Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:30:00 GMT

ثبت‌نام ۱۴۲ هزار کردستانی در طرح مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۰۲۴۰

ثبت‌نام ۱۴۲ هزار کردستانی در طرح مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عرفان مرادی ظهر امروز در اولین جلسه شورای مسکن ملی کردستان در سال جاری، با اشاره به اینکه سهمیه ۸۷ هزار واحد احداث مسکن ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان ابلاغ شده است اظهار کرد: هم اکنون ۱۴۲ هزار نفر برای مسکن ملی در استان ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد ۲ برابر برنامه ابلاغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متقاضیان حایز شرایط را ۶۳ هزار و ۷۸۵ نفر، متقاضیان تایید نهایی ۱۱ هزار و ۷۰۶ نفر، افتتاح حساب هفت هزار و ۴۸۱ نفر و واریز به حساب را هفت هزار و ۴۶۷ نفر ذکر کرد و گفت: تاکنون برای هفت هزار و ۸۴ نفر زمین تخصیص یافته و برای ۶ هزار و ۲۱ واحد پروژه تعریف شده است.

مرادی تعداد صدور پروانه ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان را سه هزار و ۵۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: از تعداد ۱۴۲ هزار ثبت نام شده مسکن ملی تعداد ۲۲ هزار نفر مازاد بر ثبت‌نام است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، تولید سالانه ۱۶ هزار و ۳۷۰ واحد مسکن شهری در استان  نیازمند ۴۲۲ هکتار زمین است‌.

وی مجموع زمین مورد نیاز استان در برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی هزار و ۶۸۸ هکتار عنوان کرد و گفت:در صورت تایید نهایی ۷۰ درصد متقاضیان ثبت‌نام شده طرح مسکن ملی ۲ هزار هکتار زمین مورد نیاز است که با توجه به مشکلی که در زمینه تامین زمین در استان وجود دارد این میزان زمین رقم بزرگی است.

مرادی یادآورشد: مشکل تامین زمین در استان نیازمند توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با اشاره به برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی برای احداث مسکن ملی در شهرستان سنندج تصریح کرد: طبق برنامه ابلاغی ۲۲ هزار و ۶۴۶ نفر مسکن ملی به شهر سنندج اختصاص یافته است، که تعداد ثبت‌نام شدگان این شهر ۴۵ هزار نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان زمین مورد نیاز برای مسکن ملی در شهر سنندج را ۶۳۰ هکتار عنوان کرد و افزود: تاکنون برای چهار هزار و ۱۳۴ زمین تخصیص یافته است.

مرادی یاد آورشد: بمنظور تامین زمین مورد نیاز برای شهر سنندج اراضی ۱۳۰ هکتاری لشکر، اراضی اوقافی دولتی، زمین روستای آساوله، اراضی نیشتمان و اراضی جنوب حسن آباد سنندج پیش بینی شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان هم در این جلسه شیوه‌نامه نهضت ملی را  مهم‌ترین موضوع دانست و گفت: از آنجا که پنج هزار و ۷۰۰ واحد متقاضی ثبت نام کردند از این تعداد سه هزار و ۶۰۰ واحد به صورت انبوه و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد به صورت خود مالک است.

امید راست.بین متقاضیان خود مالکی را پتانسیل مناسبی دانست و افزود: با توجه به تراکم متقاضی و محدودیت های موجود در تامین زمین می توان بلند مرتبه سازی را تجهیز کرد.

هزار و ۷۹۸ واحد مسکن مهر تعیین تکلیف نشده است

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام آمارها تعداد هزار و ۷۸۹ واحد مسکن مهر باقی مانده که تاکنون تعیین تکلیف نشده است گفت: طبق تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱  اگر این واحدها تا پایان خرداد تعیین تکلیف نشوند نرخ یارانه آنها حذف می شود و بر اساس نرخ ۱۸ درصد تقسیط می شود.

راست‌بین یادآور شد: برخی پروژه‌ها پنج سال به اتمام رسیده است و نیز ۵۹۸ واحد تکمیل شده و تحویل متقاضیان شده و در آن سکونت دارند اما تاکنون اقساط بانک را پرداخت نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: در راستای تقویت منابع بانک مسکن طبق بند (۱۸) جلسه ۱۴۰۰/۱۰ وزارت راه و شهرسازی همه ادارات ملزم هستند نسبت به انتقال حساب های خود به بانک مسکن اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان نیز گفت:  طبق قانون ساخت و ساز مسکن در عرصه‌های کشاورزی درجه یک و درجه دو در حریم شهرها ممنوع است.
سعدی نقشبندی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی تنها جزو اختیارات تام وزیر جهاد کشاورزی است.

شهرام ملکی معاون عمرانی استاندار کردستان نیز  تامین زمین مورد نیاز را مهم‌ترین چالش در استان دانست و گفت: در شهرستان‌ها فرمانداران موظفند مشکلات را بررسی کنند و گزارش نهایی را به استان ارایه کنند‌.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن ملی کردستان ثبت نام مسکن ملی کردستان زمین مورد نیاز برنامه ابلاغی راه و شهرسازی تامین زمین مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید

آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

در این بین با وجود آن‌که حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی‌ها در این بازار فرصت مانده که در برخی شهر‌های جدید افزایش عجیب نرخ اجاره‌بها شروع شده است. در شهر جدید پرند که سال گذشته مترو آن پس از سال‌ها وعده و وعید افتتاح شد، برخی مالکان واحد‌های خود را با قیمت‌های چندین برابری نسبت به سال گذشته آگهی کرده‌اند.

یکی از مستاجران که حدود دو هفته‌ای است در فاز ۶ شهر جدید پرند به دنبال آپارتمانی برای اجاره است به ما می‌گوید: هفته آخر فروردین امسال یک واحد ۸۷ متری در فاز ۶ پرند با پول پیش ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۵۰ میلیون تومان) عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دو هفته اخیر رهن و اجاره آپارتمانی با همین ویژگی به‌طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس یک واحد مسکونی با همین مشخصات با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارخ ماهانه ۲ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۸۰ میلیون تومان) فایل شده است.

به گفته وی، در پروژه کیسون که واحد‌های آن همچنان در حال تحویل است، واحد‌های مسکن مهر با ودیعه حدود ۷۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومانی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر با رهن کامل ۳۰۳ میلیون تومانی!

وی بیان کرد: در فاز پنج ۵ یعنی جایی که پروژه‌های کم کیفیت‌تر و بدون امکانات است یک واحد ۸۵ متری با ودیعه ۵۰ تومانی و اجاره ۵ میلیون تومانی عرضه شده است.

بررسی آگهی‌ها اجاره در شهر جدید پرند نشان می‌دهد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۵ متری در فاز یک آنرا با رهن ۶۵۰ میلیون تومانی عرضه کرده است. همچنن رهن یک واحد ۸۰ متری ۲۸۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ فاز ۵ با رهن ۷۰ میلیونی و اجاره ۳.۵ میلیون تومانی، واحد ۸۰ متری فاز یک با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۸۳ متری با رهن ۲۰۰ و اجاره ۴ میلیون تومانی فایل شده است.

منبع: تسنیم

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید