Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش، رابرت مالی در حساب توییتری خود با اشاره به گفت وگوی تلفنی خود با معاون وزیر خارجه کره جنوبی نوشت: گفت وگوی سازنده‌ای با جونگ چوئیسو داشتم. 

وی افزود: ما به همکاری نزدیک با کره جنوبی در مورد ایران ادامه می‌دهیم و متعهد به حفظ این همکاری نزدیک هستیم. 

معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی نیز در توییتی جداگانه نوشت: با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت‌ وگو کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کان چوی ادامه داد: در این گفت وگو بر تلاش‌های دیپلماتیک کره جنوبی برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام تاکید کردم. ما به مشورت نزدیک ادامه خواهیم داد. 

معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی همچنین از گفت وگو با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین خبر داد و در صفحه توییترش نوشت: با انریکه مورا درباره اوکراین، برجام و کره شمالی گفت وگو کردم. همکاری کره با اتحادیه اروپا بسیار قوی و دقیق بوده و تمامی مسائل جهانی را پوشش می‌دهد. 

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه در کمیته روابط خارجی سنای این کشور، در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم گیری سیاسی آمریکا است، گفت: ما هنوز در تلاش برای بررسی بازگشت متقابل به پایبندی به برجام هستیم.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند. 

 قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است. 

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم‌ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود. 

برچسب‌ها کره‌ جنوبی برجام جمهوری اسلامی ایران وین انریکه مورا پروندهٔ خبری مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی برجام جمهوری اسلامی ایران کره جنوبی برجام جمهوری اسلامی ایران وین انریکه مورا کره جنوبی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) در حالی آغاز به کار کرد که غرفه استان فارس همچنان پر رونق میزبان مسئولان ارشد کشور و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بود. بر اساس آخرین آمار دریافتی تا بعدازظهر دیروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه تعداد کل مذاکرات تجاری و غیرتجاری در غرفه استان فارس سه رقمی شد و از یکصد مذاکره گذشت.

ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس در بخش‌های مختلف به شکلی است که چشم هر بیننده و مراجعه کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

«میثم لطفی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری استخدامی کشور»، «محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی»، «حسن‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی»، «عباسی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور»، «فولادگر، معاون کسب و کار وزیر صمت»، «علیخانی رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور»، «رئیس میزصادرات سازمان توسعه و تجارت ایران»، «دبیر دوم سفارت سنگال»، استاندار بوشهر، تعدادی از معاونان استانداری‌های بوشهر، سمنان و قزوین به همراه مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ تامین مالی کشور و یک هیئت مذاکره کننده بزرگ روسی از نزدیک با توانمندی‌های استان فارس آشنا شدند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) ابتدای هفته جاری با حضور فارس و ۳۰ استان دیگر کشور در محل نمایشگاه‌های بین اللملی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه در حالی بعدازظهر امروز به کار خود پایان می‌دهد که تا بعدازظهر دیروز در این رویداد ۲۰ محصول جدید استان فارس در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی و چندین تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ۵ روزه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.

استان فارس نیز با تاکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه