Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:15:54 GMT

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و جمهوری لبنان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۴۶۹۹

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و جمهوری لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای لبنانی، ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار و اهانت به نمازگزاران در مسجد الاقصی و با اشاره به رایزنی‌های خود با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار رسیدگی جدی این سازمان به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حضور لبنان در خط مقدم مقاومت، از مردم، مقاومت و ارتش این کشور در مقابل رژیم اشغالگر قدس تقدیر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی برگزاری انتخابات موفقیت آمیز آتی در لبنان، بر آمادگی کشورمان برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان تاکید کرده و افزود، جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط لبنان در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند. وی نقش لبنان را در جهان عربی مهم و حائز اهمیت خواند.

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، بر اهمیت توسعه روابط دوستانه با ایران تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد پس از انتخابات پارلمانی، تبادل هیأت‌های دیپلماتیک میان دو کشور گسترش یابد.

عبدالله بوحبیب قویاً جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را محکوم کرد و خواستار وحدت جهان اسلام در حمایت از فلسطین و صیانت از مسجدالاقصی شد.

طرفین در این تماس تلفنی در خصوص برخی دیگر از موضوعات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 5477937

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان لبنان رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی فلسطین جمهوری اسلامی ایران ایران روز جهانی قدس رژیم صهیونیستی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی محمد مخبر ایالات متحده امریکا هیئت دولت ماه مبارك رمضان آیت الله جوادی آملی علی بهادری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی