Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا روز پنجشنبه در آیین تجلیل از کارگران یکی از واحدهای تولیدی لوازم خودرو و کلنگ زنی طرح توسعه این شرکت، افزود: در دین مبین اسلام و امامان ما، نگاهی شایسته بر کار و کارگر است به طوریکه امام رضا (ع) گفته اند « شخصی که برای کار از خانه خود خارج می شود تا خانواده خود را تامین کند فعالیت او ارزش جهاد در راه خدا را دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید نگاه ما در کار نگاهی جهادگونه باشد، اظهار داشت: جهاد میدان های بزرگی دارد که یکی از آنها میدان عرصه اقتصاد است به خصوص در زمانی که تمام جبهه استکبار به خط شده تا ما را به زمین بزند در حالیکه اقتصاد پاشنه آشیلی است که نمی تواند ما را شکست دهد.

وی گفت: کسانی که در خط مقدم مقابله با تحریم های ظالمانه دشمن پیشتاز هستند بدانند ما دشمن را یکبار دیگر شکست می دهیم و این سیلی ها را یکبار دیگر بر گوش دشمنان می زنیم و از این پیچ تاریخی تحریم ها عبور خواهیم کرد و دشمن را به خاک سیاه می نشانیم.

هنوز زمان تلافی و انتقام ما از دشمنان فرا نرسیده است

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه زمان تلافی و انتقام ما هنوز نرسیده، افزود: دشمن تمام تلاش خود را بر روی معیشت و اقتصاد مردم ما گذاشته در حالیکه اگر دشمن با حاکمیت ما مشکل دارد چرا فشار را بر روی مردم می گذارد که نشان می دهد دشمن با مردم ما مشکل دارد که او را شکست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه گروه های صنعتی موفق به واسطه یک فرمانده و مدیر جهادی به موفقیت دست یافته اند، اظهار داشت: یک مدیر یک شخصیت منفرد در قله سازمان نیست بلکه شخصیت این فرمانده تکثیرشونده در بدنه و در بین تمام نیروها است.

وی گفت: بعضی از بنگاه های اقتصادی که به موفقیت دست می یابند شخصیت هایی در قله های آن هستند که تکثیر می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چندسالی است مقام معظم رهبری شعارهای سال را شعارهای اقتصادی تعیین می کنند، افزود: زمانیکه ولی امر مسلمین شعار ابتدای سال را با موضوع اقتصادی تعیین می کنند بعنی هدفگذاری یکسال کشور را اقتصاد می داند و به طور حتم یک موضوع و یک ارزشی در نهان آن پنهان است و پاشنه آشیل اقتصاد است و دشمن به پاشنه آشیل ما می زند.

مولفه های امنیت ملی کشور ما را در تراز جهانی قرارداده است

حیدرنیا روابط بین الملل را معادل قدرت عنوان کرد و تصریح کرد: زمانیکه در حوزه های دفاعی، موشکی، هسته ای، نانو و بسیاری دیگر از عرصه ها به خودکفایی و جایگاهی رسیده ایم که بازدارندگی ایجاد کرده هیج دشمنی جرات تعدی به کشور را به خود نمی دهد به طوریکه مولفه های امنیت ملی در کشور ما با تلاش و زحمات برادران شما در نیروی قدس سپاه و هوا و فضای سپاه به جایگاهی رسیده که در تراز جهانی قرار گرفته ایم.

وی گفت: دشمن تلاش می کند مولفه های امنیت ملی ما را ضعیف کند که نباید بگذاریم زیرا هر چقدر مولفه های اقتدار آفرین ضعیف شود میزان تعدی دشمن به آن افزایش می یابد و اگر قوی شویم دشمن یارای مقابله با ما را ندارد.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: صنایع خودروسازی در کشور ما مورد بعضی بی مهری ها و انتقادات است که برخی از آن ها به جا هست که به شیوه مدیریت و عدم اقدام و کار جهادی در برخی از مسوولان در حوزه خودروسازی برمی گردد.

وی اضافه کرد: بعد از چندین سال که از تولید پیکان گذشته اکنون با تحریم در حوزه خودروسازی دچار مشکل می شویم که نشان دهنده این است که یک جای کار جهادی و انقلابی نبوده است و در مجموع جایی است که دشمن ما را درآنجا هدف قرار می دهد.

حیدرنیا تاکید کرد: با این هجمه و با این روند پیشرفت تکنولوژی و فناوری در دنیا با کار عادی و ساعت هفت تا ۲ کار ما پیش نمی رود و به جز کار جهادی هیچ راه چاره ای نداریم.

ایران نباید از اقتصاد دانش بنیان و بی وزن عقب بماند

فرمانده سپاه استان البرز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین تاکید کرده اند یعنی دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد بی وزن می رود و ما نباید از این غافله عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه بعضی از موضوعات حاکمیتی و دولتی است، گفت: ولی در حوزه تکنولوزی به خصوص دانش بنیان نباید از غافله دنیا عقب بمانیم زیرا اقتصاد دانش بنیان گام بزرگی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر دانش بومی و تکیه و اطمینان و اعتماد به جوانان توانمند کشور و اعتماد به ظرفیت های نهفته و بالقوه کشور و یعنی اقتصادی داشته باشیم که در مقابل تکانه ها و شوک های برون سازی خارج از کشور، ما ضد ضربه باشیم و آسیب پذیر نباشیم که همان اقتصاد مقاومتی است و اقتصادی است که در مقابل ضربه ها مقاوم است.

حیدرنیا اظهارداشت: دشمن اگر تحریم کند و اقتصادمان به مشکل بخورد یعنی در راستای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی با مشکل برخورده ایم.

اقتصاد دانش بنیان نیاز به ریل گذاری صحیح دارد

فرمانده سپاه استان البرز گفت: اقتصاد دانش بنیان نیاز به ریل گذاری صحیح در سیاست های کلان کشور دارد که در دولت مردمی سیزدهم نیز تلاش در این راستا صورت می گیرد و در استان نیز تلاش می کنند که ریل گذاری صحیح برای استان البرز صورت پذیرد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف بایستی ظرفیت های پنهان را شناسایی و به فعلیت برسانیم که در این صورت استان پیشتاز خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج به عنوان نهاد انقلابی تلاش می کند هر آنچه ظرفیت در خود و بسیج اقشار دارد برای رفع مشکل صنعتگران و کسانی که در لبه جلویی نبرد با جبهه استکبار هستند استفاده کند تا همه با هم در جنگ اقتصادی به پیش برویم.

حیدرنیا به اقدامات سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته این قشر بسیجی اقدام به عارضه یابی یک هزار واحد صنعتی در استان کرد که مشکلات آن ها شناسایی و تا حد زیادی رفع شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز قرار است ۳۰۰ شرکت دانش بنیان را با استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی عارضه یابی کنیم.

فرمانده سپاه استان البرز با حضور در این گروه صنعتی خودرو از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی دانش‎ بنیان ‎ها استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان ها استان البرز فرمانده سپاه استان البرز اقتصاد دانش بنیان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟

رویداد ملی صنایع خلاق "مانوین" که همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، فرصت‌های بی‌شماری را برای فعالان این حوزه به ارمغان آوردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رویداد ملی صنایع خلاق «مانوین» به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مدیران دولتی، فعالان زیست‌بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگان این حوزه، همزمان با سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 برگزار شد.

ارزش علم و هنر در اقتصاد

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهور، در مراسم افتتاحیه این رویداد با اشاره به دو ارزش اساسی علم و هنر و فرهنگ، بیان کرد: ما دارای دو ارزش هستیم و این دو قابلیت شامل علم و هنر و فرهنگ می‌شود. علم عموماً دارای مبنای عقلی است و هنر و فرهنگ مبنای احساسی دارد.

وی هنر و فرهنگ را از ابزارهای قلبی دانست و افزود: موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی و غیره از محصولات این حوزه به شمار می‌روند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه به جایگاه اقتصاد در فناوری‌های نرم اشاره و اظهار کرد: ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد موجب ظهور بنگاه‌های هنری شده است که تولید ثروت و ارزش می‌کند و منظور از تولید ارزش، ثروت‌آفرینی نیست.

نوآوری و خلق ارزش در اقتصاد خلاق

معاون علمی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه فرهنگ و هنر همراه فعالیت اقتصادی خلق ارزش را به همراه دارد، گفت: این مسیر نیز با چاشنی نوآوری مفهومی به نام شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق را رقم می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می‌دهند، ادامه داد: درخواست من این است که جایگاه شرکت‌های خلاق که در حوزه‌های هنری و فرهنگی فعال هستند، حفظ شود و این همان است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان تأکید شده است.

حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: براساس این قانون نگاه ما به شرکت‌های خلاق باید حفاظت‌کنندگی داشته باشد، چرا که شناسایی و تشخیص این نوع شرکت‌ها با سایر حوزه‌ها دشوار است و اجازه دهیم شرکت‌هایی که به واقع نوآوری خاصی دارند، در این اکوسیستم پا بگیرند و فعالیت کنند.

نقش کلیدی نوآوری اجتماعی در حل مسائل

وی با تأکید بر ضرورت اثربخشی حوزه‌های خلاق در اقتصاد، خاطرنشان کرد: این حوزه در حل مسائل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهم‌ترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

نمایش دستاوردهای صنایع خلاق

این رویداد با هدف ارائه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس 1403» از امروز 18 اردیبهشت تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • نتایج مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان چیست؟
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب