Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:09:30 GMT

سیستان و بلوچستان در رتبه آخر جرائم کشور قرار دارد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۱۱۶۵

سیستان و بلوچستان در رتبه آخر جرائم کشور قرار دارد

سردار احمد طاهری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه به جهت اتفاقات امنیتی گذشته احساس امنیت در استان و خارج از استان خدشه دار است که در این زمینه انتظار است رسانه ها، صاحبان تریبون و تمامی مردم با انعکاس چهره واقعی استان و ظرفیت ها و توانمندیها و امنیت مثال زدنی آن احساس امنیت را نیز در حد امنیت ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت های انتظامی سیستان و بلوچستان در سال گذشته افزود: پارسال ۷۵ باند سازمان یافته موادمخدر منهدم و افزون بر ۱۳۲ تن موادمخدر کشف شده است.

وی ادامه داد: انجام ۱۴۷ هزار عملیات پلیس در سراسر استان، ۱۳۵ فقره درگیری، هلاکت ۱۳ قاچاقچی و دستگیری ۱۶ نفر سرشبکه از دیگر اقدامات پلیس استان در سال گذشته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: انتظامی استان از نظر دستگیری سرشبکه های قاچاق موادمخدر رتبه اول را در کشور دارد.

وی بیان کرد: وارد کردن ضربه اقتصادی و بالا بردن هزینه برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ از اهداف این سازمان است بطوریکه پارسال ۸۰۶ دستگاه خودرو خارجی، داخلی و تیزرو از قاچاقچیان کشف شده است.

سردار طاهری تصریح کرد: افزایش ۳۲ درصدی دستگیری اشرار، ۹ درصدی کشف سلاح و افزایش ۱۷ درصدی انهدام باندهای قاچاق سلاح از دیگر موفقیت های پلیس استان در سال گذشته بود که در این عملیاتها ۲ هزار سلاح غیر مجاز کشف شد.

وی کاهش تیراندازی و نزاع مسلحانه، کاهش ۲۲ درصدی نزاع های جمعی غیر مسلحانه، افزایش ۲ درصدی کشف سرقت های عادی، افزایش ۱۴ درصدی کشف خودروها و افزایش ۱۷ درصدی کشف سرقت های مسلحانه را از جمله فعالیتها و عملکرد ماموران انتظامی استان در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: افزایش ۷۴ درصدی کشف سرقت به عنف، ۸۰ درصدی سرقت های عادی، کاهش ۵۰ درصدی قتل و افزایش کشف قتل های جدید و معوقه و متلاشی شدن ۳۲ باند سرقت عادی از دیگر موفقیت های پارسال پلیس سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: کشف ۴۸۶ میلیارد تومان کالای قاچاق پلیس این استان را موفق ترین سازمان در مبازره با قاچاق کرده است.

وی افزایش ۵۹ درصدی کشفیات محموله های قاچاق، افزایش هشت درصدی کشف باندهای قاچاق کالا و کشف بیش از ۱۰ میلیون لیتر موادسوختی را از عمده فعالیتهای فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی رفع تصرف ۷۸۷ هزار و ۵۹۱ مترمربع اراضی دولتی را از دیگر عملکردهای انتظامی استان برشمرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: وقوع تصادفات دغدغه همه مسوولان کلان نظام بویژه رهبر معظم انقلاب است که با تلاش های انجام شده پارسال تصادفات منجر به فوت در استان ۲۸ درصد کاهش داشته این در حالیست که بیش از ۹۰ درصد راههای استان دوطرفه است و از نظر تجهیزات دوربینی و زیر ساخت ها نیز ضعیف است.

وی عملکرد پلیس فتای استان را نیز موفقیت آمیز توصیف کرد و اظهار داشت: ۹۸ درصد پرونده های ارجاعی به پلیس فتا استان کشف شده و به سرانجام رسیده است.

وی بیشترین جرائم استان را سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه و سایبری عنوان کرد و افزود: از ۸۷ پرونده ارجاعی به پلیس فتا ۸۴ پرونده کشف شده است.

سردار طاهری تصریح کرد: پلیس استان در طرح نوروزی امسال بیش از هشت تن موادمخدر کشف و هشت عملیات مسلحانه علیه سوداگران مرگ انجام داده است.

وی افزود: با وجودی که در ایام نوروز شمار زیادی مسافر به استان سفر کرده و تنها در شهر چابهار ۷۵۰ هزار مسافر حضور یافته بودند هیچ سرقت و راهزنی اتفاق نیفتاده و سرقت های خرد مسافران نیز در حد چهار مورد بوده است.

فرمانده انتظامی استان با دعوت از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی روزجهانی قدس گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی با تلاش شبانه روزی امنیت استان را بنحو شایسته ای برقرار کرده و تدابیر لازم برای امنیت راهپیمایی را اندیشیده بطوریکه تامین امنیت مردم از منزل تا مراسم راهپیمایی و سپس برگشت به منزل بر عهده نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی است که در این زمینه تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان زاهدان انتظامی سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی انتظامی استان درصدی کشف کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است

فرمانده انتظامی استان اصفهان مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها طی سال گذشته را حاصل تلاش متعهدانه و دلسوزانه ۹۰ روانشناس شاغل در مجموعه این فرماندهی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور ضمن تبریک روز جهانی روانشناس و مشاور به جامعه روانشناسان و مشاوران کشور اظهار کرد: در عصر پرتلاطم حاضر که انسان‌ها هر روز با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوع سلامت روح و روان از اهمیت بیسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: امروز همگان دریافتند جامعه‌ای که از نظر روحی و روانی دچار آسیب باشد نمی‌تواند پیشرفت کند و به اهداف عالیه‌ای که برای خود در نظر گرفته دست یابد و بر همین اساس نقش روانشناسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت و وجود این افراد برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از روانشناس و مشاور به عنوان سنگ صبور، محرم اسرار مردم و مرهم دل‌های رنجور یاد و تصریح کرد: با توجه به نقش مفید و مؤثری که روانشناسان و مشاوران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بزه آسیب دیدگان جامعه دارند، استخدام و بهره‌گیری از این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز که بیش از دو دهه از فعالیت این افراد می‌گذرد، منشأ اثرات خیر برای مجموعه سازمان انتظامی کشور و عموم مردم بودند.

سردار علینقیان پور گفت: هم اکنون ۹۰ روانشناس و مشاور و مددکار اجتماعی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که بیشتر آنها تحصیلات عالیه دارند و به گره گشودن از مشکلات مردم و تأمین آرامش روانی جامعه تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر به مرکز مشاوره آرامش و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های استان مراجعه کردند که بالغ بر ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به آنان منجر به صلح و سازش و از ورود این پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برگزاری ۳۳۰۸ جلسه در قالب طرح مشاوره فعال، برگزاری ۲۴ جلسه مشاوره گروهی، تألیف یک جلد کتاب در حوزه روانشناسی خانواده و هزار و ۷۲۴ مورد تعامل و همکاری با سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در جهت ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم را از جمله مهمترین اقدامات مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: از ۱۱۰ کلانتری در سطح استان، ۷۹ کلانتری دارای واحد مشاوره و مددکاری هستند و حداقل یک روانشناس در آنجا به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و تقویت و تجهیز کلانتری‌های بدون واحد مشاوره و مددکاری به این واحد و استفاده از کارشناسان مشاوره در دست اقدام است.

سردار علینقیان پور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات روانشناسان و مشاوران که سلامت و آرامش روحی و روانی را به مردم هدیه می‌دهند، گفت: بی‌شک این افراد نقش بزرگی در امنیت روانی جامعه دارند و پلیس همواره این تلاش را ارج می‌نهد و به عنوان حافظ امنیت جامعه از دانش و تخصص آنان برای آرامش و آسایش هرچه بیشتر جامعه بهره می‌برد.

کد خبر 749112

دیگر خبرها

  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر