Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:53:38 GMT

امام جمعه مهاباد: قدس شریف محور وحدت امت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۰۰۵۸

امام جمعه مهاباد: قدس شریف محور وحدت امت اسلامی است

ماموستا عبدالسلام امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مساله فلسطین، همچنان باید در صدر دغدغه‌ها و مسایل راهبردی جهان اسلام قرار داشته باشد اظهار کرد: روز قدس و تحقق اهداف بلند آن یکی از چشم‌اندازهای بیداری جهان اسلام و آزادی قدس به عنوان نقطه اتکاء و کانون وحدت امت اسلام به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حالیکه رژیم جعلی صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود در فلسطین به دنبال ارتباط با برخی کشورهای عرب منطقه و سرپوش گذاشتن بر اقدام‌های وحشیانه خود در افکار عمومی بین‌المللی است، ملت‌های مسلمان در سالگرد روز جهانی قدس دوباره عزم خود را برای مبارزه با این رژیم  جزم کرده‌اند.  

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه در قضیه فلسطین، ایران اسلامی همواره خود را همدل و همسنگر برادران فلسطینی می‌داند، اضافه کرد: امروزه مساله غزه و فلسطین و حوادث ناگواری که برای مسلمانان این مناطق بوجود می‌آید به واقع عرصه بی آبرویی مدعیان حقوق بشر در دنیا تبدیل شده است.

ماموستا امامی تاکید کرد: جنگ اوکراین به همه جهانیان نشان داد که مدعیان به اصطلاح حقوق بشر و کشورهای اروپایی چگونه با رفتاری دوگانه به حمایت از اوکراین پرداخته و در مقابل جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی چشمان خود را بسته و به مبارزان فلسطینی عنوان تروریست اطلاق می‌کنند.

وی یادآور شد: دشمنان و استکبار جهانی امروزه با توسل به ترفندهای مختلف درصدد ضربه‌زدن به مسلمانان هستند که در این راستا با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بدنبال ایجاد اختلاف هستند که هوشیاری مسلمانان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس موضوع جدیدی نیست و همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: طی ۲ سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، این روز مهم گرامی داشته شد که امسال نیز باشکوه بیشتری به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران تا زمان آزادی قدس شریف از اشغال، در کنار ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت حضور خواهد داشت، تاکید کرد: فردا جمعه نیز ملت مسلمان ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس حمایت همه جانبه خود را از مردم بی دفاع فلسطین نشان داده و اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ این روز را  برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی قدس انتفاضه فلسطین فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی قدس مهاباد آذربایجان غربی قدس انتفاضه فلسطین فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم

تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تحصن و اعتراض دانشگاهیان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های آمریکا از این نسل‌کشی از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد و این خیزش به دانشگاه‌های سراسر دنیا گسترش یافته و ادامه دارد.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است. علاوه بر این، مردم برخی از کشور‌های جهان همچون اسپانیا، ژاپن، یونان و آلمان با گذشت ۲۰۵ روز از این جنایت‌ها، در حمایت از فلسطین دست به اعتراض زدند؛ اعتراضاتی که احتمال بازداشت و دستگیری نتانیاهو به‌عنوان جنایتکار جنگی از سوی سازمان ملل را تقویت کرد.

دانشجویان دانشگاه‌ها کشورمان نیز در حمایت از این خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ظهر امروز نیز در ادامه این تجمعات اعتراضی در حمایت از خیزش دانشجویان جهان، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه شریف تجمع کردند وضمن حمایت از خیزش دانشجویان جهان و ادامه این اعتراضات، نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     دانشجویان شریف پای کار آزادی‌خواهان جهان هستند   دانشجویان دانشگاه شریف در این تجمع اعلام کردند که از آزادی خواهان جهان حمایت می کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • 3 مصدوم درحادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است