Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک مقام ارشد کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که بایدن به کنگره برای کمک ۳۳ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین در زمینه بشردوستانه و نظامی، درخواست خواهد داد.
این بسته  کمکی مالی به‌وسیله طرحی پیشنهادی به کنگره است. در این طرح، هدف اصلاح چندین قانون کیفری قدیمی است تا توقیف دارایی‌های الیگارشی‌های تحریم شده روسیه، فروش آنها و انتقال عواید حاصله به اوکراینی‌ها تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درخواست ۳۳ میلیارد دلاری شامل ۲۰.۴ میلیارد دلار کمک امنیتی و نظامی بیشتر برای اوکراین و مبلغی اضافی دیگر برای تأمین مالی تلاش‌های ایالات متحده در جهت تقویت امنیت اروپا با همکاری متحدان اروپایی ناتو است.
دولت بایدن گفت که از جمله اهداف نظامی این کمک مالی مواردی نظیر تجهیز کی‌یف و شرکای اروپایی به توپخانه اضافی، خودروهای زرهی و قابلیت‌های ضد زرهی و ضد هوایی، تسریع قابلیت‌های سایبری و سیستم‌های پیشرفته دفاع هوایی و کمک به پاکسازی مین‌های زمینی و بمب‌های دست‌ساز است.
بخشی دیگر از ۳۳ میلیارد دلار اختصاص مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار برای حمایت از اقتصاد اوکراین است.
این درخواست دو قسمتی از کنگره در حالی مطرح می‌شود که جنگ وارد سومین ماه خود شده و رهبران نظامی ایالات متحده می‌گویند که اهداف استراتژیک آنها در اوکراین  دوگانه است.
 اولین مورد، مسلح کردن نیروهای اوکراینی به منظور عقب راندن کامل روسیه از اوکراین و استراتژی دوم، درازمدت و هدفش تضعیف کل ساختار قدرت روسیه در سایه خسته کردن نیروهای آنها در یک جنگ فرسایشی و در عین حال فلج کردن اقتصاد روسیه با تحریم‌ها است.
طبق قوانین فدرال فعلی اموال توقیف‌شده الیگارش‌های روسی از لحظ حقوقی ایراداتی داشت، مگر آنکه مجرم بودن آنها ثابت شود.
به همین خاطر، در طرح پیشنهادی دولت بایدن به کنگره درآمدهای حاصله از معامله مستقیم با دولت روسیه به نوعی جرم تلقی شده تا از لحاظ حقوقی انتقال عواید حاصله از اموال توقیفی الیگارش‌ها از لحاظ قانونی  مانعی نداشته باشد.
انتظار است که این طرح در کنگره مورد حمایت قاطع نمایندگان هر دو حزب قرار بگیرد، بایدن به نمایندگان و آمریکایی‌ها تایید کرده هزینه عدم ایستادگی مقابل تجاوزهای خشونت‌آمیز در اروپا بیشتر از ایستادگی محتاطانه در مقابل این حملات است.

کد خبر 673061 برچسب‌ها روسیه - اوکراین بایدن روسیه ایالات متحده آمریکا اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین بایدن روسیه ایالات متحده آمریکا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها

به گفته جاناتان پوکت، تک‌تیرانداز آمریکایی که در اوکراین در حال جنگ است «سربازان اوکراینی ترجیح می‌دهند از تفنگ‌های AK-74 که متعلق به زمان شوروی است، استفاده کنند، چون ظرفیت آن‌ها بالاتر است و گلوله‌های 5.45×39 میلی‌متری دارند» به گفته این سرباز آمریکایی، «اوکراین اکنون به شدت به مهمات نیاز دارد و تانک‌های پیشرفته متحدانش برای دفاع مقابل روسیه کارساز نیست، آن‌ها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روس مجبورند به صورت پیاده‌نظام جنگ کنند.»

دریافت 21 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: اسماعیل گلرخ

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست