Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جوانبخت روز پنجشنبه در جریان سفر به منطقه مغان در شمال استان اردبیل و در جلسه مشترک با مسئولان استانی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو در نظر دارد طی سه سال به ۱۰ هزار روستای کشور آبرسانی کرده و شاخص دسترسی روستاییان به آب آشامیدنی را ارتقا دهد.

وی با اشاره به بروز تنش آبی در بسیاری از شهرهای کشور افزود: تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی خط قرمز و اولویت وزارت نیرو است و در همه تخصیص آب از منابع موجود، این مساله در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، کمبود آب خشکسالی در منطقه خاورمیانه و حتی در داخل ایران را جدی خواند و بیان کرد: در گذشته به جای ارائه راهکار برای مدیریت خشکسالی، به صورت مستمر بر مطالبات در این زمینه دامن زده شده و احداث سد و انتقال بین حوزه‎ای، پیامد همین دامن زدن به مطالبات بوده است.

وی خواستار سازگار شدن همگانی با شرایط خشکسالی در ایران شد و گفت: اکثر مطالبات در حوزه توسعه‌ای بخش آب مطرح شده در حالی که میزان نزولات در سال‌های گذشته به طور مستمر در حال کاهش بوده و حتی میزان بارش در استانی مثل اردبیل امسال ۲۰ درصد کمتر از شرایط خشکسالی سال گذشته بوده است.

جوانبخت، توسعه و رونق کشاورزی را منوط به تامین آب مطمئن دانست و بیان کرد: معیشت مردم و اقتصاد بخش اعظمی از کشور به کشاورزی و تامین آب این حوزه بستگی دارد و مشکلات جدی در این حوزه وجود دارد و باید نوع و الگوی کشت و زرع و میزان و کیفیت بهره‌برداری از آب تغییر یابد.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو سعی کرده که مشارکت بیشتر ذینفعان در مواجهه با بحران کم آبی و خشکسالی را به عنوان یکی از حلقه‌های گمشده این بحث پیگیری و جلب کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، خواستار تدوین ساختار و برنامه جامع برای مواجهه با پدیده خشکسالی شد و افزود: حوضه‌های آبریز باید با ساختار جدید و متناسب با وضعیت خشکسالی مدیریت شود.

وزارت نیرو یکهزار هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دارد

وی همچنین با بیان  این که وزارت نیرو یک هزار هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام با قیمت آخر سال ۱۴۰۰ دارد، گفت: اتمام همه این پروژه ها از توان مالی دولت خارج است.

جوانبخت بیان کرد: وزارت نیرو برای مدیریت این وضعیت، پروژه‌های اولویت‌دار را تعریف و جدا کرده و بر این اساس ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه موجود نیمه کاره را در اولویت تکمیل و اجرا قرار داده است.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه تدوین شده توسط وزارت نیرو، اجرای و تکمیل این پروژه‌ها در سال جاری و سال آینده برنامه ریزی شده و تکمیل پروژه پایاب سدخداآفرین و سد انحرافی قئزقلعه‌سی در شمال استان اردبیل هم جزو این پروژه‌ه است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اجرای پروژه‌های آبهای مرزی را همچنان اولویت وزارت نیرو برشمرد و بیان کرد: این امر در کنار آبرسانی روستایی و شهری در راس برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد.

وی از پیگیری حقابه ایران از رود ارس با مقامات کشور ترکیه خبر داد و گفت: ما پیگیر حقابه خود در همه آبها مرزی و مشترک هستیم و پیگیری ها در این زمینه به صورت جدی جریان دارد.

به گزارش ایرنا، مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاون آب و آبفای وزیر نیرو از روز گذشته برای بررسی آخرین وضعیت کشاورزی در شمال استان اردبیل به منطقه مغان سفر کرده اند.

این هیات روز گذشته و امروز از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در دشت مغان بازدید کرد و در ادامه با حضور در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در جریان آخرین وضعیت این شرکت بعد از ابطال واگذاری آن قرار گرفت.

بازدید از سد خداآفرین و شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب این سد در دشت مغان از دیگر برنامه‌های این هیات در منطقه مغان استان اردبیل بود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان اردبیل اردبیل آبرسانی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان اردبیل اردبیل وزارت جهاد کشاورزی استان اردبیل اردبیل آبرسانی وزارت نیرو معاون وزیر نیرو استان اردبیل وزارت نیرو پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد

۷ پروژه علمی فناوری با حضور معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، پیش از ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۷ پروژه شامل آزمایشگاه روانشناسی، فیزیولوژی علوم ورزشی، مرکز نوآوری علوم انسانی و خانه خلاق علوم انسانی، کلینیک حقوق، خانه سلامت، مرکز توانمندسازی اجتماعی و مرکز بین المللی سازی علوم انسانی افتتاح شد.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد تجلیل از اساتید سرآمد کشوری دانشگاه کاشان و عملیاتی شدن خوابگاه متاهلی «خیرساز» در زمینی به مساحت هزار مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به ظرفیت ۱۲۰ دانشجوی مجرد و ۲۴ زوج دانشجوی متأهل در دانشگاه کاشان به زمین زده شد.

کد خبر 750875

دیگر خبرها

  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی