Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحیدی گفت: از مردم افغانستان درخواست کردیم وارد ایران نشوند و در داخل مرزهای کشور خود باشند و اگر کمک‌هایی لازم است که انجام شود، حال از طرف دولت‌های همسایه یا نهادهای بین‌المللی در خارج از مرزها به آنها رسانده شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بعد از فجایعی که آمریکا در افغانستان به بار آورد و مشکلات فروانی که برای مردم این کشور ایجاد کرد و حکومت جدیدی که شکل گرفت، ما با حجم گسترده‌ای از مهاجرت مردم افغان به سمت مرزهای کشورمان روبرو شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ادامه داد: مردم افغانستان در پی این اتفاق با مشکلات فراوان روبرو شدند که از ترس برخی از آنها به ناچار به سمت مرزهای ایران آمدند و جمهوری اسلامی را نقطه امنی برای خود می دانستند و تلاش کردند تا خود را به جای امن برسانند؛ از طرفی برخی به لحاظ اقتصادی دچار فروپاشی شدند و همه دارایی‌های خود را دست رفته دیدند و ما با موج زیادی از حرکت مردم افغانستان به مرزهای ایران روبرو شدیم.

وحیدی اضافه کرد: از مردم افغانستان درخواست کردیم وارد ایران نشوند و در داخل مرزهای کشور خود باشند و اگر کمک‌هایی لازم است که انجام شود، حال از طرف دولت‌های همسایه یا نهادهای بین‌المللی در خارج از مرزها به آنها رسانده شود اما گروه‌های زیادی از مردم افغانستان وارد مرز ایران شدند و ما به لحاظ مسائل انسانی نمی‌توانستیم و حتی در آموزه های ما نیست که برخوردهای تند داشته باشیم.

وزیر کشور به  تلاش رسانه‌های مغرض با ایجاد صحنه‌های ساختگی و نادرست علیه کشورمان بعد از فجایع آمریکا در افغانستان اشاره و تصریح کرد که این صحنه‌ها و گزارش‌ها جعلی و ساختگی است و تلاش کردند و می‌کنند که فضای نامناسبی را ایجاد کنند اما باوجود رفتارهای مغرضانه آغوش ملت ایران برای پذیرش پناهندگان و مهاجرانی که دچار مشکلات فراوان شدند باز بود.

وحیدی یکی از مشکلات اخیر ورود اتباع افغان به ایران را شناسایی آنها بیان کرد و گفت: مسأله کنونی شناسانی مهاجران افغان به داخل مرزهای ایران است که این اقدام بسیار مهمی محسوب می‌شود؛ به ویژه اینکه جمهوری اسلامی ایران راهبرد و استراتژی‌ها و برنامه هایی درباره مسایل مختلف اقتصادی دارد که نشناختن آنها هم برای ما و هم برای مهاجران افغان مشکل ایجاد می‌کند.

وحیدی با بیان نمونه‌ایی از این مسایل گفت: در برخی از استان‌ها با در نظر گرفتن جمعیت سهمیه آرد توزیع می‌شود، وقتی مهاجران افغان با جمعیت زیاد در استانی مستقر می‌شوند سهمیه آرد یا سوخت غیر متناسب با آن ظرفیت واقعی شناخته شده استان است.

وزیر کشور در پی موج اخیر ورود مهاجران افغان به کشور اعلام کرد که ضرورت دارد تا شناسایی گسترده‌ای از همه مهاجران افغانی به ایران داشته باشیم زیرا برخی با روادید وارد شدند، اما ممکن است باطل شده باشد و با ابطال آن همچنان در ایران باشند. برخی در کشور مشغول کار شدند و مجاز هستند اما محل خود را تغییر دادند و از این منظر تعادل جمعیتی مشخص نیست.

وحیدی افزود: آنها باید به دفاتر اعلامی که مشخص شده مراجعه کنند.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر کشور اتباع مردم افغانستان مهاجران افغان وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.

بلینکن تصریح کرد: «من فکر می‌کنم روابطی که چین [با حکومت ایران]دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می‌تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.

او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.

بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی‌های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم‌های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.

آمریکا ادعا می‌کند که حمایت چین، روسیه را قادر می‌سازد تا تولید تانک، مهمات و خودرو‌های زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.

بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشور‌ها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آن‌ها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالا‌ها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند، اما این کالا‌ها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.

پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.

چین مدت‌ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می‌کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی