Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آژانس بین‌المللی مدعی شد که ایران تأسیسات جدیدی برای غنی‌سازی اورانیوم در نطنز راه‌اندازی کرده است.

 

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (پنج‌شنبه) مدعی شد ایران تأسیسات زیرزمینی جدیدی را برای تولید قطعات سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم در سایت هسته‌ای نطنز راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، گروسی اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از احداث این تأسیسات مطلع کرده است. کارگاه قدیمی ساخت چنین تجهیزاتی در سایت هسته‌ای کرج قرار داشت، که سال گذشته هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

گروسی هفته جاری نیز در نشستی خبری پس از دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت که آژانس هنوز در تلاش است تا پاسخ‌های تهران درباره سوالات مربوط به آثار اورانیوم غنی‌شده در سه سایت هسته‌ای ایران و مسائل حل‌نشده را روشن کند.

او همچنین مدعی شد: «ایران از سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و پس از حمله مشکوک اسرائیل، سانتریفیوژ‌های خود را به تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی سایت نطنز منتقل کرده است. آن‌ها سانتریفیوژ‌های خود را در جایی که بیشتر احساس امنیت بکنند، منتقل می‌کنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه تایید کرد که مدیرکل این نهاد رافائل گروسی برای دیدار با مقامات ایرانی ششم تا هفتم مه (۱۷-۱۸ اردیبهشت) به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران بهروز کمالوندی دیروز از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران در ا‌وایل هفته آینده خبر داد.

براساس اعلام کمالوندی، مدیرکل آژانس در این سفر ضمن شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران با مقامات ایرانی نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران قرار است ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند