Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@03:36:44 GMT

نوری المالکی: به تشکیل ائتلاف (نصف +1) نزدیک شده‌ایم

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۱۷۸۱

نوری المالکی: به تشکیل ائتلاف (نصف +1) نزدیک شده‌ایم

«نوری المالکی» رهبر ائتلاف «دولة القانون» عراق، پنجشنبه (امروز، ۲۸ آوریل) اعلام کرد که برخی از رهبران سیاسی این کشور دخالت‌های ترکیه و امارات را به دستوراتی مستقیم تبدیل کرده‌اند.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: روند سیاسی عراق هرگز شاهد مداخلات آشکاری مانند اکنون نبوده، به طوری که دخالت‌های ترکیه و امارات کاملا علنی و صریح شده وحتی بیشتر به دستور دادن به برخی از رهبران سیاسی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المالکی در ادامه تاکید کرد که چارچوب هماهنگی (الاطار التنسیقی)، به کلیه این دخالت‌ها پایان خواهد داد و به آن اجازه نخواهد داد. علاوه بر این، تمام اقدامات پارلمان که بر اساس حذف و به حاشیه رانده اتخاذ شده را لغو خواهد کرد.

رئیس ائتلاف دوله القانون با بیان این‌ که، ائتلاف سه گانه حزب دموکرات، السیاده و جریان صدر تحت عنوان «انقاذ الوطن» باقی نخواهد ماند، افزود: چارچوب هماهنگی و همپیمانانش به تشکیل ائتلاف بزرگتر (نصف+۱) نزدیکند و همه باید طرح ابتکاری این چارچوب را بپذیرند، زیرا واقع‌بینانه‌تر و عینی‌تر است.

مقتدی الصدر، پس از آن‌که در جریان جلسه دوم پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور، شاهد عقب نشینی آشکاری از سوی برخی اعضای ائتلاف سه‌گانه «انقاذ الوطن» شد، اوایل فروردین جاری و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، بار دیگر اعلام کرد که وی و همپیمانانش، فراکسیون بزرگتر پیروز در انتخابات هستند و این یک پیروزی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

صدر در ادامه افزود که اولین نفری بوده که توانسته فراکسیون بزرگتر (انقاذ الوطن) را تشکیل دهد و نامزدی مقبول را برای نخست وزیری معرفی کند.

رهبر جریان صدر تاکید کرد که برای آنکه عراق بدون دولت نماند و با توجه به وخامت اوضاع امنیتی، اقتصادی و خدمات‌رسانی، وی به یک سوم تعیین‌کننده، از روز اول ماه مبارک رمضان تا روز ۹ ماه شوال فرصت می‌دهد تا با همه جریان‌ها برای تشکیل دولت اکثریت ملی بدون جریان صدر گفت‌وگو کند. وی همچنین از اعضای جریان صدر خواست که هیچگونه دخالت منفی و یا مثبت در این امر نداشته باشند.

اما «احمد الموسوی» نماینده چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در واکنش به این ضرب‌الاجل دستیابی توافق با نیرو‌های اهل سنت، کُرد‌ها و برخی طرف‌های شیعه برای تشکیل دولت آینده را بعید دانست و گفت: «موفقیت چارچوب هماهنگی در متقاعد کردن نیرو‌های کُرد، اهل سنت و رفتن به سمت ائتلاف با آن‌ها برای تشکیل دولت نتیجه‌ای غیر از تکرار سناریوی شکست جریان صدر و ائتلاف سه گانه در پی نخواهد داشت».

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: نوری المالکی انتخابات عراق چارچوب هماهنگی جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند