Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر کلانتری در نشست معاونین فرهنگی دانشگاه‌های منطقه یک با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها و آموزش حضوری پس از  دوسال، یکی از اقدامات بزرگ در طول تاریخ آموزش عالی کشور بود و می‌توان گفت ابعاد این اتفاق بیش از همه در حوزه فرهنگی و اجتماعی خود را نشان داده است و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در کنار دیگر معاونتها در هر دانشگاه، برنامه‌ریزی‌های جدی برای این موضوع داشته و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایت از سرویس های بومی ایرانی وظیفه کیست؟/سازمان سراج مجموعه ای محتوا محور در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: معاونان فرهنگی می‌بایست کنشگری فعالانه در سطح عمومی و رسانه‌ای داشته باشند و از این ظرفیت بهره گیری کنند؛ به عنوان مثال در موضوع بودجه دانشگاه‌ها و «تصویب ۳ درصد بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی از کل بودجه هر دانشگاه»، یک برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر و کنشگری دقیق رسانه‌ای از سوی معاونت فرهنگی، زمینه ساز این دستاورد مهم و سرنوشت ساز را برای حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها را فراهم کرد. موضوعی که تاکنون سابقه نداشته و با یک هوشمندی و پیگیری به نتیجه رسید.

به گفته وی، از همه معاونان در دانشگاه‌ها می‌خواهیم که نسبت به موضوعات حساسیت زیاد داشته باشند و با پیگیری مستمر در موضوعات مختلف از جمله بودجه و امکانات در برنامه‌ریزی‌ها، هم‌افزایی و مشارکت در طرح‌های مختلف و فعالیت‌هایی که هر یک زمینه ایجاد نشاط و بکارگیری ظرفیت های دانشجویی را فراهم می‌کند، فعال باشند. حقیقت مطلب این است که بسیاری از فعالیتهای مؤثر فرهنگی‌ بودجه مستقل نمی‌خواهد و با قدری خلاقیت می توان از ظرفیت های موجود به نحو احسن استفاده کرد. 

دلیل پیوستن زنان غرب به داعش، انزوای فرهنگی و اجتماعی است

دکتر کلانتری بخش اصلی صحبت‌های خود را به دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب اختصاص داد و عنوان کرد: در دیدار شب سه‌شنبه با مقام معظم رهبری به نکات و مضامینی اشاره شد که کم‌نظیر بود. بحمدالله ایشان از وضعیت آموزش عالی و دانشگاه‌ها ابراز خشنودی کردند و تاکید ایشان بر افتخارآمیز بودن نهاد دانشگاه پس از انقلاب اسلامی و رابطه و تعامل چهاردهه‌ای میان دانشگاه و انقلاب، نقطه عطف بیانات معظم له در این دیدار بود. طرح مفهوم ‌«هویت دانشگاهی» از سوی ایشان، یک گزاره مهم برای ما در مسیر بازطراحی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در آینده دانشگاه‌هاست. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ وی گفت: ساعتی پس از دیدار با رهبر انقلاب، وزیر علوم با دستور ویژه‌ای، معاونت فرهنگی و اجتماعی را مسئول پیگیری و عملیاتی‌سازی رهنمودهای ‌معظم له تعیین کرد و من از همکارانم در معاونت تشکر می‌کنم که هم اندیشی مذکور را در فاصله زمانی کمتر از ۲۴ساعت از بیانات مهم رهبر انقلاب تشکیل دادند تا با همفکری دانشگاه‌های بزرگ و ممتاز کشور، برنامه ریزی جدی و مؤثری را جهت پیگیری منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب داشته باشیم.

مسجد باید محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی در محله باشد

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت علوم رهنمودهای فرهنگی رهبری معاون فرهنگی وزارت علوم فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها