Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمد رهبری در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان گنبدکاووس به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: در حال حاضر ۴۶۵ هزار کارگر به عنوان شاغلان فعال در حوزه‌های مختلف در سطح استان مشغول به کار هستند که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد بیمه نبوده و غیررسمی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال جدید تصریح کرد: این افزایش حقوق به خاطر همخوانی حقوق با شرایط تورم در کشور بوده و سعی ما بر این است تا اشتغال را حفظ کرده و بتوانیم محصولات تولید شده در استان را به فروش برسانیم.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در جلسات برگزار شده با کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی گلستان آنها نگران افزایش حقوق کارگران نبوده و انتظار دارند دولت در بخش مالیات و بیمه‌های تامین اجتماعی از آنها حمایت کند.

* سالانه بیش از ۳ هزار کارگر در گنبدکاووس بیکار می‌شوند
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در این بازدید گفت: با توجه به ارزیابی‌ها و آمار موجود به طور میانگین سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران شاغل در حوزه‌های مختلف تعدیل نیرو شده و به جمعیت بیکاران افزوده می‌شوند.

عبدی بدراق‌نژاد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با توجه به افزایش دستمزد کارگران و ناتوانی برخی از کارفرمایان و واحدهای تولیدی حدود ۴۰۰ نفر از کارگران به دلیل اختلاف با کارفرمای خود به این اداره شکایت کرده که از این تعداد ۱۱۰ نفر بیکار شده و از مقرری بیمه بیکاری برخوردار شده و مابقی با صلح و سازش به کار خود بازگشتند.

وی تصریح کرد: افزایش حقوق و دستمزد کارگران نتوانسته بین کارگر و کارفرما تعادل ایجاد کند و یکی از وظایف ما در کمیته کارگری ایجاد عدالت بین این دو قشر و جلوگیری از هرگونه مشکلات و حواشی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: امروز با حضور فرماندار شهرستان، معاون کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، برخی از مدیران مرتبط از چند واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی بازدید شد و در این بازدیدها از ۲۰ کارگر نمونه بخش های مختلف که ۵۰ درصد آنها دانش بنیان بودند تجلیل به عمل آمد.

* ۲۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه شهرک صنعتی گنبدکاووس مصوب شد
سرپرست شهرک صنعتی شهرستان گنبدکاووس در این بازدید گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه شهرک صنعتی این شهرستان مصوب شده است.

شریعتی اظهار کرد: در صورت تخصیص این اعتبار ظرفیت این تصفیه خانه از ۴۵۰ متر مکعب به یک‌هزار و ۲۰۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: حجم فاضلاب این شهرک نسبت به ظرفیت تصفیه خانه بالا بوده و چندین سال است که مطالعات و طراحی توسعه تصفیه خانه انجام شده و در انتظار تخصیص اعتبار هستیم.

سرپرست شهرک صنعتی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مساحت فعلی این شهرک ۱۰۰ هکتار بوده که حدود ۸۳ هکتار آن فاز صنعتی است و ۷۴ بهره‌بردار به صورت تک‌شیفت، دو شیفت و سه شیفت در این شهرک در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شهرک به مساحت ۶۵ هکتار در حال توسعه بوده و بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار آمادگی استقرار و فعالیت در این شهرک را دارند، اگر این شهرک به مساحت ۲۰۰ هکتار توسعه پیدا کند بزرگترین شهرک صنعتی استان خواهد شد.

* میز خدمت برای کارگران شهرستان برپا می‌شود
سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در این بازدید گفت: با توجه به نیازها و مشکلات حوزه کارگری میز خدمت برای رسیدگی به مشکلات و نیازهای آنها در هفته کار و کارگر در یکی از واحدهای بزرگ شهرستان برگزار خواهد شد تا کارگران بدون دغدغه و در محیطی آرام مشکلات خود را بیان کنند.

مهدی دهرویه اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود سامانه‌ای برای بیان مشکلات کارگران طراحی و فعال شود تا کارگران بدون ترس از اخراج شدن از سوی کارفرما  در صورت بیان مشکلات بتوانند مسائل خود را مستقیم با اداره کار در میان بگذرانند.

وی تصریح کرد: حوزه نظارت و رصد برای ایجاد محیط آرام، امن و مطمئن برای کارگران و کارفرمایان تشدید شود تا این دو قشر در کنار هم بدون دغدغه بتوانند در حوزه تولید فعال بوده و تعادل بین عرضه و تقاضا جامعه کارگری برقرار شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: در بازدیدهای به عمل آمده بیشترین مشکلات در واحدهای تولیدی عدم حمایت‌های لازم در حوزه مالیات و بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و افزایش بی‌رویه مواد اولیه بود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: سرپرست فرمانداری گنبدکاووس شهرک صنعتی گنبدکاووس شریعتی تعاون کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس محمد رهبری تعاون کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس شهرک صنعتی تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است