Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:14:00 GMT

مراسم چهلم آیت الله ری‌شهری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۳۲۸۷

مراسم چهلم آیت الله ری‌شهری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مراسم بزرگداشت چهلمین روز رحلت آیت الله محمد محمدی ری شهری عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری، علما، روحانیون، طلاب و مردم مومن و ولایتمدار تهران و شهرری در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری برگزار شد. 

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام امامی کاشانی، علی لاریجانی، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر پیشین اطلاعات، حجت الاسلام مصطفی میرلوحی، سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، حسن خلیل آبادی رئیس سابق شورای شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور استاندار سابق قزوین، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، جعفر شربیانی و پرویز سروری اعضای شورای شهر تهران با حضور در این مراسم یاد و خاطره این عالم فقید را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ناصر رفیعی ضمن سخنرانی در این مراسم با اشاره به اینکه مرحوم ری شهری اهل قلم و نگارش بود، اظهار کرد: این عالم فقید، محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام را به جامعه عرضه کرد و با نشر علم و کتابت، علم حدیث را از غربت بیرون آورد.

وی با اشاره به آثار متعدد و باارزش این عالم برجسته گفت: کتاب کرائم القرآن یکی از مهم‌ترین کتاب‌های آیت الله ری شهری است که چهل آیه قرآن را با روایات در وصف اهل بیت علیهم السلام با قلمی زیبا و منظم به تحریر درآورده است. 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: مرحوم ری شهری علاوه بر انقلابی و ولایت‌مدار بودن، ویژگی مهمی که داشت، بُعد علمی ایشان همراه با تقوا و پرهیزکاری بود و با احیای علوم اهل بیت علیهم السلام کار را برای طلاب راحت کرده و در روز قیامت نیز جایگاه رفیعی دارد.

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده تهران در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در آخرین لحظات دوشنبه شب یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به لقاء الله پیوست.  

آیت الله محمدی ری شهری از سال ۱۳۶۷، تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی را بر عهده داشت.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: ری شهری آیت الله ری شهری حجت الاسلام آیت الله ری شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)

حجت الاسلام رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در  ۲۷ بقعه متبرکه استان گفت: مراسم محوری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، شنبه ۱۵ اردیبهشت در امامزادگان باقریه بیرجند با حضور هیئت‌های  مذهبی انجام می‌شود.

او افزود: عزاداری، تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی و حرکت هیئت‌های مذهبی به سمت امامزادگان از جمله برنامه‌های سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است.  

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به نقش والای امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مذهب شیعه اظهار کرد: مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) با هدف ترویج مفاهیم دینی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان نواخته شد
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود