Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:38:16 GMT

۸۹ سارق سیم برق با ۱۸۲ فقره سرقت در کرمانشاه دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۰۱۲۶

۸۹ سارق سیم برق با ۱۸۲ فقره سرقت در کرمانشاه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سرهنگ فرزاد اکبری رئیس پلیس پیشگیری کرمانشاه در دیدار با مدیران شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اظهار داشت: فروردین امسال نیز ۱۸۲ فقره سرقت سیم و تجهیزات انتقال کشف و ۸۹ سارق نیز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این مقدار کشفیات نسبت به فروردین سال گذشته ۵۰ درصد و تعداد دستگیری‌ها نیز ۸ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه گفت: سال گذشته و با تلاش ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان ۲ هزار و ۳۸۸ فقره سرقت سیم برق و تجهیزات انتقال آن کشف و دراین راستا ۸۵۳ سارق دستگیر و تحویل محاکم فضایی شدند.

وی در ادامه سرقت را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: در این راستا پلیس پیشگیری تلاش دارد به طریق مختلف از جمله تعامل با اقشار مختلف جامعه، نهادها و دیگر ادارات مسؤول با آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان و افزایش گشت‌های هدفمند از وقوع سرقت پیشگیری کند.

رئیس پلیس پیشگیری کرمانشاه همچنین از شرکت توزیع برق خواست اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از سرقت سیم برق با استفاده از گشت زنی توسط سیم بانان، تعویض شبکه برق به کابل خود نگهدار، نصب وسایل هشدار دهنده در تجهیزات برقی، بتن ریزی پایه تابلو های برق، نصب قفل بر روی دکل ها و تابلو های برق، نصب اسپیسر، تقویت روشنایی و استفاده از ظرفیت موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در راستای نگهبانی از تجهیزات خود را در دستور کار قرار دهد.

در این دیدار مسئولین شرکت برق منطقه‌ای غرب نیز ضمن تقدیر از اقدامات پلیس و بی سابقه خواندن اقدامات آن ها در راستای کشف سرقت و مقابله سارقان ابراز امیداری کرد با افزایش تعاملات موجود شاهد کاهش سرقت در حوزه سیم برق باشیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه پلیس پیشگیری سیم برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود

سرهنگ "شریف رحیمی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان لنگرود به مرجع انتظامی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از اعتراف این فرد ۳۶ ساله به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از اماکن دولتی با همدستی یک نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته سارق ۳۱ ساله دیگر نیز دستگیر شد.
 این مقام انتظامی در پایان با اشاره معرفی سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد