Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: فضای همکاری، هم‌افزایی و همدلی میان مسلمانان در ماه مبارک رمضان بیشتر از ایام دیگر سال است این در حالی است که یکی از تلاش‌ها و نقشه‌های نخ‌نما شده‌ای که دشمنان دین خدا در تمام این سال‌ها به دنبال آن هستند، از بین بردن هم‌دلی و همرنگی امت اسلام است همچنین با توجه به اینکه دشمنان خدا قصد دارند دل‌های مسلمانان را اعم از مذاهب و جریان‌های مختلف اسلامی از هم دور کنند، ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی است تا به دغدغه‌های مشترک شیعیان و اهل تسنن پاسخ داده شود لذا این دورهم نشستن‌ها بسیاری از سوءتفاهم‌ها، کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها را از بین می‌برد و زمینه اعتلای امت اسلام را فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل اداره ادیان و مذاهب اظهار داشت: ایده «نشست‌های وحدت مقاومت» با این هدف خلق شد تا در شهرهایی که برادران شیعه و اهل تسنن در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند فرصتی فراهم شود تا آن‌ها با یکدیگر بنشینند در این نشستن‌ها بر سر مسائل مهم به تشریک‌مساعی و هم‌افزایی برسند، دور یک سفره افطاری نشستن و هم‌صحبت شدن؛ بستری را فراهم می‌کند که نتیجه آن اعتلای امت اسلامی است. ان شاء الله در آینده نه‌چندان دور این حرکت تبدیل به الگویی شود تا دشمنان دین اسلام به هر میزان کینه خلق کنند، هرچقدر عوامل خود را به کار برند و بعضاً از جهالت‌هایی نفع ببرند اما ماه خدا، کتاب خدا و پیامبر خدا، امت رسول‌الله را دورهم جمع می‌کند.

حجت‌الاسلام سیفایی گفت: طراحی ما این بود که «نشست‌های وحدت مقاومت» را در ۷۲ نقطه کشور برگزار شود، اما خوشبختانه به دلیل استقبال خوب مردم عزیزمان تاکنون در بیش از 72 نقطه تلفیقی کشور این مراسم برگزار شد و پیش‌بینی ما این است که تا پایان رمضان این مراسم در بیش از ۸۰ نقطه کشور برگزار شود. این در حالی است که در این نشست‌ها نتایج بی‌نظیری حاصل شد همچنین در این مراسم بیش از 4 هزار عالم شیعه و اهل تسنن کشور پیرامون مسائل مختلفی در خصوص تحکیم وحدت و مسئله قدس که دغدغه اول جهان اسلام است و راهکارهای کمک به آزادسازی فلسطین همفکری و تشریک‌مساعی داشته و پیمان‌نامه‌ای به امضاء رساندند.

حجت‌الاسلام سیفایی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام علمای امت اسلام که طبق حدیث شریف نبوی به‌عنوان وارثان رسول خدا (ص) محسوب می‌شوند همواره در تلاش هستند تا بتواند دین‌داری مردم را تقویت کنند و چالش‌هایی که پیش روی عرصه دین‌داری عامه مردم به‌خصوص قشر جوان و نوجوان وجود دارد را برطرف کنند. در رأس همه این چالش‌ها، مسئله اول امت اسلامی یعنی آزادی قدس شریف قرار دارد. اینکه برای آزادسازی قدس شریف قبله اول مسلمین چه باید کرد و چه طراحی باید داشت یکی از دستاوردهایی است که می‌توان اثرات آن را در برگزاری این قبیل نشست‌ها به‌وضوح مشاهده کرد.

گفتنی است، متن پیمانه قدس بدین شرح است:

ای قدس ای شهر نمازگزاران
ای قبله اول مسلمین و ای کعبه دل‌های ما

خدا می‌داند که چقدر دل‌های ما در شوق نماز در آن ارض مبارک، می‌تپد و چشمان پراشک ما در فراغ تو گویای ارادت و اخلاص ما نسبت به توست!

حتی امروز که دیوصفتان به دنبال دریوزگی دنیای پست خود از آمریکا هستند و با توسعه روابط با رژیم جعلی اسرائیل دمی تکان می‌دهند اما هرگز کینه اشغالگران آن مرکز معنویت جهان، از دل ما نمی‌رود

هرچقدر خیانت دولت‌های عربی و به‌اصطلاح اسلامی را درباره تو ببینیم، نه‌تنها از اراده ما برای نجات تو کاسته نمی‌شود که دل‌های ما در مسیر مقاومت مستحکم‌تر و راسخ‌تر خواهد شد

ما جمعی از نخبگان و فعالان شیعه و سنی ایران‌زمین، در این ماه مبارک و در پیشگاه خداوند متعال قسم می‌خوریم که از هیچ اقدامی برای نجات قدس از چنگال اشغالگران کوتاهی نکنیم و با کسانی که به مسجدالاقصی خنجر خیانت زدند دوستی نورزیم

ما به شوق دیدار تو لحظه‌شماری می‌کنیم و یادمان نمی‌رود که هویت ما دین ماست و قدس اولین قبله ما.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری سازمان تبلیغات علمای شیعه و اهل سنت اهل تسنن امت اسلام نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز معلم ویژه برنامه استاد فلسفه و غرب شناس برجسته کریم مجتهدی با عنوان «یک عمر معلم» صبح امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب علوم انسانی برگزار شد.

زلفی گل در این مراسم ابتدا از تمام اصحاب دانشگاه که ظلمی که به مردم غزه و مردم کشور خودمان شده را محکوم کردند تشکر کرد و گفت: امیدوارم سازمان ملل هم این صدای حق طلبی را بشنود و وارد تصمیم سازی شود چون خیلی زود دیر می‌شود و این دیر شدن باعث شرمساری سازمان ملل است که بعدها در تاریخ ثبت می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه تمام دنیا و مردم کشور خودمان امروز حق طلبی ایران را یقین کردند.

وزیر علوم ادامه داد: لازم است همانگونه که تمدن ما برای عالمان ارزش قائل بوده نظام جمهوری اسلامی ایران هم این رویه را در پیش بگیرد البته حرمت گذاری در چند سال اخیر چند برابر شده است. از این جهت مراسم امروز هم در همان راستای حرمت گذاری به علم و عالم است.

زلفی گل اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، وظایف دانشگاه‌ها را ساده و مختصر تولید علم و عالم و جهت دهی به علم و عالم توصیف کردند و از همین جا مشخص است که ایشان برای علما جایگاه ویژه ای قائل هستند. البته خوب است که ما قدر داشته‌هایمان را در دوران حیات شأن بدانیم و داشته‌هایمان را به موقع پاس بداریم. مرحوم مجتهدی ترویج دهنده یک تفکر جدید است. تفکری که بر جمله معروف او با این مضمون که غرب شناسی لازم اما غرب گرایی ممنوع، است. معنای این جمله عمیق این است که ما باید از تجربه دنیا استفاده کنیم. به قول هلندی‌ها تجربه‌ها را باید ارزان خرید. انسان از طریق تحقیق و پژوهش می‌تواند هزاران عمر داشته باشد.

وی ادامه داد: جهاد تبیین که رهبری بارها به آن پرداختند برگزاری چنین مراسمی است. مراسمی که در آن یک محقق به جامعه معرفی می‌شود. برگزاری چنین مراسم‌هایی در راستای جهاد خودباوری است که از نیازهای اصلی امروز ما به شمار می‌آید.

زلفی گل در ادامه از اصحاب علوم انسانی حاضر در جلسه و ریاست پژوهشگاه کمک خواست و گفت: در چند سال اخیر توازن علمی کشور ما از بین رفته است، به این معنا که یک دوم دانش آموزان ما سراغ تحصیل در رشته علوم تجربی و رشته‌های معروف و پرطرفدار می‌روند چون نگران آینده شغلی خود هستند. این در حالی است که استقبال از رشته ریاضی، علوم پایه و انسانی بسیار ضعیف است. در چنین شرایطی توازن شخصیت علمی کشورمان از بین می‌رود و بنده همین جا از آقای نجفی می‌خواهم که یک طرح تحقیقاتی راجع به این موضوع تهیه کنند. در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته‌های علوم انسانی می‌شوند این در حالی است که در کشور ما برعکس است و لازم است اصحاب این رشته به ما راهکار دهند و بگویند چه کنیم.

زلفی گل در پایان گفت: یک مدیر اجرایی همیشه باید دستش نسبت به عالمان دراز باشد. به همین دلیل ما هم در این جلسه دست مان را به سمت عالمان دراز می‌کنیم و از آنها استمداد می‌طلبیم.

کد خبر 6092068 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری