Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در طول سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۱۵۶ تن کالای اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور منتقل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، مهرالله داموغ اظهار داشت: چابهار بندری مهم و مسیری مقرون به صرفه برای کشورهای آسیای میانه است که با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری قابلیت تبدیل شدن به یک کریدور کلیدی ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در طول سال 1400 یک میلیون و 981 هزار و 156 تن کالای اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور منتقل شد. این حجم کالای اساسی توسط 79 هزار و 990 دستگاه کامیون جا به جا شده است.

فرمانداران با تمام ظرفیت از فعالیت گروه‌های جهادی در استان سیستان و بلوچستان پشتیبانی کنندکمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان/ آبیاری فضای سبز شهری با آب آشامیدنی و بهداشتی ممنوعاستاندار سیستان و بلوچستان: تردد و اقامت اتباع هندی تسهیل می‌شود

وی افزود: عمده کالاهای اساسی حمل شده شامل گندم، برنج، ذرت، جو و شکر است و با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جا به جایی کالا به ویژه کالاهای اساسی در جنوب این استان اعمال نشده و نخواهد شد.

داموغ بیان کرد: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌‌های انجام‌ شده روند حمل کالای اساسی از بندر چابهار مطلوب است و این روند بدون هیچ مشکلی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/392/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان کالای اساسی از بندر چابهار سیستان و بلوچستان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محورهای شریانی ،۲۴۱ کیلومتر محورهای فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محورهای روستایی استان اختصاص داشته است.

کرد خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.

شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه های مرزی روکش آسفالت محورها می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

کد خبر 6093830

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان