Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با نگاه به گذشته کسانی که ادعای حقوق بشر دارند مشاهده می کنیم که بدترین جنایت ها را با لطایف الحیل انجام داده اند، اما کشتن انسان ها هر جا که باشد اعم از یمن، اوکراین، فلسطین، افغانستان و پاکستان مذموم بوده و منطقی نیست.

فرهاد بشیری در گفت و گو با ایران اکونومیست، در رابطه با توجه رسانه های غربی به اتفاقات اوکراین و بی توجهی به مظلومیت مردم فلسطین بیان کرد: بحث فلسطین مساله ای قابل تامل و توجه می باشد که سال های بسیاری در منطقه خاورمیانه مطرح است و استکبار جهانی با ترفندها و حیله هایی که دارد، حقوق بشر را فقط از منظر خودش می بیند و هر کسی که مطابق با میل او باشد آنها را حمایت و کمک می کند و کسانی که احساس کند با مطامع و خواسته هایش همخوانی ندارند، سعی می کند به هر شکل ممکن آنها را منزوی کرده و نهایتا از گردونه خارج کند که در موضوع فلسطین هم غربی ها از گذشته این نوع نگاه را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی مسبوق به سابقه است

وی در ادامه تصریح کرد: با اتفاقاتی که در اوکراین افتاده و با توجه به مسائلی که بین اوکراین و روسیه وجود دارد، این موضوع بهانه ای شده که رژیم صهیونیستی مجددا یک سری اقداماتی را در سرزمین های اشغالی انجام داده و اقدامات بسیار زننده خود را تحت پوشش اتفاقاتی که در اوکراین میفتد انجام دهد که این اقدامات انحرافی است تا بتوانند در غزه و فلسطین اهداف خود را پیش ببرند و در واقع این کار تازه ای نیست، چرا که در گذشته نیز این رویه وجود داشته و مثلا در قالب مسابقات ورزشی مانند فوتبال و... اینا کارها را انجام می دادند و اقدامات جنایتکارانه‌شان مسبوق به سابقه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: موضوع مهم‌تر این است که اولا انسجام همه آزادی خواهان و خصوصا امت اسلامی در قبح جنایات رژیم صهیونیستی صورت گیرد و همچنین آنها که ادعای روشنفکری دارند مطالعات دقیق تری داشته باشند و حقایق را دیده و بعد اظهار نظر کنند و فقط ظاهر حقوق بشری و ادعاهای کاذب غربی ها را نبینند.

کشتن انسان‌ها هر جا که باشد اعم از یمن، اوکراین، فلسطین، افغانستان و پاکستان مذموم است

بشیری افزود: با نگاه به گذشته کسانی که ادعای حقوق بشر دارند مشاهده می کنیم که بدترین جنایت ها را با لطایف الحیل انجام داده اند که برخی به صورت نیابتی بوده و برخی نیز به صورت مستقیم انجام شده است، اما کشتن انسان ها هر جا که باشد اعم از یمن، اوکراین، فلسطین، افغانستان و پاکستان مذموم بوده و منطقی نیست.

وی خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که شاخص های رسانه های غربی متفاوت از حقوق بشر است چرا که اگر این افراد غربی یا چشم آبی باشند صدایشان بلند می شود اما در مقابل کشته شدن مردم در یمن و جاهای دیگر دنیا چیزی نمی گویند، بنابراین در مقابل اتفاقاتی که در این دوره در برخی نقاط دنیا مثل فلسطین، اوکراین و افغانستان و بمب گذاری های نکبت باری که عده ای انجام می دهند و طی آن مردم اعم از تشیع و تسنن جان خود را از دست می دهند توجیهی ندارند .

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با تاکید بر اینکه هیچ انسان آزاده ای کشته شدن مردم بی گناه را نمی پذیرد، گفت: اما غربی ها با توجه به منافع خودشان به این موضوع نگاه می کنند. بشیری اظهار کرد: از همه آزادی خواهان و موحدان و خصوصا نسل جوان می خواهم که افراد را به خوبی بشناسند و گول ظاهر مدعیان حقوق بشر را نخورند، چرا که افراطی ها در قالب دموکراسی آنچه که جنایت است در حق بشر انجام می دهند.

جوهره انقلاب اسلامی حمایت از محرومین و مستضعفین است

وی با اشاره به پیش رو بودن روز قدس و برای همراهی با مردم فلسطین بیان کرد: باید از آنچه که حقوق انسان ها است مراقبت و پاسداری کنیم. جوهره انقلاب اسلامی حمایت از محرومین و مستضعفین است و قانون اساسی هم به طور صریح به این موضوع اشاره کرده است. همچنین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و آموزه های دینی ما نیز بر این امر تاکید دارند که نسبت به مظلوم یار باشیم و نسبت به ستمگران اظهار انزجار کنیم و این موضوعی است که از ابتدای انقلاب اسلامی و در قالب قانون اساسی به آن توجه شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: با حضور خود در عرصه راهپیمایی، می توانیم تنفر ملی، منطقه ای و بین المللی را به نمایش بگذاریم و این پشتوانه مردمی که ایجاد می شود کمک خواهد کرد تا استکبار از کارهای نکبت بار خود کم کند و امیدواریم که حضور در این همایش ها شرایطی ایجاد کند که در سطح دنیا دیگر انسانی بی گناه کشته نشده و زندگی در سرزمین او غصب نشود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فلسطین ، روز قدس ، اوکراین و روسیه ، فرهاد بشیری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فلسطین روز قدس اوکراین و روسیه فرهاد بشیری حقوق بشر انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدجوری دل درد گرفتیم  

واژهء انقلابی و انقلابی‌گری حالا تداعی برون‌ریزی زشت‌ترین رفتارهایی را می‌کند که در عرف عرفانی و مذهبی ما طرد ‌شده؛ اما حالا شده سکهء روز مثلا انقلابی‌ها. این پدیده را باید نوعی استفراغ ناشی از دل‌درد تاریخی خودمان بدانیم. لابد پیامدی منتظر اما نامنظور از انقلاب اسلامی. و تضعیف شرع و نه الزاما اعتقاد مذهبی.

این واگشت به ملکات ردیه و مَنِش نادینامیک، در نبود ذهنیتی پذیرفته شده متناسب با درک زمان و دینامیک در اجتماع، طبیعی است- همین است که آن را از نوع پیامدی منتظر در جامعه می‌دانم. تحولات مشابه در اروپا مثال بارزی از پیچیدگی و سختی تغییر ذهنیت در جامعهء انسانی است- اوج آن را باید در جامعه‌ای دانست که در آن انسان‌ها دینامیک را درک کرده‌اند و به‌شدت در مقابل نطام‌های سلسله مراتبی قدرت و نظام‌های مطلقه ایستادند تا نقش کل جامعه در برهم‌کنش‌شان متجلی شود. این رخ‌دادْ نهایتِ فرایندی است که بیش از نیم هزاره طول کشید در پیامد جنگ‌های صلیبی. بیش از یک میلیون سوزانده شدند به جرم این‌که شیطان در جسم‌شان حلول کرده.

چه بدعت‌گذارانی که زنده در آتش سوزانده شدند- نمونهء آن سوزاندن هشت نفر بدعت‌گذار در پاریس در حضور اسقف اعظم و رئیس دانشگاه پاریس و بزرگان دیگر در سال ۵۸۹/۱۲۱۰- همزمان با تولد سعدی و هنگام افول سلجوقیان و برامدن خوارزم‌شاهیان در ایران؛ ما هم حلاج داشتیم (قرن سوم/نهم) اما مرتبهء بزرگی کمیت را مقایسه کنید با میلیون‌ها نفر در اروپا. این وحشی‌گری‌ها از جنس همان مَنِشی است که در کولوسئوم می‌بینیم و در هولوکاؤست و حالا هم در غزه: همان که نظریه‌پردازی شده و زیبا بسته‌بندی‌شده در مفهوم «اختیارگرایی» (لیبرتاریانیزم) و «ملکهء پست» (vile maxim) به معنی «همه چیز برای ما و هیچ برای دیگری».

انتظار این‌که با یک کلمهء مردم‌سالاری، بشود این تحولات را درک کرد اشتباه است. خواهیم افتاد در چاه ملکهء پست و اختیارگرایی و بی‌اخلاقی (سطح) بالاها (higher immorality) که تجلی آن پوشاندن جنایت و نسل کشی انسان‌ها در غزه تحت نام مردم‌سالاری است. پس، انتظارمان از زدایش مفهوم وقت و پذیرش دینامیک در اجتماع و تأکید بر شکوفایی فرد در جامعه را متناسب کنیم با توان تغییر ذهنیت انسان‌ها [۱]- و نه فرورفتن به درون؛ هرگاه هم توانی فراهم شد، دست بالاتر از امکان بزنیم.

1. نک نتجه تحقیق جدید را که چگونه منش فکری انسان‌ها وابسته به شبکه‌های نورونی است:
Gene expression networks regulated by human personality, Nature, Mol Psychiatry, ISSN 1476-5578.
به نقل از هادی صمدی، چگونه می‌توانیم خود را به‌نحوی بنیادی تغییر دهیم

بیشتر بخوانید:

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902377

دیگر خبرها

  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • بدجوری دل درد گرفتیم  
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟