Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@02:02:42 GMT

موانع سیر قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول بررسی شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۱۷۴۲

موانع سیر قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول بررسی شد

دوازدهمین اجلاس کارگروه سطح عالی قطار باری اسلام آباد - تهران - استانبول ( ITI ) برای بررسی موانع سیر این قطار، با هماهنگی دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و با مشارکت نمایندگان سه کشور از راه آهن‌ها، اتاق‌های بازرگانی و برخی شرکت‌های فورواردری برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از راه آهن، ریاست این اجلاس را «شهرام جعفری»، مدیرکل بازرگانی خارجی راه آهن ایران بر عهده داشت که در سخنان افتتاحیه خود گزارشی از اقدامات صورت گرفته از زمان برگزاری اجلاس قبلی (آبان ماه ۱۳۹۹) از جمله جلسات هماهنگی برگزار شده برای راه اندازی قطار باری ITI و نیز از سرگیری عملیات این قطار پس از ۱۴ سال توقف در آذرماه ۱۴۰۰ و سیر سه رام قطار باری تاکنون در سایه تلاش راه آهن‌های کشورهای عضو این کریدور ITI و نیز شرکت‌های فورواردری ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به مشکلات و چالش‌های پیش روی این قطار اشاره و ابراز امیدواری کرد که این اجلاس راه حل‌های مناسبی را برای تدوام سیر این قطار از جمله راه اندازی قطارهای کانتینری و قطارهای دو سر بار در این کریدور ارائه دهد.

مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو نیز در سخنان خود ضمن تشکر از راه آهن ایران برای میزبانی این اجلاس مهم خاطرنشان کرد: یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو حکم به از سرگیری قطار ITI داده بود و از همه ذینفعان درخواست کرد از این قطار برای حمل کالاهای خود در راستای افزایش تجارت منطقه‌ای استفاده کنند و بر گسترش قطار مذکور به سمت اروپا و چین تاکید کرد.

در طی اجلاس بحث‌های مفصلی در خصوص مسائل فنی و چالش‌های موجود در ارتباط با عملیات قطار از طرف راه آهن‌ها و فورواردرها طرح شد که از جمله آنها می‌توان به ظرفیت زیرساخت و آلات ناقله کشورهای واقع در مسیرکریدور به ویژه نوسازی بخش زاهدان-تفتان-کویته، ایجاد مرکز لجستیک در زاهدان، تعرفه‌های حمل و فرمول قیمت گذاری برای فورواردرها، چالش‌های فعلی در مواجهه با برنامه‌ای کردن عملیات قطار باری ITI، تهیه رویه‌های عملیاتی استاندارد(SOP ) جهت اطلاع فورواردرها و صاحبان کالا از عملیات این قطار در هر یک از کشورهای واقع در مسیر و ایجاد ساز و کار مدیریت کریدور(CMM ) و نقش اتاق‌های بازرگانی در ترویج و بازاریابی این کریدور، اشاره کرد.

در این اجلاس در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به فورواردرها، تأمین واگن‌های کفی و مشخص کردن همه هزینه‌های حمل نیز مقرر شد جلسه جداگانه‌ای با حضور فورواردرها برای حل مشکلات فی مابین با هماهنگی دبیرخانه اکو بزودی تشکیل شود.

در پایان مقرر شد میزبانی اجلاس بعدی بر عهده راه آهن ترکیه باشد که احتمالاً در ماه اکتبر ۲۰۲۲ خواهد بود.

کد خبر 571531

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چین قطار باری اسلام آباد تهران استانبول قطار باری استانبول اسلام آباد تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قطار باری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

 مصطفی نصیری افزود: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

رکورد سفرهای ریلی به مقصد مشهد در سال گذشته با ثبت ۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد شکسته شد، پارسال این تعداد مسافر در مسیر مشهد از ۲۷ شهر و مرکز استان خراسان رضوی تردد داشته اند که از زمان آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سال گذشته ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیر مشهد و اداره کل راه آهن خراسان تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟