Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ادامه درگیری‌ها در اوکراین، رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد هرگونه مداخله خارجی در اوکراین با پاسخ کوبنده مسکو روبه‌رو خواهد شد.

 

حمله روسیه به اوکراین به شصت‌وچهارمین روز خود رسید در حالی که وزارت دفاع روسیه دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد پرواز‌های عملیاتی ۳۸ پایگاه نظامی را در اوکراین، ظرف یک روز با موشک‌های دقیق هدف گرفتند که از جمله آن ۱۷ پایگاه اوکراینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز گذشته هشدار داد «هرگونه مداخله خارجی در اوکراین با پاسخی کوبنده روبه‌رو خواهد شد.»

پوتین پیش از این گفته است مقامات کی‌یف به دنبال سلاح هسته‌ای بودند و قصد داشتند به شبه جزیره کریمه و منطقه دونباس حمله کنند و عملیات نظامی روسیه تنها به دلیل تضمین امنیت جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک شروع شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از این گفته است: «جنگ اوکراین یک فاجعه تمام عیار است و اگر رهبران باهوش و با درایت نباشند می‌تواند به جنگ هسته‌ای منجر شود.» این در حالی است که پنتاگون روز گذشته مدعی شد: «لفاظی‌های هسته‌ای روسیه "خطرناک" است.» پیش‌تر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره خطر واقعی وقوع جنگ جهانی هسته‌ای هشدار داده است.

:

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس از متحدان غربی لندن خواست تا تانک‌ها، هواپیما‌های جنگی و سایر سلاح‌های سنگین را به اوکراین بفرستند و صادرات نفت‌وگاز روسیه را برای همیشه متوقف کنند. کاخ سفید نیز اقدام روسیه در توقف صادرات گاز خود به کشورهای بلغارستان و لهستان را نمونه استفاده از انرژی به عنوان سلاح توصیف کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه با این ادعا که «مشکل امنیت غذایی به سبب تجاوز روسیه بالا گرفته است» گفت اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم بر نفت روسیه به عنوان گام آتی است.

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، روسیه را به باج‌خواهی گاز متهم کرد اما کاخ کرملین در واکنش به این اظهارات، تصمیم اخیر مسکو برای پرداخت برای گاز را نتیجه اقدامات غرب دانست. این در حالی است که یک وزیر فنلاندی هم از تصمیم این کشور برای عدم پرداخت برای گاز روسیه به روبل خبر داد.

وزارت اقتصاد آلمان، اما روز گذشته اعلام کرد که توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان، هیچ‌گونه پیامد منفی بر واردات گاز آلمان نخواهد داشت.

دولت روسیه دیروز ۲۸۷ نماینده پارلمان انگلیس را از ورود به روسیه محروم و دلیل تصمیم خود در تحریم نمایندگان پارلمان انگلیس برای ورود به روسیه را دامن زدن به «روس هراسی» در انگلیس عنوان کرد.

تحولات شصت‌وچهارمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین را در زیر می‌توانید بخوانید:

 

  والاس: انگلیس به ارسال توپخانه به اوکراین کمک می کند  

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت انگلیس به ارسال توپخانه که بیشتر در داخل اوکراین علیه نیروهای روسیه استفاده می شود، کمک می کند.
وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت، ناتو با روسیه در یک جنگ نیابتی درگیر نیست.

او مدعی شد احتمال دارد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش کند آنچه را که در اوکراین به دست آورده است، تثبیت کند.

۳۶ دقیقه پیش    

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت درخواست های واشنگتن برای طبقه بندی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم ابتکاری احمقانه است که بی پاسخ نخواهد ماند.

۵۰ دقیقه پیش پول رایج «خرسون» اوکراین به روبل تغییر خواهد کرد  

«کریل استریموسوف» معاون اداره نظامی و مدنی شهر خرسون در اوکراین اعلام کرد: این شهر که طی عملیات نظامی روسیه در این کشور به کنترل مسکو در آمده است، از ابتدای ماه مه وارد سیستم مالی روبل می شود.

استریموسوف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت:« خرسون از ابتدای ماه مه به سیستم روبل می پیوندد، البته یک دوره انتقالی در خرسون به اجرا در خواهد آمد که طی آن همزمان روبل روسیه و هریونیای اوکراین استفاده خواهد شد که این دوران ممکن است چهار ماه ادامه یابد».

۱ ساعت پیش دیپلمات ارشد روسیه: آمریکا و غرب در تلاشند جنگ اوکراین را طولانی کنند  

دیپلمات ارشد روسیه و نماینده دائم این کشور در سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت آمریکا و برخی کشور‌های غربی برای آسیب زدن به روسیه در عرصه اقتصادی و سیاسی در سطح بین الملل و کاستن از نقش آن در جامعه بین الملل‏ می‌خواهند جنگ در اوکراین را طولانی کنند.

۲ ساعت پیش مسکو: غرب به دنبال فرسایشی کردن جنگ اوکراین است  

«گنادی گاتیلوف» دیپلمات ارشد روس و نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت آمریکا و برخی کشور‌های غربی برای آسیب زدن به روسیه در عرصه اقتصادی و سیاسی در سطح بین الملل و کاستن از نقش آن در جامعه بین الملل‏ می‌خواهند جنگ در اوکراین را طولانی و فرسایشی کنند.

وی با اشاره به دخالت های آشکار کشورهای غربی در جنگ اوکراین و جانبداری از کی یف افزود: هدف از این اقدام، کاستن از نقش روسیه و آسیب زدن به آن در عرصه اقتصادی و سیاسی است. این موضوع صرفا به اوکراین معطوف نمی‌شود؛ بلکه تلاش برای آسیب زدن به روسیه است. به همین سبب از حوادث اوکراین سوء استفاده می‌شود. من اطمینان دارم که کشور‌های غربی اعم از آمریکا و متحدانش به مشکلات ملت اوکراین توجه نمی‌کنند بلکه هدف اصلی آنها، سوء استفاده از این اوضاع به عنوان ابزاری برای اعمال فشار علیه روسیه است. این کار با استفاده از نیرو‌های نظامی اوکراین و تجهیز تسلیحاتی روزانه آن‌ها انجام می‌شود. تلاش برای سوق دادن اوکراین و نیرو‌های مسلح آن به ادامه عملیات نظامی علیه روسیه، هدف از همه این اقدامات، تضعیف روسیه و کاستن از نقش آن در عرصه بین المللی در زمینه سیاسی و اقتصادی است.

۴ ساعت پیش تعلیق وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد بی اساس است  

«گنادی گاتیلوف» دیپلمات ارشد روس و نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در ژنو می‌گوید، اینکه برخی مدعی هستند حق وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد را تعلیق خواهند کرد، بی اساس است، زیرا در این زمینه راهکار سیاسی یا حقوقی وجود ندارد. منشور ملل متحد و تدابیر سازمان ملل متحد در خود موردی را ندارد که اجازه دهد بتوانند روسیه را از عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد محروم کنند، روسیه یکی از پنج عضو دائم شورای امنیتی است که مثل سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ شکل گرفته است، شورای امنیت مسئول صلح و امنیت جهانی است به همین منظور امکان سیاسی و حقوقی برای دور کردن روسیه از این شورا و از سازمان ملل متحد وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه سازمان های بین المللی از جانب غرب از جمله آمریکا برای مخدوش سازی سیاست های روسیه به ویژه عملیات ویژه نظامی روسیه در دنباس به کار گرفته می شوند، از تمام سازمان های بین المللی در مسیر اهداف سیاسی سوء استفاده می شود تا بتوانند با این روند به اتفاقات اوکراین، وجهه نادرست بدهند، این روند مایه تاسف است زیرا آنچه امروز می بینیم این است که سازمان های بین المللی به ابزاری برای اهداف جهان غرب تبدیل شده اند.

۴ ساعت پیش ترس از رکود اقتصادی در آمریکا به دلیل جنگ اوکراین  

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد بیم از رکود اقتصادی تاثیر زیادی بر سرمایه گذاری در آمریکا داشته است.این موضوع سبب مردد شدن سرمایه گذاران شده است. 

ما شاهد تاثیر جنگ اوکراین بر اقتصاد و بازار انرژی هستیم. ما شاهد بالاترین میزان تورم در ۴۰ سال اخیر در آمریکا هستیم. قرار است که بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ بهره بانکی هفته آینده تشکیل جلسه دهد. این موضوع سبب شده است که نگرانی سرمایه گذاران درباره سرمایه گذاری و همچنین رکود اقتصادی افزایش یابد. این وضعیت سبب کاهش ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی شده است.

۵ ساعت پیش درخواست انگلیس برای افزایش حمایت از اوکراین  

«لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس، گفت: غرب باید حمایت‌های خود را از اوکراین دو برابر کند.

وی با اشاره به تشدید تنش ها و ادامه جنگ افروزی مسکو علیه کی یف تاکید کرد: ما نباید از وضع کنونی راضی باشیم. سرنوشت اوکراین مبهم است. اما اجازه بدهید که شفاف باشیم؛ اگر پوتین موفق شود، آنگاه وضعیت به مراتب بدتری در سراسر اروپا وجود خواهد داشت و این پیامد‌های وحشتناکی در سراسر جهان به وجود خواهد آورد. ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد. ما باید برای این وضعیت خود را آماده کنیم. ما باید حمایت‌های خود را از اوکراین دو برابر کنیم.

۵ ساعت پیش وعده اروپا برای بازسازی اوکراین  

«اورزولا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا در یک پیام ویدئویی خطاب به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: بزودی زمان بازسازی اوکراین فراخواهد رسید. این (بازسازی) البته در مناطق آزاد شده پیرامون کی یف و نقاط دیگر، شروع شده است. اوکراینی‌ها در حال بازگشت به شهر‌ها و روستا‌های ویران شده خودند تا آوار‌ها و تخریب‌ها را بردارند، خانه‌ها و زیرساخت‌ها را بازسازی کنند و فعالیت‌های اقتصادی اشان را از سربگیرند. این اقدام، یک تلاش فوق العاده است و ما نیازمند آنیم تا تمامی منابع در دسترس خود برای بازسازی اوکراین را بسیج کنیم؛ بنابراین من به طور کامل از پیشنهاد رئیس جمهور زلنسکی در فراخوان مشارکت شهر‌ها و مناطق اتحادیه اروپا با هدف تلاش برای بازسازی (اوکراین) حمایت می‌کنم.

۶ ساعت پیش کاخ سفید: روسیه از انرژی به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند  

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: روسیه از انرژی به عنوان یک سلاح ضد کشور‌های اروپایی استفاده می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: تصور نمی‌کنم که ما پیامی برای این کشور‌ها داشته باشیم. آنچه که من می‌توانم بگویم این است که ما از مدت‌ها پیش این موضوع را پیش بینی کرده بودیم که بخشی از اقدامات روسیه استفاده از موضوع انرژی به عنوان یک ابزار تسلیحاتی خواهد بود. به همین خاطر ما یک کارگروه تشکیل داده ایم که در آن رئیس جمهور با اروپایی‌ها تعامل می‌کند تا بتوانیم دسترسی آن‌ها به منابع انرژی و از جمله گاز مایع طبیعی را تنوع ببخشیم.

۶ ساعت پیش تاثیر مخرب قطع گاز روسیه بر اقتصاد آلمان  

کریستین سوئینگ (Christian Sewing)، مدیر اجرایی دویچه بانک گفت قطع واردات گاز طبیعی از روسیه می تواند اقتصاد آلمان را تحت تاثیر شدیدی قرار دهد.

وی با اشاره به اعمال تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین خاطر نشان کرد: کاهش رشد اقتصادی براساس سناریوی قطع گاز روسیه بر اقتصاد آلمان، که تا پنج درصد برآورد می شود محل توجه و اعتبار است که نشان از یک رکود آشکار دارد و ما این خطر (اقتصادی) را با اطمینان، یک خطر واقعی در نظر می گیریم. ما تاثیرگذاری تصمیم اخیر (شرکت گازپروم در قطع تحویل گاز به علت عدم پرداخت گازبهای خریداران به روبل) را به طور مثال درباره لهستان، شاهد بودیم. از این رو حتما لازم است که برای این موقعیت آماده باشیم.

۷ ساعت پیش    

خبرنگار ریانووستی گزارش داد، برج تلویزیونی خرسون که شبکه‌های تلویزیونی روسیه را بازپخش می‌کرد، پس از حمله موشکی نیرو‌های اوکراینی هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای دریافت نکرد.

۱۰ ساعت پیش    

به گزارش ریانووستی، مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را تصویب کرد که اجازه می‌دهد دارایی‌های توقیف شده خارجی‌ها را برای حمایت مالی از اوکراین هدایت کند.

۱۰ ساعت پیش    

یک منبع در سازمان‌های مجری قانون روسیه به ریانووستی گفت: نیرو‌های اوکراینی ۳ موشک «توچکا-یو» به سمت «خرسون» شلیک کردند که ۲ فروند از آن‌ها سرنگون شدند.

۱۰ ساعت پیش    

خبرنگار ریانووستی گزارش داد، مرکز خرسون توسط حداقل ۲ موشک «توچکا-یو» و چندین «هاریکن» از سمت مواضع نیرو‌های اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت.

۱۱ ساعت پیش انفجار‌های مهیب در خرسون  

به گزارش خبرنگار ریانووستی، یک سری انفجار‌های مهیب در مجاورت مرکز تلویزیون در مرکز شهر «خرسون» در جنوب اوکراین به وقوع پیوست.

۱۱ ساعت پیش آمریکا: توقف صادرات گاز روسیه به اروپا استفاده از انرژی به عنوان سلاح است  

کاخ سفید اقدام روسیه در توقف صادرات گاز خود به کشورهای بلغارستان و لهستان را نمونه استفاده از انرژی به عنوان سلاح توصیف کرد.

۱۱ ساعت پیش انگلیس: باید واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم  

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه انگلیس ضمن درخواست کمک نظامی مضاعف به کی‌یف، شامل تانک‌ها، هواپیما‌های جنگی و سایر سلاح‌های سنگین، از کشور‌های عضو ناتو خواست تحریم‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه وضع کنند.

«لیز تراس» گفت: غرب باید واردات نفت‌وگاز روسیه را «یک بار برای همیشه» قطع کند.

۱۱ ساعت پیش    

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه در توییتر نوشت که همتای اندونزیایی‌اش از وی برای شرکت در نشست سران کشور‌های بزرگ گروه ۲۰ (G۲۰) که اواخر سال جاری در این کشور آسیای جنوب شرقی برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

۱۱ ساعت پیش مایکروسافت مدعی حملات سایبری روسیه به اوکراین شد  

شرکت مایکروسافت در گزارشی روز چهارشنبه مدعی شد هکر‌های دولت روسیه چندین عملیات سایبری را علیه اوکراین انجام دادند که به نظر می‌رسید از حملات نظامی مسکو و کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین پشتیبانی می‌کند.

۱۱ ساعت پیش    

یونان روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از قطع گاز روسیه به بلغارستان، به این کشور کمک خواهد کرد و طبق برنامه، پرداخت بعدی خود را در پایان ماه می‌به شرکت گازپروم روسیه انجام خواهد داد.

یکی از مقامات وزارت انرژی یونان به رویترز گفت که بلغارستان قبلاً محموله‌های گاز طبیعی مایع را رزرو کرده است تا از طریق پایانه ال‌ان‌جی Revithoussa یونان در نزدیکی آتن تحویل بگیرد.

یک منبع یونانی نزدیک به این موضوع گفت آتن می‌تواند با معکوس کردن جریان خط لوله ترک استریم به بلغارستان کمک کند، مکانیزمی که قبلاً استفاده شده است. این خط لوله گاز روسیه را از طریق دریای سیاه، ترکیه و بلغارستان به یونان می‌رساند.

۱۲ ساعت پیش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان های بین المللی انرژی به عنوان سلاح توقف صادرات گاز سازمان ملل متحد دیپلمات ارشد اقتصاد آلمان کاستن از نقش گاز روسیه نظامی روسیه جنگ اوکراین شورای امنیت ۱۱ ساعت پیش آسیب زدن امور خارجه کاخ سفید کشور ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است

دولت سوئیس امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شدند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

به گزارش ایسنا، دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده است، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد.

دولت سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سوئیس متقاعد شده است که روسیه باید در این روند مشارکت داشته باشد. روند صلح بدون روسیه ممکن نیست.»

دولت اوکراین به نوبه خود سودمندی مشارکت روسیه در مذاکراتی را که قرار است از ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن سوئیس برگزار شود، زیر سوال برده است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پیشتر در مصاحبه‌ای با مجله فارن پالسی گفت: «می‌دانیم که اگر نتوانید اطمینان حاصل کنید که روسیه با حسن نیت عمل می‌کند، وجود روسیه در میز مذاکره منطقی نیست.» کولبا گفت اعمال فشار بر روسیه در میدان نبرد و گرد هم آوردن کشورهایی که «اصول مشترک» دارند، باید به تمایل بیشتر مسکو برای مشارکت در گفت‌وگو کمک کند.

مقامات روسی به تصویب تحریم‌های کرملین از طرف اتحادیه اروپا و تایید از سوی سوئیس اشاره و استدلال می‌کنند که اقدام این کشور به‌عنوان یک واسطه بی‌طرف فاقد اعتبار است. سوئیس در ژانویه اعلام کرد به درخواست رئیس‌جمهور اوکراین میزبان این نشست خواهد بود.

دولت سوئیس گفت مذاکرات بر اساس «فرمول صلح زلنسکی» و سایر پیشنهادات صلح مبتنی بر منشور ملل متحد و اصول کلیدی حقوق بین‌الملل استوار است. سوئیس گفت هیأت‌های دعوت‌شده شامل اعضای گروه ۷، گروه ۲۰، گروه‌ بریکس، اتحادیه اروپا، سازمان‌های بین‌المللی و دو نماینده مذهبی هستند.

هدف از این گفت‌وگوها ایجاد چارچوبی برای صلح پایدار و نقشه‌راه برای مشارکت روسیه در این روند اعلام شده است. دولت سوئیس گفت: «هدف اصلی این اجلاس الهام بخشیدن به یک روند صلح در آینده است.»

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟