Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی برومندی گفت: ظرفیت تامین بخش مهمی از نیاز کشور با محوریت صادرات محور در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی امروز از بازدید از شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد گفت: ظرفیت تامین بخش مهمی از نیاز کشور با محوریت صادرات محور در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته او، احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد گامی ارزشمند برای استفاده از ظرفیت آب و خاک حوزه کشاورزی است که نقش مهمی در تامین امنیت اقتصادی و غذایی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی می گوید: مشکلی در صادرات محصولات با پایه تولید سالم وجود ندارد و در این زمینه ضرورت بازاریابی محصولات کشاورزی در خارج از کشور محسوس است.

برومندی گفت: ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به دلیل مشکل سلامت محصول وجود ندارد.

به گفته او، پیگیری حل مشکلات زیرساختی واحدهای تولید کشاورزی صادرات محور  جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور حمایت جدی از تولید صادرات محور مبنای کار قرار گیرد.

برومندی می گوید: 498 هکتار از اراض مجتمع گلخانه‌ای مفان به بخش خصوصی واگذار می‌شود که به همین منظور اجرای طرح‌های تکمیلی گلخانه‌ای در دستور کار است.

او گفت: دریافت تسهیلات بانکی برای تکمیل واحدهای کشاورزی به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است که به همین منظور رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های لازم با حدیت پیگیری می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات محصولات کشاورزی تامین امنیت اقتصادی و غذایی تسهیلات بانکی مجتمع گلخانه ای پارس آباد صادرات محور گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور

رضا رضایی، پیشکسوت صنعت قطعه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نحوه مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان گفت: یک سری شرکت دانش بنیان خودمان داریم، متخصصانمان روی قطعه‌هایی که قرار است از خارج بیاید مطالعه و برنامه‌ریزی می‌کنند و وقتی ۷۰ درصد اطمینان پیدا کنیم که می‌توانیم ساخت داخل کنیم، وارد عمل می‌شویم و شرکت را تشکیل می‌دهیم. به‌طور مثال هزینه خرید قطعه ۱۶۰ دلاری را با تولید داخل به ۳۰ تا ۳۷ دلار می‌رسانیم.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه اساس قطعات تولیدی مجموعه فعالیت ما با محوریت تولیدات دانش بنیان است، گفت: با ۵ محصول اختصاصی و استراتژیک در صنعت خودرو در زمینه تولیدات فناورانه پیشتاز بوده و این کار از ابتدا با بحث تحقیق و توسعه توسط مهندسان ایرانی از سال ۹۸ شروع شد و سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت دانش بنیان نوع یک یا فناورانه شدیم.

کاهش ارزبری در تولید قطعات خودرویی و توسعه دانش

رضایی افزود: توانستیم در بخش تولید قطعه خودرویی کاهش ارزبری و توسعه دانش داشته باشیم تا بتوانیم به شرکت‌های عمده خودروسازداخلی خدمات گسترده‌تری ارائه کنیم. همچنین سعی شده به عنوان یک شرکت شتاب دهنده، سایرشرکت‌های مشابه را نیز که در رتبه پایین‌تر قرارداشته اند را ارتقاء دهیم.

عضو هیئت مدیره مجمع کارآفرینان ایران تصریح کرد: طراحی بُرد، سخت افزار، نرم افزار و سایر قطعات و ملزومات صنعت خودرویی توسط تیم دانش بنیان طراحی می‌شود البته ناگفته نماند ضروری است جهت توسعه تیراژ محصولات، از سایرشرکت‌های زیرمجموعه کوچک‌تر کمک گرفته شود.

طراحی و تولید قطعات صنعت خودوریی با فناوری روز دنیا

پیشکسوت صنعت قطعه ایران گفت: ایده طراحی تمام محصولات به عنوان تولیدات دانش بنیان مطرح و درنهایت به تولید انبوه می‌رسد و این یکی از موفقیت‌های ما است چراکه شرکت‌های دانش بنیان بعضا طراحی می‌کنند و می‌توانند محصولی را به ثبت برسانند، اما در تیراژ انبوه محصول موفق نبودند.

صاحب شرکت دانش بنیان با تاکید براینکه در بخش طراحی و تولید قطعات صنعت خودوریی با فناوری روز دنیا خیلی موفق بوده ایم، گفت: با توجه به این حجم از فعالیت دانش بنیان‌ها درراستای تولیدات فناورانه در این بخش از صنعت، این شرکت تولید کننده قطعات خودرویی توانسته در مدت زمان کوتاهی که از عمر تأسیسش می‌گذرد نسبت به توسعه دانش، فروش قابل توجهی را داشته باشد.

پیشکسوت صنعت قطعه ایران گفت: تنوع در محصولات یکی از اهدافی است که با توجه به پتانسیل زیاد و ایده‌های متناسب با صنایع قطعه سازی از اهداف ماست و البته دراین راستا خانواده کاملی از محصولات با فناوری بالا را تشکیل داده ایم.. همچنین مهمترین موضوع این است که تمام قطعات ما مطابق با استاندارد‌ها و الزام خودروساز است. ضمن آنکه در حال توسعه محصولات جدیدتر با پیشرفت خودرو هستیم.

اشتغال هوشمند در صنعت قطعه سازی کشور

به گفته عضو هیئت مدیره مجمع کارآفرینان ایران؛ ایجاد اشتغال هوشمند و ساخت قطعات هایتک شاید یک نسل جدیدی از اتفاقات باشد که کشور به آن نیاز دارد.

رضایی درمورد استفاده از هوش مصنوعی چنین توضیح داد و گفت: در خطوط تولید قطعات خودرویی که استفاده می‌کنیم ناچار هستیم برای کنترل‌ها و افزایش سرعت از هوش مصنوعی بهره بگیریم. تاکنون دستگاه‌هایی که به نام Aui ساختیم برای هوشمندسازی خطوط، استفاده بهینه و بهره‌بری بیشتر از پرسنلی که می‌توانند عملکرد بهتری در سازمان داشته باشند، بوده است.

مدیرعامل یک شرکت تولیدات صادراتی با محوریت دانش بنیان افزود: سعی کردیم نیروی انسانی را در جا‌های بهتر استفاده کنیم و به دلیل اینکه نسبت به سال‌های گذشته منابع انسانی در کشور محدود شده، ایجاد اشتغال وضعیت بهتری پیدا کرد. از طرفی مجبور هستیم به نیرو‌ها آموزش بیشتری بدهیم و واقعیت اینکه سطح نیرو‌های کاری در این حوزه خواسته و ناخواسته بالا رفته و کار‌های سطح پایین توسط ماشین انجام می‌شود؛ بنابراین هوش مصنوعی کمک کرد سطح پرسنل عوض شود و بتوانند کار‌های متخصصانه تری انجام دهند.

فروش محصولات تولیدی به کمک دانش بنیان‌ها

عضو هیئت مدیره مجمع کارآفرینان ایران گفت: توانستیم سال گذشته تسهیلات سرمایه در گردش بگیریم تا بتوانیم توسعه فروش را از طریق کمک دانش بنیان افزایش دهیم.

پیشکسوت صنعت قطعه ایران اعلام کرد: در حال حاضر به دنبال صادرات دانش به سمت کشور‌های هدف هستیم و طراحی‌های لازم برای صادرات بیشتر علم و فناوری و همچنین محصولات دانش بنیانی به کشور‌های همسایه در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: با ازبکستان، ترکیه، روسیه و حتی چین در زمینه تبادل دانش و صادرات محصولات فناورانه در حال مذاکره هستیم؛ و در ابتدا در این حوزه با ۱۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه مهندسی شروع به فعالیت شده و احتمالا ازبکستان اولین شرکت در راستای واردات علم و دانش و همچنین محصولات و تولیدات دانش بنیانی ما باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد