Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@07:49:12 GMT

تشدید بارش در ۱۱ استان ایران

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۳۶۵۱

تشدید بارش در ۱۱ استان ایران

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدورهشدار نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک موقت از شنبه تا دوشنبه (۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت)خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، اردبیل، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان رضوی، یکشنبه در آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کردستان، شمال کرمانشاه، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شمالی خراسان جنوبی و دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ ها، خیزش گردوخاک موقت و کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود و سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در تردد بین شهری، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، خودداری از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم چرای دام و عدم سم پاشی در مزارع را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رویداد تگرگ از پنج‌شنبه تا دوشنبه (۸ تا ۱۲ اردیبهشت) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی، شمال سمنان، ارتفاعات گیلان و مازندران، روز جمعه برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، البرز، تهران، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مرکزی، قم، شمال سمنان، نیمه شمالی و غرب فارس پیش‌بینی می‌شود.

همچنین این وضعیت روز شنبه در بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، غرب و شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، یکشنبه در آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، زنجان، شمال ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال شرق فارس، نیمه شمالی و شرق اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، همدان، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان و دوشنبه درخراسان جنوبی، شرق اصفهان، سمنان، آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و کردستان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر بطور محلی، احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش دید محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها احتیاط در هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام، عدم سم پاشی در مزارع را توصیه می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رعد و برق وزش باد تگرگ گرد و خاک آبگرفتگی لغزندگی جاده ها سازمان هواشناسی آذربایجان غربی آذربایجان شرقی خراسان جنوبی خراسان شمالی خراسان رضوی مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی روزهای اخیر در فلات مرکزی و استان‌های سمنان، تا حدودی بخش‌های غربی خراسان رضوی و استان‌های جنوبی کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، فارس، شمال هرمزگان و مناطق شرقی تهران بارندگی‌های مناسبی دریافت کردیم که درصدی از کم بارشی در آن مناطق جبران شد.

به گفته او، علی‌رغم جبران بخشی از کم بارشی‌ها، کماکان ۱۴ درصد نسبت به دوره بلندمدت کمبود داریم. هرچند در دامنه‌های جنوبی البرز همچون استان‌های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد بارش‌ها کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی در اردیبهشت ماه همانند فروردین ماه پیش‌بینی می‌شود که بخشی از کم بارشی‌ها جبران شود. البته در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی کمبود بارش جدی است که برآورد می‌شود تا پایان سال آبی باقی بماند.

رئیس مرکز خشکسالی با تاکید بر مدیریت منابع آبی در مناطقی که کمبود بارش جدی است، افزود: بارش‌های اسفند تاکنون برای کشت دیم مناسب است که انتظار می‌رود کشاورزان دیم کار شرایط مطلوبی پیش رو داشته باشند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد دما، بارش و رطوبت کافی به ویژه در نیمه غربی کشور، شرایط خوبی برای برداشت محصولات داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه