Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر نصوری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به جزئیات اجرای طرح هادی در روستاهای استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: این طرح به عنوان سندی برای توسعه فیزیکی و کالبدی روستاها طراحی شده و کلیه ساخت و سازها به صورت هدفمند در حوزه روستاها در قالب طرح هادی انجام می‌شود.

وی به مزیت‌های طرح هادی در روستاها اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر اینکه از تخریب بی‌رویه اراضی و منابع طبیعی برای ساخت و ساز جلوگیری می‌کند، همچنین امکان اصلاح و به‌روز شدن طرح در موقعیت‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه تا دهه ۹۰ طرح‌های اجرا شده در روستاها موجب نرخ رشد منفی و مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شد، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با همکاری دستگاه‌های ذیربط و با به روز شدن دائم طرح‌ها و بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده، مشکل ساخت و ساز برطرف و روند مهاجرت به روستاها مثبت شده است.

نصوری گفت: مدت دوره طرح هادی در روستاها ۱۰ ساله است و پس از پایان این دوره باید بازنگری شوند، البته در بسیاری از روستاهایی که اجرای این طرح در آنجا به ۱۰ سال رسیده است به دلیل اینکه هنوز فضاهای در نظر گرفته شده در این مدت زمانی هنوز پر نشده، نیازی به بازنگری ندارند.

۱۷۱۵ روستا در استان کرمانشاه مشمول طرح هادی

وی با بیان اینکه طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا می‌شود، گفت: یک هزار و ۷۱۵ روستا در استان کرمانشاه مشمول این طرح هستند که برای همه این روستاها طرح هادی تهیه شده است.

به گفته نصوری، از این تعداد ۳۱۷ روستا در این استان بازنگری و ۶۰ روستا نیز بازنگری مجدد شده است.

نصوری با بیان اینکه طی سال جاری بنیاد مسکن مرکز برنامه‌ای مبنی بر اینکه تمام طرح‌هایی که نیاز به بازنگری دارند بعد از یک دوره ۱۰ ساله بازنگری بشوند را به استان‌ها ابلاغ کرده است، افزود: بر این اساس هم اکنون این دوره در قریب به یک هزار روستای استان کرمانشاه به اتمام رسیده که بیشتر آنها نیاز به بازنگری دارند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه ادامه داد: بنا داریم طی هر سال ۱۰ درصد از این تعداد را بازنگری کنیم که بر این اساس طی سال جاری ۱۷۷ روستا در دستور بازنگری قرار گرفته است.

وی با اشاره محل تأمین اعتبارات این روستاها، تصریح کرد: ۱۵۳ روستا از محل منابع ملی با اعتبار حدود ۱۱.۵ میلیارد تومان و ۲۸ روستا نیز از محل منابع استانی در دست بازنگری هستند.

نصوری با اشاره به اجرای طرح هادی در کرمانشاه، افزود: تا پایان سال گذشته در ۹۴۷ روستای این استان معادل ۵۴ طرح هادی اجرا شده است که خوشبختانه در این زمینه با میانگین کشوری برابر هستیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات کرمانشاه برای اجرای طرح هادی با میانگین کشوری برابر است، خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۲۲۰ روستای این استان در برنامه اجرای طرح هادی قرار گرفته و برای این تعداد روستا ۲۰۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که تا کنون از این میزان اعتبار مصوب، ۱۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

اختصاص قیر رایگان برای آسفالت روستاهای کرمانشاه

به گفته نصوری، ۱۰۴ میلیارد تومان قیر رایگان طی سال جاری برای آسفالت روستاهای کرمانشاه در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح هادی شامل عملیاتی کردن اهداف طرح در قالب اصلاح هندسی شبکه معابر، هدایت صحیح و دفع آب‌های سطحی، بهسازی معبر از طریق احداث جوی و جدول، آسفالت معابر و پیاده روسازی، تقویت مراکز محله و فضای جمعی روستا با هدف ارتقا بهداشت محیط، تسهیل در عبور و مرور ساکنان روستا، تبدیل فضاهای فرسوده به یک فضای باز برای ایجاد انگیزه سکونت و تثبیت جمعی روستا است.

کد خبر 5477743

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه طرح هادی روستایی طرح هادی اجرای طرح هادی راهپیمایی روز قدس بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا روز قدس خراسان رضوی شب قدر روز جهانی قدس بارش باران قزوین مشهد طرح هادی در روستاها استان کرمانشاه اجرای طرح هادی میلیارد تومان طی سال جاری بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان