Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای عالی کارشناسان قوه قضاییه با اشاره به درگاه ملی هوشمند کارشناسی کشور، گفت: این سامانه خدمات متعددی را به شهروندان ارائه می‌دهد و در بستر آن تمام نیاز‌های کارشناسی کشور حل می‌شود.

پیمان پالیزگیر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سامانه جامع کارشناسی کشور اظهار کرد: نام این سامانه درگاه ملی هوشمند کارشناسی کشور است و خدمات متعددی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب رئیس شورای عالی کارشناسان قوه‌قضاییه با بیان اینکه این سامانه برای جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در فرایند رسیدگی قضایی راه اندازی شده است گفت: در بستر این سامانه تمامی اقدامات الکترونیکی است؛ به گونه‌ای که از ابتدا تا انتهای فرآیند کارشناسی تمامی اقدامات به صورت کاملا الکترونیک، شفاف و با رصد کامل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تنها در موقعیت‌هایی که کارشناس نیاز به بازدید میدانی داشته باشد فرایند بصورت حضوری انجام می‌شود، اما سایر اقدامات مانند پرداخت حق الزحمه کارشناسی، ابلاغ‌های کارشناسی، گزارش تهیه شده توسط کارشناس و درخواست احتمالی افزایش دستمزد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

پالیزگیر با تاکید بر اینکه این سامانه به دستگاه‌های نظارتی نیز کمک می‌کند بیان کرد: از طریق درگاه ملی هوشمند کارشناسی، امکان نظارت عالیه کارشناسی‌ها توسط قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی در مواردی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند وجود دارد.

جلوگیری از افزایش تعداد هیئت‌های کارشناسی برای کاهش اطاله دادرسی

نایب رئیس شورای عالی کارشناسان قوه‌قضاییه به دستور رئیس قوه‌قضاییه در راستای کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و گفت: در راستای این دستور تلاش ما این است که فرآیند افزایش بی دلیل تعداد هیئت‌های کارشناسی شکل نگیرد.

وی در واکنش به این موضوع که برای راستی آزمایی کارشناسی‌ها چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: برای افزایش دقت در کارشناسی‌ها قضات می‌توانند گزارش‌های کارشناسی را برای راستی آزمایی یا ممیزی به مرکز ارجاع دهند؛ در این مرکز افراد متخصصی وجود دارند که کارشناسی‌ها را به صورت شکلی و در صورت لزوم بشکل ماهوی مورد بررسی قرار می‌دهند.

پالیزگیر ادامه داد: البته کارشناسان بواسطه مستقل بودن در ارائه نظریه خود در موارد ورود ماهیتی، تذکرات و راهنمایی‌ها توسط سیستم ممیزی به آنها منعکس می‌شود تا ملاک عمل قرار دهند.

نایب رئیس شورای عالی کارشناسان قوه‌قضاییه ایجاد فرمت مخصوص برای کارشناسی‌ها را ضروری دانست و اظهار کرد: در بستر سند تحول قضایی وظایفی برای مرکز کارشناسان احصا شده و یکی از این وظایف ایجاد فرمت مخصوص برای گزارش‌های کارشناسی است که برای ۱۰ رشته پر تواتر این امر محقق شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس فرمت مخصوص تمامی گزارش‌ها در سامانه درگاه ملی هوشمند کارشناسی کشور قابل دسترسی است.

کمک به اجرای طرح زندان‌ زدایی بوسیله کارشناسان کشیک

پالیزگیر با بیان  اینکه یکی دیگر از اقداماتی که موظف به انجام آن هستیم به روزرسانی صلاحیت‌های کارشناسی و حوزه‌های تخصصی است گفت: کارشناسان دارای حوزه‌های قضایی و تخصصی متعدد هستند که باید در سامانه درج شده است؛ همچنین تخلفات احتمالی کارشناسان نیز در این سامانه گردآوری شده است.

نایب رئیس شورای عالی کارشناسان قوه‌قضاییه تصریح کرد: همچنین سامانه مذکور این قابلیت را دارد که بتوان در آن لیست کشیک را برای جا‌هایی که می‌خواهیم تسریع در انجام امور کارشناسی در اجرای کمک به طرح زندان زدایی کنیم لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات رئیس قوه‌قضاییه برای جلوگیری از بروز مشکل برای افراد لیست کشیکی را قرار داده ایم تا افرادی که حاضر هستند در روز‌های تعطیل یا غیر ساعات اداری کار کنند برای تسهیل بخشی در پرونده‌های وثیقه حاضر شوند.
 

پالیزگیر با اشاره به اهمیت موضوع شفافیت در کارشناسی‌ها گفت: زمانی که شفافیت رخ می‌دهد هم مردم منافع خود را می‌برند هم دولت نظارت پذیری خوبی را در فرآیند کارشناسی انجام می‌دهد و هم کارشناس از موضوع راضی است.

وی ادامه داد: فرایند‌های کارشناسی کاملا به صورت مشخص و آنلاین از طریق پیامک به ارباب رجوع و کارشناسان ارسال می‌شود و آن‌ها در هر مرحله از وضعیت و جزئیات پرونده آگاه می‌شوند.

نایب رئیس شورای عالی کارشناسان قوه‌قضاییه در خصوص اختلافات فاحش ارزیابی‌ها گفت: این مشکلی است که از گذشته‌های دور وجود داشته، اما هم اکنون از طریق ممیزی و قابلیت مطالعه تمامی کارشناسی‌هایی که روی سامانه بارگذاری می‌شوند برطرف شده است.

درگاه ملی هوشمند کارشناسی جعل و سوء استفاده را به صفر می‌رساند

پالیزگیر با بیان اینکه جلوگیری از جعل اسناد از ویژگی‌های دیگر این سامانه است گفت: گاهی اوقات ممکن است افرادی که کارشناس نیستند از سربرگ و مهر کارشناس سوء استفاده کنند و باعث تضییع حقوق کارشناسان همچنین شهروندان شوند، اما این سامانه بستر مناسبی است که جعل و سو استفاده را به صفر می‌رساند.

وی ادامه داد: امضای الکترونیک در پای تمامی گزارش‌ها مانع از جعل و سو استفاده می‌شود و تمامی اطلاعات با حفظ محرمانگی در یک بستر امن انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای عالی کارشناسان قوه‌قضاییه گفت: همچنین در بستر این سامانه افراد غیرحرفه‌ای که با نیت‌های نادرست به دنبال کارشناسی‌های اشتباه هستند امکان ورود ندارند. 

پالیزگیر با بیان اینکه در سامانه بارکد و کد رهگیری وجود دارد اظهار کرد: این کد‌ها قابلیت پیگیری دارند یعنی به وسیله این کد‌ها می‌توان گزارشات کارشناسی را راستی آزمایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه نیازسنجی آزمون‌های آینده را پاسخ می‌دهد گفت: در بستر این سامانه می‌توان متوجه شد که هریک از استان‌ها به چه تعداد کارشناس احتیاج دارند تا متناسب با این نیازسنجی کارشناس‌ها جذب شوند.

وی تصریح کرد: به صورت قاطع می‌توان گفت که با این سامانه بیش از ۹۰ درصد دغدغه‌های حاکمیت، مردم و کارشناسان برطرف می‌شود. همچنین امکان بهره گیری از کارشناسان معاضدتی در موارد خاص و نیازمندان واقعی و معسر فراهم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سند تحول قضایی قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سند تحول قضایی قوه قضاییه کارشناسی کشور انجام می شود کارشناسی ها گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به زبان انگلیسی آغاز و اظهار کرد:

"In the name of the only merciful Lord and preserver of the persecuted people. This is a short but heartfelt message from a former student activist and current member of the city parliament of Isfahan metropolis in Iran to freedom-loving students, defenders of humanity and exhausted of long and hard crimes against the oppressed children and women of Gaza.

We respect your right to protest and freedom of speech as the basic right for academic assemblies and we expect international associations to handle this intense suppression of your basic rights, as , silence in the face of the tragedy in the US universities means a great shame for any international assemblies.

We honor your humanity and nobleness and we are proud of your heroic and tall spirit. Know that we are attentively following your great effort and achievement and we will be aside you with all our strength until the goals is achieved.

Hoping for great days without war and contravention of the rights of nations, blessing humanity and the emergence of a worldwide revisionist and rescuer of the humanity next to Jesus Christ. "

«به نام یگانه پروردگار مهربان و حامی مظلومان

این پیامی است کوتاه اما از صمیم قلب از یک فعال دانشجویی سابق و عضو کنونی پارلمان شهری کلان‌شهر اصفهان در کشور ایران به دانشجویان آزادی‌خواه، مدافع انسانیت و خسته از جنایت‌های سخت و طولانی علیه کودکان و زنان مظلوم غزه…

ما حق اعتراض و آزادی بیان شما را حداقلی‌ترین حق برای محافل آکادمیک می‌دانیم و از مجامع بین‌المللی در برابر این سرکوب شدید شما در برابر حقوق اولیه انتظار رسیدگی داریم چون سکوت در برابر فاجعه در دانشگاه‌های ایالات متحده به معنای ننگ بزرگ برای همه نهادهای بین‌المللی است.

انسانیت و شرافت شما را می‌ستاییم و به روح قهرمان و بلند شما افتخار می‌کنیم. بدانید که با دقت پیگیر تلاش و دستاورد بزرگ شما هستیم و با همه وجود و توان تا حصول نتیجه در کنارتان خواهیم بود.

به امید روزهایی خوب بدون جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها، تکریم انسانیت و ظهور مصلح جهانی و منجی بشریت در کنار حضرت عیسی بن مریم.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: ۹۹۷ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نصف همین میزان تا پایان دوره فرصت باقی است، بر خلاف برخی که عجولانه به استقبال پایان می‌روند، معتقدم در مهم‌ترین دوره از فعالیت شورای ششم هستیم که برای تصمیم‌ها و اقدامات مهم، فرصت، کافی به‌نظر می‌رسد.

صالحی افزود: اشراف بر مسائل، عبور از دوره لازم برای هماهنگی میان اعضا و شهرداری، فراهم‌شدن مسیرهای اجرایی بر اساس برنامه‌های راهبردی طراحی شده و تطبیق یافتن نیازها و اولویت‌ها جز ویژگی‌های این زمان است که باید آن را غنیمت شمرد و کمر همت را بیش از پیش بست.

وی یادآور شد: ۱۴۰۳، سال سرعت و سال طلایی به ثمر نشستن و چیدن میوه‌هایی است که در این سه سال چیده نشده است؛ سال جاری باید موعد رسیدن باشد و زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم با نصب روزشمار بر تعهدات به صورت علنی، برقراری منظم و جدی جلسات هفتگی کنترل پروژه، بتوانیم سال طلایی را با خدمت همکاران شهرداری با بهترین و والاترین دستاوردها که رضایت اللهی و مردم است به‌دست آوریم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

کد خبر 748715

دیگر خبرها

  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲