Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:48:43 GMT

کارگران جهادگران سنگر اقتصاد هستند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۴۲۲۳

کارگران جهادگران سنگر اقتصاد هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسکندری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا ضمن تبریک هفته کار و کارگر، اظهار داشت: کارگران قشری هستند که در دین آسمانی اسلام از شأن و منزلت ویژه ای برخوردار بوده و بوسه پیامبر (ص) بر دستان کارگر بیانگری نگاهی ارزشمند به این قشر است.

وی با اشاره به اینکه کارگران، جهادگران سنگر اقتصاد هستند، بیان کرد: امیدواریم در سالی که مقام معظم رهبری با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری کردند با همتی بلند گامی مفید در بحث تولید و اشتغال برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره کار شهرستان شهرضا تصریح کرد: شهرستان شهرضا دارای ۶۸ کارگر شهید است که این نشان از تلاش بسیار کارگران در عرصه‌های مختلف اقتصادی بوده است.

وی با توجه به رسالت اداره تعاون، کار و رفاه شهرستان شهرضا، گفت: در حوزه روابط کار در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵۰ شکایت کارگری رسیدگی شده و کاهش ده درصدی شکایات نسبت به سال‌های مشابه داشته ایم همچنین مدت زمان رسیدگی از ۲۴ روز به ۱۴ روز در سال گذشته رسیده است‌.

اسکندری بیان کرد: در حوزه بازرسی کار بیش از هزار و ۷۰۰ بازرسی در جهت حمایت از جامعه کارگری و نظارت بر حسن اجرای قانون کار صورت گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات جهت حمایت از این قشر زحمتکش، افزود: در حوزه اشتغال با پرداخت مبلغ یکصد و ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا با اشتغالزایی دو هزار و ۳۲ نفر و همچنین با پرداخت ۱۲ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۱۳ نفر در حوزه مشاغل خانگی حمایت صورت گرفته.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: شهرستان در حوزه تعاون با دارا بودن ۳۳۰ تعاونی، ۱۰۰ تعاونی فعال و تشکیل ۱۲ تعاونی دیگر به اشتغالزایی ۱۴۰ نفر کمک کرده است.

کد خبر 5477513

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کارگران اقتصاد هفته کار و کارگر راهپیمایی روز قدس بوشهر کرمانشاه ماه رمضان 1401 ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس آمار کرونا خراسان رضوی گرگان شب قدر قزوین بارش باران شهرستان شهرضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را به تمامی کارگران زحمتکش و سختکوش شهرستان اصفهان تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بی تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور و یک تمدن در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی ساعی و کارآمد، قوت و قدرت جسم، شور و نشاط و امید، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگر به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه ای در این عرصه دارد. در حالی که ایران عزیز به سرعت به سوی قله های شکوه، عزت و عظمت گام بر می دارد، کارگران در سنگر کار و تولید، با صبر، ایثار و استقامت و اعتقادی راسخ، سرشار از عشق به ولایت در این توفیق و شکوه تاریخی نقشی ارزنده ایفا می نمایند.

لذا، یازدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی کار و کارگر، فرصتی مغتنم و بی نظیر است تا به تأسی از پیامبر اعظم (ص)، زحمات صادقانه و بی بدیل کارگران شریف، مؤمن و متدین ایران اسلامی را ارج نهیم.
بدینوسیله فرارسیدن این روز خجسته را به جامعه کارگران زحمتکش و سختکوش شهرستان اصفهان تبریک عرض نموده، امید است با عنایت معبود بی همتا، در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در راستای آبادانی، سربلندی و اعتلای پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و مؤید باشید.

محمدعلی احمدی
فرماندار اصفهان

کد خبر 6092880

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد