Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@04:22:30 GMT

تعداد ۶۷ تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۳۴۳۸

تعداد ۶۷ تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی گزارشی از میزان خسارات وارده به نیروهای اوکراینی و عملکرد ارتش روسیه در هوا و زمین خبر داد.

به گزارش آنلاین و به نقل از ریانووستی، «ایگورکوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چهار تأسیسات نظامی اوکراین مورد اصابت موشک‌های هوا به زمین نقطه زن قرار گرفت و دو انبار سلاح و مهمات راکت و توپخانه نیز منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود که هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش نیروی هوافضای روسیه در یک روز به ۶۷ تأسیسات نظامی اوکراین و ۵۵ محل تمرکز نیروی انسانی دشمن حمله کرد و بیش از ۳۰۰ پرسنل، نزدیک به ۴۰ قطعه تجهیزات، دو انبار سلاح و شش پست فرماندهی را منهدم کرد.

کوناشنکوف ادامه داد که صبح امروز سامانه‌های پدافند هوایی روسیه حمله موشک بالستیک «توچکا-یو» ( Tochka-U) اوکراینی را به مناطق مسکونی شهر «ایزیوم» در منطقه «خارکیف» دفع کردند.

طبق گفته وی، هدف این حمله اوکراین، بیمارستان شهری بود، جایی که واحد پزشکی روسیه در آن به مردم منطقه خارکیف کمک می‌کند.

همچنین پدافند هوایی روسیه یک هواپیمای «سوخ و-۲۴» اوکراینی در «لوهانسک» را سرنگون کرد و ۵ پهپاد اوکراینی نیز منهدم شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در پایان گفت که در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی، ۱۴۲ فروند هواپیما، فروند ۱۱۱ بالگرد، ۶۱۴ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۲۷۶ سامانه موشکی ضدهوایی، ۲ هزار و ۶۲۳ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۲۹۹ موشک انداز چندگانه، یک هزار و ۱۴۶ قبضه توپ صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۲ هزار و ۴۳۱ دستگاه خودروی ویژه نظامی در اوکراین منهدم شده اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها