Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:16:43 GMT

محور مشهد - بجنورد - گرگان یکی از ۶ محور اصلی کشور است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۲۴۸۳

محور مشهد - بجنورد - گرگان یکی از ۶ محور اصلی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جلسه‌ای در خصوص راه‌های استان اظهارکرد: برای تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان در حوزه استحفاظی استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که باید در سفر پیش روی هیات دولت به خراسان شمالی جزو مصوبات قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از کل محور بجنورد به جنگل گلستان تنها ۴۳ کیلومتر باقی مانده است که بزودی و با توجه به سفر هیات دولت به استان در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه افزود: شتاب بخشی به پروژه های عمرانی حوزه راه ها الزامی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه راه ها اندک است، گفت: به رغم اعتبارات اندک، با هم افزایی و همدلی مدیران متولی، نباید امور حوزه توسعه راه های استان به کندی پیش برود.

حسین نژاد یکی از راه های کاهش تصادفات جاده ای را تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان دانست و افزود: هر چند در سالهای اخیر پیگیری‌های مستمری در سطح ملی انجام شده اما شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به‌عنوان متولی کار، باید این پروژه را به اتمام برساند.

استاندار خراسان شمالی مهم ترین مولفه توسعه یک کشور را توجه به زیر ساخت های حوزه راه دانست و افزود: سهم اعتبارات ملی و استانی برای پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان باید افزایش یابد که البته در سفر پیش روی هیات دولت به این استان این موضوع مطرح خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه های روستاهای بالای پنجاه خانوار را بیش از سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هدف‌گذاری اصلی ما برای حوزه راه ها، باید رفع محرومیت ها و رسیدن به میانگین مطلوب در سطح کشور باشد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه تصریح کرد: انتظار مردم استان از احداث محور بجنورد به جنگل گلستان بیشتر از اینهاست و علیرغم اینکه پیگیری های زیادی در خصوص این محور صورت گرفته است ولی تاکنون به علت کمبود منابع اعتباری پروژه به اتمام نرسیده است.

وی به راه آهن جوین به اسفراین اشاره کرد و افزود: قطعه اول ۹۸ درصد و قطعه دوم نیز ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تملک اراضی در ۸ کیلومتر می بایست انجام شود.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: زیربناهای حمل و نقل کشور شرکت های ساخت و توسعه حمل و نقل جاده ای جاده مرگ محور بجنورد به جنگل گلستان خراسان شمالی حوزه راه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کد خبر: 1229087 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کندوان یکطرفه شد
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی