Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به صادرات ۱۴.۵ میلیارد دلاری پتروشیمی در سال گذشته، گفت: ۸۶ درصد از ارز حاصل از صادرات پتروشیمی در سامانه نیما عرضه شده و مابقی نیز در صنعت پتروشیمی به مصرف رسیده است.

به گزارش ایران آنلاین: «احمد مهدوی ابهری» میزان صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته را ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار دانست و افزود: ۱۲.۵ میلیارد دلار از ارز حاصل از صادرات پتروشیمی در سامانه نیما برای تامین ارز موردنیاز کشور عرضه شده است.

وی ادامه داد: درواقع پتروشیمی‌های کشور ۸۶ درصد از ارز صادراتی خود را در سامانه نیما عرضه کرده‌اند و مابقی نیز برای اجرای طرح‌ها، تامین مواد اولیه و سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی مصرف شده است.

مهدوی با اشاره به رشد ۸ درصدی صادرات پتروشیمی در سال ۱۴۰۰، تاکید کرد: امسال نیز پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، صادرات محصولات پتروشیمی چه از نظر تناژ و چه از نظر ارزش افزایش را تجربه کند و میزان این رشد به بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی بستگی خواهد داشت.

وی به موضوع افزایش قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: تاثیر افزایش قیمت نفت و گاز بر قیمت محصولات پتروشیمی با فاصله‌ای ۳ ماهه خود را نشان می‌دهد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: بااین‌حال اما قیمت برخی محصولات پتروشیمی مانند متانول در مقایسه با قیمت نفت پایین است.

وی ادامه داد: وقتی افزایش حامل‌های انرژی داریم این اتفاق هم در صنعت پتروشیمی اثرگذار است و منتهی اکنون متانول باوجود افزایش قیمت گاز متان همچنان ارزان معامله می‌شود. 

مهدوی تاکید کرد: در مورد دیگری قیمت meg  که در پوشاک مورد استفاده است به دلیل کاهش تقاضا بعد از شیوع کرونا همچنان ارزان است و این در حالی است که قیمت اتیلن افزایش پیدا کرده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تامین محصولات موردنیاز صنعت پتروشیمی در کشور را مطلوب دانست و گفت: فقط در چند محصول و گرید تولید کم است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محصولات پتروشیمی سامانه نیما صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (شنبه ۸اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلار آزاد به کانال ۶۲ هزار تومان رسید

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228544 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری