Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، صفدر سلطانی روز پنج‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس آموزش و پرورش گناباد افزود: برای تحقق اهداف مورد توجه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم توجه به این مسایل در مدیریت آموزش و پرورش ضروری است و مسوولان این بخش باید با برنامه‌ریزی دقیق و محوری برای تحقق آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: سند بنیادین تحول آموزش و پرورش نقشه مهم و محوری راه و اهداف و ساحتهای ۶ گانه برای دست‌یابی به اهداف بنیادین در این بخش را به خوبی ترسیم کرده است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت سایر بخشها و مسوولان دستگاههای اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران مدارس و سایر صاحب‌نظران و هم فکری با آنان برای تحقق اهداف این سند تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای آنکه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی و یا برابر با شاخصه‌های آموزش و پرورش دست یابیم، تحقق کامل اهداف این سند تحول ضروری است.

فرماندار گناباد هم تحقق کامل سند تحول آموزش و پرورش را از ضرورتهای این بخش و از مطالبه‌های مهم رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در این سند همه ابعاد اجتماعی، سلامت آموزشی، عبادی، سیاسی، اخلاقی، علمی و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

رضا نصیری گفت: باید از حافظه محوری به سمت مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش پیش برویم و دانش‌آموزان با مسایل مرتبط علمی و فناوری و مهارتی متناسب با رشته‌های تحصیلی خود آشنا شوند.

وی اظهار داشت: تزکیه در کنار تعلیم و تعلم از نیازهای مهم آموزش و پرورش است و در این صورت بستر تحقق سند تحول آموزش و پرورش فراهم شده و دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش می بینند.

وی خاطر نشان کرد: باید با تلاش مسوولان و صاحبنظران ذیربط ۶ مدرسه الگو و  در مقاطع تحصیلی مختلف و دارای همه ساحتها و شاخصه های سند تحول آموزش و پرورش در شهرستان گناباد داشته باشیم که الگویی برای سایر مدارس و بخشها قرار گیرند.

فرماندار گناباد اضافه کرد: یک هزار و ۸۰۰ معلم شاغل به تحصیل در آموزش و پرورش گناباد باید در قالب ۱۸ گروه جهادی یکصد نفره تقسیم‌بندی شوند و  پتانسیلهای آنان برای توانمند سازی علمی و آموزشی و انقلابیگری دانش‌آموزان در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

در پایان این آیین مجید فدوی روشناوند به عنوان رییس آموزش و پرورش گناباد معرفی و از خدمات سه ساله حسین احمدی در این مسوولیت قدردانی شد.

مجید فدوی روشناوند پیش از این معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گناباد را بر عهده داشت.

از مجموع ۱۷ هزار  و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند. 

هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

یک هزار و ۸۰۰ معلم در مقاطع تحصیلی مختلف به تدریس اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس گناباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس گناباد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس گناباد آموزش و پرورش گناباد تحول آموزش و پرورش سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت:باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود.

به گزارش‬ خبرگزاری‬ ایمنا از‬ زنجان، ‬ محسن‬ افشارچی، ‬ امروز_‬ دوشنبه‬ هفدهم‬ اردیبهشت-‬ ‬ در برنامه متمرکز هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که باید روی آن متمرکز بشویم، بحث آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: سهم آموزش ‏و پرورش و مدارس در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در کشور بیشتر است، به شرطی که روی آموزش و پرورش به درستی سرمایه‌گذاری شود.

وی حوزه آموزش و هم حوزه پرورش را مهم دانست و افزود: متأسفانه سال‌های گذشته به آن اندازه که باید به پرورش پرداخته می‌شد، پرداخته نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت: در این راستا می‌طلبد که ما هم نسبت به مسائل پرورشی در کنار آموزش متفاوت کار کنیم.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در اکثر شاخص‌ها نسبت به استان‌های دیگر رتبه زیر ۱۰ را دارد، افزود: ما به عدالت آموزشی در استان باید تمرکز کنیم، مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دارای استعدادهای برتری هستند، منتهی باید روی مدارس عادی سرمایه‌گذاری کنیم و اصلی‌ترین وظیفه شما این است که سطح دانش‌آموزان مدارس عادی را هم بالا ببرید.

استاندار زنجان تاکید کرد: در تابستان سال‌جاری باید تمرکزمان روی مسائل پرورشی باشد و در این راستا اگر اعتباراتی لازم باشد، در اختیار شما می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه شریف‌ترین قشر جامعه ما معلمان ما هستند، افزود: هیچ شغلی مثل معلمی نیست و چرا که معلم‌های هر سال با یک استعداد و با یک اخلاق متفاوت روبه‌رو می‌شوند که این خودش به تنهایی یک انگیزه برای ادامه کار است.

کد خبر 751117

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎