Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:34:15 GMT

زکات فطریه در گناوه ۴۰ هزار تومان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۴۵۹۱

زکات فطریه در گناوه ۴۰ هزار تومان اعلام شد

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه پرداخت زکات فطریه از مباحث قبولی روزه، روزه داران و مکمل و کامل کننده روزه است اظهار داشت: زکات فطریه بر هر فرد مکلف که موقع غروب شب عید فطر عاقل، بالغ، هوشیار باشد و کسی که فقیر نباشد یعنی مخارج سالیانه خود را بالقوه یا بالفعل داشته باشد و دارای درآمد باشد، واجب است که برای خود و کسانی که نان خور او محسوب می‌شوند زکات فطریه را بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه اضافه کرد: میزان زکات فطریه واجب بر هر انسان یک صاع که تقریباً معادل سه کیلو از هرکدام از اجناس گندم، جو، خرما، کشمش و برنج و مانند اینها است که خود جنس یا مبلغ آنها را می‌توان به فقیر پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که ملاک و معیار در پرداخت زکات فطریه قوت غالب در سال است یا ماه مبارک رمضان و یا قوت غالب شخص و یا منطقه و شهر؟ گفت: ملاک و معیار در پرداخت زکات فطریه بر اساس نظر مراجع، قوت غالب منطقه و شهر است و باید دید قوت غالب یک منطقه و شهر چیست اگر گندم باشد ملاک آن همین است.

وی گفت: در صورتی که قوت غالب منطقه گندم باشد ولی فردی در طول ماه رمضان قوت غالب برنج مصرف کرده لازم نیست زکات فطریه را از برنج پرداخت کند و همان قوت غالب منطقه کفایت می‌کند ولی اگر برنج یا قیمت آن را پرداخت کند نیز اشکالی ندارد.

وی گفت: پیرو سوالات مکرر مؤمنین و روزه داران، امسال در شهرستان گناوه بنا بر تحقیق به عمل آمده بر اساس قوت غالب گندم و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم میزان زکات فطریه برای هر نفر، ۴۰ هزار تومان تعیین شده است که مؤمنان و روزه داران می‌توانند به افراد مستحق پرداخت کنند.

امام جمعه گناوه پیرامون زمان پرداخت زکات فطریه گفت: زمان پرداخت زکات فطریه نیز از شب عید فطر تا ظهر روز عید است و اگر کسی نماز عید می‌خواند بنا بر احتیاط واجب قبل از خواندن نماز عید فطریه خود را پرداخت کند.

وی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در این ماه مبارک یادآور شد: از روزه داران و مؤمنان شهرستان تقاضا می‌شود که در پرداخت زکات فطریه محرومان و نیازمندان تحت حمایت نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) را در نظر داشته باشند و در پرداخت فطریه سهمی برای این نیازمندان در نظر گرفته و به این نهادها پرداخت کنند.

کد خبر 5477910

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه فطریه راهپیمایی روز قدس بوشهر کرمانشاه ماه رمضان 1401 ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس آمار کرونا خراسان رضوی قزوین گرگان شب قدر بارش باران پرداخت زکات فطریه روزه داران قوت غالب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در نخستین جشنواره ایده های نو در سال تحصیلی جاری، «صغری نعمتی» از معلمان شهرستان گناوه حائز رتبه برتر استانی در این جشنواره شد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه ضمن تبریک این موفقیت به جامعه فرهگیان شهرستان، هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت مهارت خواندن و نوشتن در پایه اول ابتدایی عنوان کرد.

مردانی با بیان اینکه شهرستان گناوه رتبه سوم مشارکت در این جشنواره را کسب کرده گفت: در همایشی که به همین منظور در شهرستان کنگان برگزار شد از مسئولان حوزه آموزش نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6093664

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید