Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@19:53:30 GMT

سهم الارث جنین چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۱۱۴۷

بر اساس قانون برای جنین هم میزان مشخصی ارث در نظر گرفته شده و تحت شرایطی خاص او ارث می‌برد. ناطقان: همانطور که افراد زنده و رشید از خانواده خود ارث می‌برند، جنین هم دارای حق ارث است و باید برای او ارث مشخص شود.

البته شرط ارث بردن جنین زنده متولد شدن او است و جنین قابلیت ارث بردن را دارد و در صورت وجود حمل تا زمان به دنیا آمدن جنین باید برای تقسیم ارث صبر کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکته مهم برای تقسیم ارث این است که  انعقاد نطفه جنین باید قبل از فوت مورث باشد و  جنین حتما باید زنده متولد بشود ؛ اگر چه یک لحظه بعد از زنده متولد شدن فوت کند.

اگر جنین زنده متولد شود اما پس از تولد بمیرد، ارث می‌برد و حتی اگر پیش از به دنیا آمدن، یکی از خویشاوندان نزدیک او فوت کنند، باید سهم یک پسر برای او کنار گذشته شود.

همچنین اداره سهم‌الارث جنین بر عهده، ولی یا وصی منصوب از جانب پدر و جد پدری خواهد بود. اگر جنین فاقد، ولی یا وصی باشد، دادگاه صالح، برای اداره سهم‌الارث او، امین معین می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سهم الارث ، جنین ، ارث

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سهم الارث جنین ارث زنده متولد سهم الارث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد

کارشناسان اورژانس پیرانشهر موفق شدند با مدیریت مادر باردار فرآیند زایمان را تسهیل و نوزاد دختر را در داخل آمبولانس به‌دنیا بیاورند.

این مأموریت توسط مرکز پیام آذربایجان‌غربی به پایگاه اورژانس پیرانشهر گزارش شد و کارشناسان اورژانس بلافاصله به محل فوریت اعزام شدند.

کارشناسان مادر باردار را برای انتقال به بیمارستان به داخل آمبولانس انتقال داده و در مسیر انتقال با توجه به شروع فرآیند زایمان، نوزاد را به دنیا آوردند.

مادر و نوزاد هم اکنون با وضعیت بالینی پایدار در بیمارستان شهید سلیمانی پیرانشهر زیر نظر هستد.

این مأموریت در روستای گلات منگور از توابع شهرستان پیرانشهر اتفاق افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند