Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:08:14 GMT

تلاش ۱۰ کشور اروپایی در بستن راه گریز تحریم های روسیه

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۳۰۷۴

تلاش ۱۰ کشور اروپایی در بستن راه گریز تحریم های روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که گروهی از کشورها برای شفاف سازی موضع خود در مورد الزامات روسیه برای پرداخت گاز به روبل به کمیسیون اروپا مراجعه کرده‌اند، زیرا سند فعلی در این باره بسیار مبهم است.

کشورهای دانمارک، فنلاند، لتونی، یونان، اتریش، مجارستان، اسلواکی، بلژیک، بلغارستان و لهستان در این باره به کمیسیون اروپا مراجعه کرده‌اند که در میان آنها لهستان معتقد است که تفسیر فعلی کمیسیون اروپا از شرایط روسیه ممکن است باعث ایجاد اختلاف در اتحادیه اروپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام منابع مذکور، کمیسیون اروپا موافقت کرد که عبارات به کار رفته در سند فعلی را واضح و شفاف کند. کشورهای مذبور اطمینان دارند که موقعیت فعلی کمیسیون اروپا امکان برآورده کردن شرایط روسیه را برای پرداخت از راه‌های دوربرگردان فراهم می‌کند و خواستار حذف این امکان هستند.

روسیه از اول آوریل در قبال دریافت گازبها از کشورهای غیردوست، به واحد پول ملی اش یعنی روبل روی آورد. برای انجام این کار، خریداران باید حساب‌های ارز خارجی و روبلی را در «بانک گازپروم» (Gazprombank) باز کنند: اولین مورد به ارز خارجی پرداخت می‌شود. سپس بانک آن را در بورس مسکو می‌فروشد وبه حساب دوم پول واریز می‌کند. در پایان این مبلغ توسط «گازپروم» (شرکت گاز روسیه) دریافت می‌شود.

پیشتر گازپروم روسیه عرضه گاز به شرکت بلغارگاز بلغارستان و PGNiG لهستان را به دلیل عدم پرداخت به روبل متوقف کرد.

گفتنی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۳ مارس سال جاری میلادی از تصمیم مسکو برای تغییر سیستم دریافت هزینه‌های فروش گاز طبیعی این کشور خبر داده بود.

کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین، تحریم‌های جدیدی را برضد مسکو اعمال کردند. بنابراین، ذخایر روسیه در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار مسدود شد. همچنین درخواست‌ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه نیز افزایش یافته است. با این حال، اختلال در زنجیره تأمین منجر به مشکلات اقتصادی در اروپا و ایالات متحده شده است که مهمترین آنها افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت است.

کد خبر 5477766 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو ولادیمیر پوتین گازپروم اتحادیه اروپا لهستان بلغارستان اوکراین اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عراق جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ایالات متحده امریکا مسکو آخرین اخبار اوکراین ولادیمیر پوتین ولودیمیر زلنسکی واشنگتن ترکیه کمیسیون اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه