Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز جهانی قدس، فصل مشترک تمام آزادی خواهان جهان است دانشجویان با حضور خود در راهپیمایی روز قدس می‌توانند انگیزه‌ای جدی برای فریاد عدالتخواهی قشر علمی و فرهیخته یک جامعه آگاه باشند.


گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، روز جهانی قدس، فصل مشترک تمام آزادی خواهان جهان است که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط جهان و ازجمله کشور ما ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامگذاری این روز توسط امام خمینی (ره)، نقش مؤثری در تقویت وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم داشته است.


بدون شک، حضور وحدت بخش ملت مسلمان ایران اسلامی، همگام با سایر ملت‌های آزادیخواه جهان در راهپیمایی روز قدس، به صدور بیش از پیش پیام استقامت و پایداری می‌انجامد و با این حضور گسترده به جهانیان نشان خواهیم داد که جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام فشار‌ها و تحریم ها، با صلابتی بیش از سال‌های گذشته، همگام با مسلمانان جهان، در صحنه حضور یافته و پرده از جنایت‌ها و ددمنشی‌های مستکبران بر می‌دارد.


حضور دانشجویان در روز قدس


دانشجویان با حضور خود در راهپیمایی روز قدس می‌توانند انگیزه‌ای جدی برای مردم مظلوم و فریاد عدالتخواهی قشر علمی و فرهیخته یک جامعه آگاه باشند.


در این راستا، هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی خراسان رضوی با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، همایش بین‌المللی با عنوان «القدس هی المحور» را برگزار می‌کند. این مراسم با مشارکت دانشجویان عرب زبان محصل در دانشگاه‌های مشهد برنامه ریزی شده و به مناسبت روز قدس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

همایش بین المللی «القدس هی المحور» به همت بسیج دانشجویی خراسان رضوی برگزار می‌شود

 

 

سفر رئیس جمهور به قزوین

در هفته‌ای که گذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور در بیستمین سفر استانی خو به قزوین سفر کرد.


در آستانه سفر رییس جمهور به این استان ۳۶ میز ارتباطات مردمی با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در قزوین راه‌اندازی شده است.

آیت الله رئیسی در سفر استانی به قزوین در بدو ورود در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد:هیات دولت قصد دارد در این دور از سفر‌ها اولویت‌های استان‌ها را شناسایی کرده و در مورد آن‌ها تصمیم گیری کند.


رئیس جمهور در ادامه سفر خود، ضمن حضور در جمع نخبگان و فرهیختگان استان با حضور در شورای اداری استان قزوین از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.


آیت الله رئیسی در جمع فرهیختگان و نخبگان استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با اشاره به قدمت تاریخی و مذهبی استان قزوین گفت: استان قزوین بیش از ۳ هزار شهید و سرداران بزرگی دارد که نه تنها برای استان قزوین بلکه برای کل کشور افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

در این رابطه جواد آتشگر دهقان، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، در سفر استانی آیت الله رئیسی به قزوین در مقابل رئیس جمهور به بیان مطالبی پرداخت.


آتشگر افزود: جناب آقای رئیس جمهور! در استان قزوین دولت منصوبه، از روزمرگی و بی برنامگی رنج می‌برد و خلاء گفتمانی دولت در ارائه برنامه‌های مشخص اقتصادی و معیشتی حس می‌شود. آقای رئیس جمهور برنامه و الگوی دولت شما جهت به کار گیری جوانان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب چیست؟ چرا که اگر الگویی مناسب نباشد یا جوانگرایی نمی‌شود، یا عده‌ای به بهانه جوانگرایی دست به انتصابات فامیلی خواهند زد که این امر بسیار آسیب زاست؟!

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور وارد قزوین شد
قزوین از بی برنامگی دولت در این استان رنج می‌برد
رئیسی: یکی از مهمترین کارهای دولت فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل است 

 

بودجه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اختصاص نیافت


دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ار سال ۷۲ تأسیس شده؛ کمی پس از تأسیس استان اردبیل و جدایی از آذربایجان شرقی. همان ابتدا کارش را با ۸۶ دانشجو در رشته‌های پزشکی، پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی آغاز کرد. ساختمان اولیه دانشکده پزشکی این دانشگاه در بیمارستان بوعلی اردبیل بود تا سال ۷۵ که به ساختمان اصلی منتقل شد. حالا پس از حدود ۲۰ سال فعالیت حدود ۳ هزار نفر دانشجو دارد و در رشته‌های بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان، اطفال، جراحی عمومی، بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و ... دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۹۴ رتبه ۲۰ را بین دانشگاه‌های کشور داشت و که این رتبه در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ سقوط کرده و گویا مسیر پیشرفت این دانشگاه به سمت عقبگرد است.


«بودجه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اختصاص نیافت؛ چون مدیران دانشگاه پیگیرش نبودند.» این حرفی بود که مدتی قبل یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگار ما گفت.


بیشتر بخوانید:

کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای دریافت تسهیلات احداث خوابگاه / صندوق رفاه پولش را پس می‌گیرد؟

 

 

مشکل دفن زباله در سراوان


در روز‌های گذشته سراوان به یکی از نقاط مورد توجه شهروندان و رسانه‌ها قرار گرفت که استاندار گیلان نیز در خصوص حل مشکل زباله سراوان دستوراتی را صادر کرد. دادستانی گیلان نیز در جریان پیگیری این معضل که در گیلان برجسته‌تر از گذشته شده از صدور حکم قطعی برای سه نفر از مدیران میانی شهرداری رشت که در خصوص پسماند و وضعیت زباله سراوان کم‌کاری کرده‌اند خبر داد.

دراین راستا هم وزارت کشـور نیز در اطلاعیه‌ای در خصوص وضعیت سراوان اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه‌ای آمده است ساماندهی و بهسازی دفن گاه زباله سراوان که به یک بحران‌های زیست محیطی و اجتماعی تبدیل شده است، از روز ورود هیات دولت به استان گیلان در بهمن ۱۴۰۰ به طور جدی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و وزیر کشور با حضور در منطقه و گفتگو با مردم، دستور انجام طراحی مناسب و اقدامات عاجل به منظور تعطیلی کامل این دفن گاه را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

سراوان، کوه زباله‌ای در گیلان / دستور وزارت کشور برای بهسازی دفن‌گاه زباله در منطقه

 

 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مراسم وفاق دانشجویی در این دانشگاه و به بیان مطالبات دانشجویان از مسئولان دانشگاه  پرداختند.


بگلری با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، معاونان وی و نماینده نهاد رهبری در دانشگاه در این مراسم حضور داشتند، گفت: مسائل و مطالبات دانشجویان در این سخنرانی مطرح شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: وضعیت نابسامان اسکان دانشجویان، طرح تجمیع دانشکده‌های علوم پزشکی، کمبود فضای فیزیکی برای فعالیت‌های آموزشی و ورزشی، کاهش رتبه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ۲۰ کشوری در سال ۹۴ به ۳۳ در ۱۴۰۰، شفافیت مالی دانشگاه و کیفیت پایین آموزش در دانشگاه، از جمله مواردی بود که در این مراسم مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

مطالبات دانشجویان علوم پزشکی اردبیل از مسئولان دانشگاه در نشست وفاق دانشجویی مطرح شد

 

 

تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی بعد از ۱۰ سال


پس از گذشت ده سال انتظار، در نهایت آیین نامه اجرایی رتبه بندی تدوین شد. هدف از بیان رتبه بندی کمک به عدالت، افزایش انگیزه، افزایش کیفیت کار معلمان و ارتقای سطح آموزش و در نتیجه باعث پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان یعنی هدف اصلی سازمان تعلیم و تربیت شود.

محمدی در این رابطه افزود: با تدوین اولیه و البته شتابزده آیین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، دیگر از روح آن چیزی نمانده و بیشتر شبیه یک طبل توخالی است که اسم رتبه بندی بر آن نقش بسته شده است.

بیشتر بخوانید:

رعایت نشدن توازن و تعادل در توزیع امتیازات فضلی از دیگر ایرادات آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان است   خارج شدن سایه تحریم ها با تکیه بر تولید دانش بنیان تولید برپایه تکنولوژی و به کارگیری آن برای تولید محصولات بیشتر، متنوع و مورد استفاده در بخش‌های مختلف جامعه، یکی از دستاورد‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی در نسل سوم است. تنها با تکیه بر تولید دانش بنیان است که می‌توان کشور را از سایه تحریم خارج کرد، باعث پویایی اقتصاد شد و مسیر کشور به سمت پیشرفت را هموار کرد.

در مشهد، شرکتی فعالیت می‌کند که توانسته با استفاده از علم روز و تکنولوژی خط تولید تیر برق بتنی پیش تنیده به روش سانتریفیوژ را ایجاد کند. به گفته محمد موحدی، مدیرعامل «تجهیز بتن مهدی» این شرکت تنها شرکت ایرانی است که می‌تواند این خط تولید را از صفر تا صد راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید: بهره‌گیری از دانش برای ایجاد تنها خط تولید تیر برق بتنی پیش تنیده
    جنگل‌های بلوط زاگرس به لحاظ حفاظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی و ظرفیت‌های اکوتوریستی دارای اهمیت منحصر به فردی هستند و حفاظت از آن‌ها در برابر بیماری‌ها و آفات به ویژه آفت جوانه خوار بلوط امری ضروری است.

در چند سال اخیر به هم خوردن اکوسیستم، دستکاری طبیعت، تغییر اقلیم، کمبود بارش‌ها و سرمای زمستان و یخبندان و از بین رفتن دشمنان طبیعی آفت، باعث طغیان آفت جوانه خوار بلوط در جنگل‌های زاگرس شده است و همین امر موجب شده که درختان بلوط زاگرس در معرض نابودی قرار گیرند.

با آغاز فصل بهار و رویش مجدد در سطح جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویر احمد، بیم آن می‌رود مناطقی که مستعد ظهور آفت جوانه خوار بلوط باشند، توسعه یابد.
بیشتر بخوانید: هجوم پروانه برگ خوار به درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد
    از ابتدای سال تاکنون بار‌ها و بار‌ها با خبر شهادت جوانان سیستانی در حوادث تروریستی مواجه شده‌ایم که اگر به آمار و ارقام نگاه دقیق‌تری بیندازیم و با تحلیل کردن شهادت‌های متوالی و پی در پی جوانانمان در سال‌های اخیر خواهیم فهمید که سیستان و بلوچستان علی الخصوص منطقه سیستان در صدر جدول شهادت جوانانش در کشور قرار دارد که این موضوع نشان دهنده ادامه‌دار بودن دفاع مقدس در این منطقه از کشور بدون حمایت مسئولین کلان است؛ به طوری که تنها در ایام ماه مبارک رمضان و در عرض چند روز شاهد شهادت چندتن از جوانانمان بودیم و موضوع وقتی دردناک‌تر می‌شود که می‌بینیم نه تنها در سطح ملی به آن توجهی نمی‌شود؛ بلکه انگار این مسئله برای نمایندگان این منطقه و مسئولین استان هم به امری عادی تبدیل شده است، درصورتی که اگر این اتفاقات در هر نقطه دیگری از کشور رخ می‌داد مجلس و دولت و نهاد‌های مربوطه برای پاسخگویی به خط می‌شدند!

بیشتر بخوانید: دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان ادامه دارد / مسئولان کاری نکنند سنگر‌های تنگه احد خالی شود

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز قدس 1401 دانشگاههای کشور تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راهپیمایی روز قدس آیین نامه اجرایی بیشتر بخوانید استان قزوین امام خمینی رئیس جمهور بین المللی رتبه بندی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود