Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با بیان اینکه مناطق بکر جنگل‌های هیرکانی باید با کمک مردم حفظ شود گفت: نیروهای مردمی در حفظ و نگه‌داری از این مناطق، پیشگیری از آتش‌سوزی و کاهش خسارت می‌توانند کمک کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر عضو ستاد خدمات سفر در گیلان ضمن قدردانی از فعالان این ستاد اظهار داشت: شاهد زحمات شبانه‌روزی اعضای این ستاد بودم و از همه کسانی‌که پای کار بودند و تلاش کردند تا هموطنان ایام را به خوبی سپری کنند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به نقش بی‌بدیل صدا و سیما در ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای برنامه‌های متنوع خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی توسط صدا و سیما اجرا شد و انتظار می‌رود در شرایط پسا کرونا نیز همچنان این برنامه‌ها پیش‌بینی شود‌.

عباسی ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان و دستگاه‌های فرهنگی استان ابراز داشت: استان گیلان در حوزه گرشگری دارای ظرفیت‌های بسیار بالا و متنوعی است و در زمینه صنایع‌دستی، هر منطقه‌ای دارای یک برند است و شهر رشت نیز در رشتی‌دوزی مشهور است.

55 هزار هکتار از جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به آفت پروانه برگ‌خوار دچار شدتأکید معاون اول رئیس‌جمهور بر حفاظت از جنگل‌های بلوط/ ریزگردها بلوطستان لرستان را تهدید می‌کندآفت پروانه برگ‌خوار به جان 50 هکتار از جنگل‌های بلوط استان فارس افتاد/ انجام سمپاشی مجدد
وی گفت: امیدواریم ماسوله هم مانند جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی شود و برای حفظ این جنگل‌ها  باید تلاش کرد و بسیاری از مردم در دنیا علاقه‌مند هستند گیلان را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کنند البته هنوز زیرساخت‌های لازم فراهم نیست و خیلی از مکان‌ها هنوز برای بازدیدها آماده نیست.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از فرمانداران خواست در بخش‌هایی از سواحل که شنا ممنوع است تابلو بزنند و مناطق بکر جنگل هیرکانی با کمک مردم حفظ شود افزود: نیروهای مردمی در حفظ و نگه‌داری از این مناطق، پیشگیری از آتش‌سوزی و کاهش خسارت می‌توانند کمک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان نیز در این جلسه بیان کرد: در نوروز امسال با کاهش 30 درصدی فوتی‌های تصادف در شهرهای استان مواجه بودیم اما در طول سال 1400، 120 نفر از همشهریان جان خود را در تصادفات رانندگی شهری از دست دادند که 91 نفر از آنان عابر پیاده و موتور سوار بودند.

سرهنگ امیر طالبی خاطرنشان کرد: امسال 439 نفر از همکاران ما در پلیس راهور در قالب 230 تیم گشت و موتورسوار در داخل شهرها درگیر طرح نوروزی و ترافیکی بودند.

انتهای پیام/612/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گیلان جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فیلم سینمایی زندگی شهید محیط زیست، «هوشنگ نصیری» در راستای ترویج فرهنگ ایثار، میهن‌دوستی و توجه به محیط‌زیست تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی اظهار کرد: زندگی شهید هوشنگ نصیری با هدف اشاعه فرهنگ شهادت و توجه به مقوله محیط زیست در قالب یک فیلم ساخته خواهد شد.

وی افزود: این فیلم سینمایی با همکاری معاونت استان‌های سازمان صداوسیما، مرکز صداوسیمای استان خوزستان و اداره کل محیط‌زیست استان خوزستان و با راهبری معاونت آموزش و مشارکت‎‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‎ زیست ساخته خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شهید نصیری از اولین شهدای محیط زیست در جنگ تحمیلی هستند که با توجه به ویژگی های فردی و اخلاقی نیازمند توجه ویژه به‌عنوان الگوی فرهنگی و محیط زیستی بودند.

مرادی با اشاره به اهدای یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده شهید محیط‎ زیست، هوشنگ نصیری توسط مقام معظم رهبری تأکید کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشانه تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، سال گذشته در کنگره بزرگداشت شهدای محیط‌زیست در اهواز یک جلد مصحف شریف را به خانواده این شهید بزرگوار اهدا کردند که توجه جدی افکار عمومی و رسانه‌ها را به خود جلب کرد و این امر باعث شد تا ایده اولیه تهیه این فیلم در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی ایجاد شود.

وی تهیه فیلم، مستند، کتاب و سایر محصولات فرهنگی از زندگی شهدای محیط‌بان را از راهبردهای اصلی معاونت آموزش و مشارکت‎های مردمی در سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست و اضافه کرد: شهدای محیط‌‎بان در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و وطن دوستی قرار دارند و ما باید به‎ عنوان متولیان حوزه فرهنگ و آموزش در انعکاس سبک زندگی، باورها و تلاش‌های این عزیزان در حفاظت از محیط‌زیست کشور تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه بودجه این فیلم سینمایی مستند توسط سازمان حفاظت محیط زیست تأمین خواهد شد، گفت: در تهیه این فیلم از عوامل درجه یک و حرفه‌ای سینمای کشور استفاده خواهد شد تا تأثیرگذاری و ماندگاری این مجموعه سینمایی در اذهان عمومی جدی و عمیق باشد.

کد خبر 749130

دیگر خبرها

  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد