیم داشت.

وی افزود: شعار همیشگی ما در جهاددانشگاهی تبعیت از رهبری و حمایت از دولت‌های منتخب مردم است، تغییر رییس در جهاد دانشگاهی یک امر طبیعی است که در این دوره باید اتفاق بیفتد و همه ما وظیفه داریم تا روزی که مسئولیت داریم و مشغول به فعالیت هستیم، نهایت تلاش و سعی خود را در جهت پیشرفت و توسعه کشور انجام دهیم.

دکتر طیبی با بیان اینکه امسال شعار بسیار ارزشمندی توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است و هر زمان که با مسئولان جلسه داریم، می‌گویند امسال سال شماست و شعار هم شعار شماست، ادامه داد: بحث تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین صفتی است که تمام پروژه‌های جهاددانشگاهی بدون استثنا واجد آن هستند و باید نهایت تلاش خود را برای تحقق این شعار انجام دهیم و اعتقاد راسخ داریم که در سال ۱۴۰۱ و سال‌های پیش رو این نهاد با برنامه‌ریزی‌های انجام داده نقش بسیار عمده و مهمی در اجرای این شعار مخصوصا در تحقق اهداف دولت سیزدهم خواهد داشت.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر این که جهاددانشگاهی نباید در دام کشمکش‌های سیاسی بیفتد، گفت: باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار آبان ۱۳۹۷ و همانطور که رهبری تاکید کردند جهاددانشگاهی نباید در دام کشمکش‌های سیاسی بیفتد. در این زمینه نیاز است بدون توجه به تخریب‌های بی‌پایه و اساسی که گاها نسبت به جهاددانشگاهی و مسئولان آن در فضای مجازی مشاهده می شود، با اتکا به خدا به تلاشمان ادامه دهیم.

حذف جهاددانشگاهی و ۱۲ وزارتخانه و سازمان از شورای عالی انقلاب فرهنگی

دکتر طیبی همچنین به موضوع حذف جهاددانشگاهی و ۱۲ وزارتخانه و سازمان از شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در یک مقطعی پس از صدور حکم اعضای جدید حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث کوچک‌سازی شورای عالی مطرح شد که در این راستا باید تعدادی از سازمان‌ها حذف شوند؛ اما ما این بحث را مطرح کردیم که جهاددانشگاهی مولود مبارک خود انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی و بازوی اجرایی‌شدن انقلاب فرهنگی است و همچنین در تولید علم و تبدیل آن به فناوری و پیگیری تا کاربرد که اساس تحقق اقتصاد دانش‌بنیان کشور بوده فعالیت های خوبی داشته و شاهد هستیم که رهبری بیش از ۲۳ سال است که شعار سال را مرتبط با این زمینه‌ها انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نهاد دارای سابقه فعالیت مناسب و مؤثر در سه حوزه ماموریتی شورای عالی یعنی بحث توسعه علم و فناوری، توسعه فرهنگی و توسعه آموزشی است، عنوان کرد: با این وجود در نهایت تصمیم گرفته شد ۱۲ وزارتخانه و سازمان از شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف شوند و ما هم تابع آن هستیم.

رییس جهاددانشگاهی در پایان با اشاره به اینکه همه واحدهای جهاددانشگاهی در سال جاری باید ارتباط متناسب با مدیریت استان و نمایندگان رهبری، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس داشته باشند، گفت: با توجه به برگزاری راهپیمایی روز قدس همکاران جهادگر در سراسر کشور حضوری فعال در این راهپیمایی داشته باشند.

در بخش دیگری از این گردهمایی، معاونان جهاددانشگاهی به تشریح مهم‌ترین برنامه‌ها پرداخته و برخی از رؤسای واحدهای سازمانی نیز دیدگاه‌های خود را درباره مسائل این نهاد و موضوعات مطرح شده بیان کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جهاد دانشگاهی ، روز قدس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی روز قدس شورای عالی انقلاب فرهنگی رییس جهاددانشگاهی رییس جهاددانشگاهی دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در سال اشاره کرد و گفت برنامه ریزی ها جهاد دانشگاهی دکتر طیبی داشته باشیم داشته باشند انتخاب رییس سال جاری سال ۱۴۰۱ بسیار خوبی دانش بنیان تغییر رییس انجام شود فناوری ها فعالیت ها انجام شده رییس جهاد شعار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر در جلسه هیئت دولت با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویداد‌هایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشور‌ها سفر‌های کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند، اما رئیس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستا‌ها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیرو‌های کار ارائه شود.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد