Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی با اشاره به شاکی پرونده ای درخصوص کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اظهار داشت : شخصی به هویت معلوم با در دست داشتن مرجوعه قضایی درخصوص برداشت غیرمجاز از حساب کیف پول به این پلیس مراجعه کرد که مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ‏مجرمان، قربانیان را دعوت به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال کرده و مبلاغی را اخذ و دریکی از  شرکت ها به صورت حساب‌های جداگانه سرمایه‌گذاری می‌کرد سپس کیف پول متامسک را برای قربانیان نصب و رمز آن‌ها را دراختیار می گرفت و کیف پول آن‌ها را خالی می‌کرد.

سرهنگ حسینی ضمن اشاره به عودت مبلغ برداشت شده به حساب شاکی این پرونده گفت: با توجه به اقرار صریح متهم ‏به اتهام وارده پرونده به دادسرا ارسال و برای متهم قرار مناسب صادر و روانه زندان شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین شیوه مجرمان سایبری در برداشت از حساب کیف پول قربانیان جلب اعتماد به‌جهت اخذ رمزها و پسوردهای کیف پول قربانی است که علت اصلی آن نداشتن آگاهی و سواد کافی در خصوص نحوه درست خرید و فروش ارزهای دیجیتالی است لذا در این خصوص هموطنان می‌بایست هوشیاری لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان  گفت: این پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.‏

برچسب‌ها جرایم سایبری ارز دیجیتال پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری ارز دیجیتال پلیس فتا جرایم سایبری ارز دیجیتال پلیس فتا سرمایه گذاری ارز دیجیتال پلیس فتا کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟