Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با پیگیری دستگاه قضایی در ۱۵ روز اخیر علاوه بر ارسال ۳۳ هزار تن کاغذ از بندرعباس به مقصد سراسر کشور، صاحبان کالا نیز نسبت به اظهار ۳۲ هزار تن کاغذ وارداتی به گمرک جهت ترخیص اقدام کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با ورود دستگاه قضایی به موضوع کاغذهای دپو شده در 15 روز اخیر، بیش از 33 هزار تن کاغذ از بندرعباس به مقصد سراسر کشور بارگیری و ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تکرار رکورد شکنی تولید یک شرکت محصولات کاغذی بعد از حدود 10 سالکشف 67 هزار تن کاغذ دپو‌شده در هرمزگان/ تشکیل پرونده فساد 60 میلیون یورو ارز ترجیحی واردات کاغذ + فیلمکاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد/ ناشران منتظر کاغذهای دولتی باشند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: صاحبان کالا نیز پس از پیگیری دستگاه قضایی، 32 هزار تن کاغذ وارداتی را به گمرک اظهار کرده و در حال ترخیص آن هستند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه طبق اسناد و مدارک سازمان مدیریت حمل و نقل برای این محموله‌های کاغذ، 1438 فقره بارنامه صادر شده است تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسئولان مربوطه در صورت ادامه معطلی در روند ترخیص این حجم از کاغذهای دپو شده در بندرعباس، با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک و انبارهای خصوصی، این موضوع علاوه بر تضییع حقوق مصرف کنندگان منجر به تحمیل خسارات قابل توجهی به بیت المال می‌شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در این خصوص، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع، هم اکنون توزیع این حجم از محموله های کاغذ وارداتی، آن هم در زمانی که ناشران در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با کمبود و گرانی کاغذ مواجه شده بودند،‌ می‌تواند در تعدیل قیمت‌ها، تأمین نیاز مصرف کنندگان و کنترل بازار مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/864/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل دادگستری استان هرمزگان دستگاه قضایی هزار تن کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه وبیناری با فرمانداران که به محوریت حذف مجوزهای کاغذی برگزار شد، اظهار داشت: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی، افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصاد شود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پول شویی در کشور بوده، گفت: سال گذشته با جدیت شفاف سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا بازپس‌گیری چندصد قطعه زمین واگذارشده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند.

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک به طور کامل انجام و تا فرصت ۲۵ اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها بویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهد شد.

کد خبر 6090278

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود