Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:37:47 GMT

میعادگاهی برای آزادی‎‌خواهی / برای قدس همه می آئیم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۵۰۳۶

میعادگاهی برای آزادی‎‌خواهی / برای قدس همه می آئیم

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، یحیی بیابادی: روز جهانی قدس، میعادگاهی برای آزادیخواهان جهان به وسعت تاریخِ مبارزه ملت‌های مسلمان با استکبار جهانی و در رأس آن رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه و اوج اقتدار، وحدت، همدلی و اتحاد ناگسستنی و مستحکم مسلمانان و آزادیخواهان جهان در برابر نظام سلطه است.

تدبیر نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی (ره) به روز قدس به عنوان میراثی گران بها و امید بخش برای ملت‌های در بند و جلوگاه پایداری، مقاومت، مبارزه و استکبار ستیزی جهان اسلام و وسعتی که حرکت گسترده، سراسری و جهانی مسلمانان و حق طلبان جهان برای ایستادن در برابر صهیونیست بین الملل به آن بخشید و اعلام حمایت از مردم مظلوم و سربلند فلسطین طی سالیان گذشته روز جهانی قدس را به جایگاهی برای مقابله با همه اشکال زورگویی، غصب و جور و ستم مبدل کرده است و می‌توان ادعا کرد که امروز؛ فریادی که در روز جهانی قدس بر علیه استبداد بلند می‌شود، تنِ مترسک پوشالی سلطه را می‌لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساله قدس دیگر فقط به اسلام باز نمی‌گردد

مساله قدس بنا به فرموده ولی امر مسلمین نه صرفاً یک مساله اسلامی که متعلق به همه آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان و یک مساله انسانی است.

همانطور که مقام معظم رهبری بارها بیان فرموده‌اند راهپیمایی عظیم و پُرشکوه مردم در روز قدس، حرکت نمادین عظیمی بود که یقیناً در عرصه سیاست عالم و در مقابله با استکبار، تأثیرات عمیقی را باقی گذاشته است و خواهد گذاشت.

دعوت امام جمعه و استاندار کرمانشاه از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

امام جمعه و استاندار کرمانشاه با صدور پیام مشترکی از آحاد مردم استان برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.‌

متن پیام آیت‌الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه به مناسبت روز جهانی قدس به شرح زیر است:

روز جهانی قدس از یادگاران ارزشمند و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و بیانگر اعتقاد به وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان و عمق نگاه آن پیر فرزانه نسبت به مسائل جهانی و بین‌المللی بود که هم‌اکنون در اقصی نقاط جهان به ویژه در کشورهای اسلامی به عنوان روز بین‌المللی مبارزه با نظام سلطه و صهیونیسم جهانی، مورد توجه و احترام است و ثمره این بنیان مبارک و با اهمیت را می‌توان در بیداری فلسطین در جبهه مقاومت مشاهده کرد.

این روز نماد صف بندی حق در برابر باطل، عدل در مقابل ظلم و آئینه تمام نمای اتحاد و همدلی میان ملل عزتمند مسلمان در مقابله با سیاست‌های مستبدانه مستکبرین عالم است و فرصتی برای رساندن صدای تظلم خواهی مردم فلسطین به ملت‌های آزاده جهان است و بی‌شک مقاومت به عنوان راه مبارزه با نظام سلطه تداوم می‌یابد و وجدان‌های بیدار در این حرکت عظیم فریاد رسای مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان خواهند رساند.

در روز جهانی قدس که نماد یکپارچگی، انسجام امت اسلامی و همبستگی با مردم فلسطین در برابر زیاده‌خواهی‌ها، سفاکی‌ها و توحش رژیم صهیونیستی است، جهانیان با حمایت خود بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس تأکید و بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان را خواستار می‌شوند و بی‌شک فرهنگ مقاومت گسترش یافته تا آرمان‌های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش تحقق یابد.

راهپیمایی روز قدس فریاد بیداری اسلامی و پشتیبانی ملت‌ها از مردم مظلوم فلسطین است که ضمن تقویت جبهه مقاومت خنثی کننده خیال‌های و به فرمایش رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) نماد صف بندی حق در برابر باطل است که امسال به صورت پر شور و گسترده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جبهه مقاومت به ویژه «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» در این روز که نماد بیداری، وحدت، همبستگی و همدلی جهان اسلام در برابر اسکتبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی است برای حمایت از قدس شریف و فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی مردم شریف، مؤمن و همیشه در صحنه استان کرمانشاه نیز دوشادوش و پای به پای ملت شریف ایران و دیگر ملت‌های آزاده، با اراده‌ای پولادین و حضوری حماسی و پرشور بار دیگر ندای حمایت خود از مستضعفان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس، به گوش جهانیان خواهند رساند، فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی سرداده و با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرده و انزجار خود را از ایادی ظلم و جور نشان خواهند داد.

قدس نماد مبارزه برضد استکبار جهانی است

سید محمدعلی ساداتی امام جمعه دالاهو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یکسال قبل از شهادتش در سخنرانی خود با ائمه جماعت مساجد تهران در یک جمله می‌گوید تمام مواجهه ما با دنیای استکبار بر سر یک مسجد است و در واقع جبهه استکبار با اسلام بر سر مسجدالاقصی می‌جنگد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، افزود: ایشان روز قدس را نمایش جبهه حق و باطل می‌داند و می‌فرمایند کل دنیا ۲ قسمت است یا طرفدار مظلومانی هستند که در کشور خود محاصره شدند و یا با اعمال و امکانات خود از هجمه ظالمان حمایت می‌کنند.

امام جمعه دالاهو تصریح کرد: در آیه اول سوره مبارکه اسرا اشاره شده که سفر معراج پیامبر از مسجدالاقصی بوده و قبله اول مسلمین است و دارای یک هویت اسلامی و به عنوان یکی از نمادهای آزادی، آزادی‌خواهی و مبارزه علیه استکبار در کل دنیاست.

ساداتی با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی خاطرنشان کرد: یهودی‌های مقیم کشور آمریکا که ضد صهیونیست و استکبار هستند پرچم اسرائیل را آتش زدند و در مقابل ظلم و تعرض صهیونیست‌ها به کشور فلسطین معترضانه عمل می‌کنند.

وی عنوان کرد: ابتکار حضرت امام خمینی (ره) که روز قدس را روز اسلام نامید و به عنوان حرکت جهانی ثبت کرد را باید پاس داشت و قدر دانست و اوضاع کشور فلسطین و منطقه نیز در سال جاری به سمت مبارزات ضد صهیونیستی پیش رفته و بهترین عزاداری‌ها در سراسر دنیا و کشورهای مسلمان با شعار مرگ بر صهیونیست، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در کشورهای مسلمان دنیا سر داده شد.

راهپیمایی روز قدس نمایشی از جلوه‌های وحدت است

ماموستا ملأ عبدالرحمان مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جامعه اهل سنت کرمانشاه همانطور که در تمامی عرصه‌های سیاسی، پشتیبان نظام بوده است در روز جهانی قدس نیز در راهپیمایی شرکت می‌کند.

وی افزود: جامعه اهل سنت کرمانشاه باید به پیروی از حضرت امام خمینی (ره) و ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و در صحنه‌های سیاسی مهم خصوصاً راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: اتحاد آحاد ملت ایران، رمز پیروزی و استقامت ایران اسلامی در مقابل دشمنان اسلام است و راهپیمایی روز قدس صحنه‌های نمایش این اتحاد در ایران اسلامی است.

پویش «صدای قدس» در کرمانشاه اجرا شد

پویش «صدای قدس» توسط جمعی از فعالان فرهنگی با توضیح «اگر این امکان وجود داشت صدای شما از مسجد الاقصی به تمام دنیا برسد، پیام شما برای عالم چه بود؟» اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از فعالان فرهنگی استان کرمانشاه با راه اندازی پویشی با عنوان «صدای قدس» با شعار «اگر این امکان وجود داشت صدای شما از مسجد الاقصی به تمام دنیا برسد، پیام شما برای عالم چه بود؟» به استقبال این روز جهانی رفتند.

حمله به مسجد الاقصی نشانه ضعف اسرائیل است

شمس الله جلیلیان نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته به علت شیوع ویروس کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شد امسال این راهپیمایی به شکل گسترده‌تری برگزار خواهد شد.

وی افزود: راهپیمایی حضوری و بی پاسخ نماندن اقدامات رژیم صهیونیست از طرف رزمندگان مبارز اسلام راهپیمایی امسال را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت کرده که این کار نشان‌دهنده بیداری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات اخیر اسرائیل و حمله به مسجد الاقصی و شهادت مسلمانان نشان‌دهنده ضعف آن‌ها است که می‌خواهند سرپوشی برای ضعف خود ایجاد کنند.

وی گفت: امیدواریم نابودی رژیم صهیونیستی سرعت بیشتری پیدا کرده و مردم استان کرمانشاه راهپیمایی روز قدس را یک تکلیف شرعی و ملی دانسته و با شرکت در آن باعث دلگرمی برای افراد مظلوم شوند.

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای استان کرمانشاه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس و با بهبود شرایط کرونایی در استان کرمانشاه راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف در سراسر استان برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر کرمانشاه از ساعت یازده صبح جمعه ۹ اردیبهشت ماه از مقابل مسجد آیت الله بروجردی به سمت مسجد جامع برگزار خواهد شد.

این مراسم در گیلانغرب از ساعت ۹ صبح از میدان ۲۲ بهمن به سمت میدان توحید (جنب مسجد جامع) برگزار می‌شود.

همچنین راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰ صبح در شهرستان روانسر از مقابل ساختمان بانک ملت به سمت فرمانداری، جوانرود از میدان مولوی به میدان فلسطین و خیابان ۲۲ بهمن به سمت میدان بسیج، سرپل ذهاب از میدان حضرت امام خمینی (ره) به سمت حرم مطهر احمدبن اسحاق (ع)، صحنه ابتدای خیابان مولوی به سمت میدان مولوی، پاوه از ساعت ۱۰:۳۰ میدان شهدا به سمت مسجد جامع برگزار می‌شود.

در هرسین راهپیمایی روز قدس از ساعت یازده صبح از میدان آزادی به سمت مسجد آیت الله حجتی، کنگاور میدان حضرت امام خمینی (ره) به سمت میدان آیت الله عراقی و بلوار انقلاب میدان شهید سلیمانی به سمت جایگاه نماز جمعه، ثلاث باباجانی از مقابل ناحیه مقاومت بسیج به سمت مسجد جامع جدید، دالاهو از میدان حضرت امام خمینی (ره) به سمت مسجد المهدی (ع) انجام می‌شود.

راهپیمایی روز قدس در اسلام آبادغرب از مقابل سپاه پاسداران به سمت مسجد جامع و در سنقر و کلیایی از میدان سپاه پاسداران به سمت مسجد حضرت جوادالائمه (ع) از ساعت ۱۲ ظهر برگزار می‌شود.

خدمت‌رسانی رایگان ناوگان اتوبوس‌رانی کرمانشاه در روز جهانی قدس به شرکت کنندگان در راهپیمایی

محمد مهدی احمدی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ناوگان اتوبوس‌رانی شهر کرمانشاه در راستای تسهیل تردد و رفاه حال شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس که روز جمعه ۹ اردیبهشت از درب مسجد آیت الله بروجردی شروع می‌شود، از ساعت ١٠ صبح از مبادی منتهی به محل برگزاری راهپیمایی اقدام به جابه‌جایی رایگان شهروندان می‌کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در پایان مراسم روز جهانی قدس در کرمانشاه، شرکت کنندگان به صورت رایگان از درب مسجد جامع کرمانشاه به مبادی اولیه بازگردانده خواهند شد.

کد خبر 5477939

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری کرمانشاه روز جهانی قدس راهپیمایی روز قدس روز قدس راهپیمایی رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر قدس راهپیمایی روز قدس بوشهر کرمانشاه ماه رمضان 1401 ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس آمار کرونا خراسان رضوی گرگان قزوین شب قدر بارش باران گفتگو با خبرنگار مهر اظهار راهپیمایی روز جهانی قدس مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی روز قدس اهل سنت کرمانشاه سمت مسجد جامع روز جهانی قدس حضرت امام خمینی مقام معظم رهبری استان کرمانشاه برگزار می شود سمت میدان مسجد الاقصی شرکت کنند امام جمعه آیت الله ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اصغر بالسینی با بیان اینکه سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند، اظهار داشت: همگی این سکه‌ها از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

وی ادامه داد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به اینکه طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است، گفت: عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی در پایان با تاکید بر اینکه عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است، بیان کرد: دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه